דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

הזמר והיוצר דוד ד'אור בראיון חגיגי לגולשי 'דוס מיוזיק'

0

עם שירים שהפכו ללהיטים ולנכסי צאן ברזל במוסיקה הישראלית, בעל שמונה אלבומי זהב ופלטינה, הופעות כמעט בכל נקודה בגלובוס, דוד ד'אור כבר מזמן לא רק [ד']אור לגויים, אלבומו החדש "שירת רבים" פיוטים ותפילות מבית אבא, זכה להצלחה גדולה גם כאן בארץ. לכבוד הגעת האלבום למעמד "אלבום זהב", תפסנו את ד'אור בין טיסה להופעה בחו"ל, לחזרות להופעה בארץ, לריאיון אישי וחגיגי לכבוד החג.


מברוק! קצת יותר מחודש מאז הושק האלבום שהיה בהפצה בלעדית ב"סטימצקי" ו"צליל" וכבר ב"ה הגיע למעמד של "אלבום זהב", איך ההרגשה?


תודה רבה ,שמחה גדולה, מבחינתי זהו נס ראש השנה, אני מרגיש כי העוצמה המופלאה שקיימת בניגונים אלה המצליחים לרגש את עם ישראל שנים רבות נגעה גם הפעם בלבבות ואני מודה על כך לקדוש ברוך הוא.


מהיכן נולד הרעיון לאלבום בסגנון כזה?


הרעיון לאלבום הבשיל בתוכי לאחר פטירתו של אבי ז"ל כשהתפללתי בבית הכנסת והניגונים חדרו אל נשמתי והציפו אותי ,הרגשתי רצון גדול לשיר אותם ולנסות להעביר את הרגשתי לקהל גדול שחלקו לא מכיר או לא זוכר אותם, היה לנו חשוב מאד לשמור על קדושת התפילות מבלי לשנות את המנגינה אלא רק להעניק לה מלבוש עכשווי דרך העיבודים המוסיקאליים.


איך היה החיבור והעבודה במהלך ההקלטות עם כל המשתתפים באלבום?


בתחילה נפגשנו פטריק סבג ואנוכי בביתי ושרנו תפילות שהתקשרו אצלנו לחוויות ילדות ,כל אחד וזכרונו האישי, ככל שהתקדם תהליך העבודה, כל נגן שהגיע לאולפן ולעיתים חברים שבאו לבקר הוסיפו משלהם פיוטים וניגונים נפלאים כשלכל אחד סיפור אישי, ואנו הזמנו אותם להצטרף אלינו ולשיר יחד, כך יצא שפייטן תימני פגש חזן אשכנזי ופייטן מרוקני פגש רב ירושלמי והכול התאחד ליצירה אחת של מוסיקה יהודית מחברת ומרגשת.


בדרך כלל מוציאים שירים כסינגלים לתחנות הרדיו וכלי התקשורת וכך הופכים ללהיטים שנכנסים להופעות, כאן היה תהליך הפוך, השירים הללו כגון "לכה דודי" ו"אדון הסליחות" רצים כבר למעלה משנה וחצי בהופעות בכל רחבי הארץ ובחו"ל ורק אחרי-זה יצאו השירים הללו כסינגלים ואחריהם האלבום, איך אתה מסביר את התופעה הייחודית הזו?


אנו מופיעים עם מופע התפילות למעלה משנה ברחבי העולם כולו, מפיקי הפסטיבלים הגדולים למוסיקת עולם התרגשו מאוד כששמעו את התפילות והזמינו אותנו לארצות רבות להופיע במשך שעה וחצי בעברית עם תפילות מתוך המקורות, תגובת הקהל והתקשורת היו מדהימות, מסתבר כי טמון סוד בניגונים אלו המצליח לגעת גם במי שאינם יהודים, זכות גדולה בעיני לשיר ולחשוף חומרים נפלאים אלו המעידים על תרבות עשירה ומגוונת הקיימת בעולם היהודי, לפעמים בישראל יש נטייה לנהות אחר המערב ולנסות לחקות שירי פופ או רוק אך מה לעשות והשורשים שלנו אינם אלביס פרסלי, המפיקים בחו"ל אמרו לי כי בתפילות הם שומעים משהו אותנטי מעניין ומקורי ששייך רק לעם היהודי ולכן זה מעניין אותם.


איך זה כאומן שב"כ כותב בעצמו את החומרים שלו, לפחות את מרביתם, לבצע טקסטים כאלו?


התחושה לשיר טקסטים נפלאים אלו הינה מיוחדת במינה, מדובר בשירה עם רבדים עמוקים גלויים ונסתרים שנוגעים במכלול רגשות, בגוף ובנשמה אין שירה שתשווה לזה.


איך אתה מסביר את התופעה ההולכת ומתרחבת של אמנים מהמוסיקה הישראלית שמבצעים טקסטים ולחנים מהמקורות?


אני מניח שלכל מוסיקאי קיימות הסיבות האישיות שלו, אם בכל זאת אנסה להסביר זאת , נדמה לי שאנו חיים בעידן בו המוסיקה אליה אנו נחשפים ברדיו הפכה להיות כמו פס יצור של שירים בעלי גוון דומה, רובם נטולי עומק טקסטואלי, שלא כמו בעבר שהיינו עוברים סוג של מסע רגשי עם כל אלבום חדש, מגלים בו שירים שלא נחשפו ברדיו, היום הדגש הינו על להיטים המדברים למכנה משותף רחב ככל האפשר, וכמוסיקאי אני תמיד מחפש את המקורי, האישי, יש בי צורך לבטא את תחושותיי, להעמיק ולבדוק דברים, המוסיקה בעיניי היא כמו ספר שאמור להעביר אותך מסע ולהשאיר אותך עם הרבה מחשבות, דמיין ספר שבו אתה רק קורא מילים רבות אך לא חווה שום חוויה, אין לזה כל משמעות בעיני, ואני אדם שמחפש משמעות לכל דבר בחיים.


עוד הרבה לפני האלבום הזה "שירת רבים" הופעת בכל מיני מקומות לציבור הדתי והחרדי, איך החיבור שלך לקהל כזה בהופעות?


הציבור הדתי והחרדי הוא קהל נפלא המכבד ומעריך את מעלות השירה והמוסיקה, אני תמיד מחפש את המחבר והמקרב בין בני אדם לכן אינני אוהב הגדרות, אנשים הם אנשים בעולם כולו וחווים רגשות דומים, אני מאמין שכאשר אמן שר באמת מתוך הלב ולא בכאילו הקהל מרגיש זאת כי מוסיקה זו שפת הלב וללב קשה לשקר, אז באופן אישי אני מרגיש מאד בבית בקרב הציבור הדתי והחרדי וחש סוג של התעלות הנפש בזמן שירת התפילות מול קהל שמכיר ומודע לכוח, בהופעותיי בפני הציבור הדתי והחרדי אני מבצע הרבה קטעי תפילה והופתעתי לראות שהוא גם מכיר ואוהב שירים שלנו כ"תשמור על העולם" "תפילה" וגם את הביצוע שלנו ל"שמע ישראל".


אפרופו הציבור הדתי-חרדי מ-15 לספטמבר ניתן להשיג את האלבום ברשתות התקליטים של הציבור הדתי-חרדי...


כן ב"ה זה משמח ומרגש אותי מאוד, הופתעתי מרמת המכירות התגובות שאני מקבל מהציבור הדתי והחרדי הן מדהימות ומשמחות וזה אחד הדברים שמרגשים אותי בפרויקט הזה, החיבור לכל הקהלים והמגזרים.


בשנים האחרונות אירחת אמנים רבים מהמובילים במוסיקה הישראלית כגון אריק איינשטין, אהוד בנאי, ארקדי דוכין, שלומי שבת וכעת באלבום החדש ליאור אלמליח, הרב מנחם שבתאי ועוד, מהיכן נובע הרצון הזה לחיבור עם עולמות מוסיקאליים אחרים ליצירות שלך?


אני מאמין גדול בשיתופי פעולה, הערך המוסף מחיבור בין שני אומנים הינו מופלא, אם האמנים מצליחים לגבור על המקום של האגו ובאמת מתאחדים, נולד קול שלישי המייחד רק אותם, ובכלל בשירת רבים קיימות עוצמות מאחדות וכוח רוחני גדול.


דיברנו על ההופעות בחו"ל שאליהן מגיעים לא רק יהודיים, שמעתי שג'וליה לנון [אשתו של...] הגיעה לאחת ההופעות והתלהבה מאוד, איך הציבור החילוני בארץ מקבל את האלבום הזה?


לשמחתי הציבור ה"חילוני "כהגדרתך(אני לא אוהב את המושג הזה כי אני רואה בכולנו יהודים ), קיבל את האלבום מאד יפה, בביקורות בעיתונים נכתב כמה פעמים כי הקשבה לאלבום מעוררת חשק לקפוץ לבית הכנסת הקרוב ולהתפלל, כתב מעיתון ידוע התקשר אלי ואמר כי הוא פותח כל בוקר את יומו בהקשבה לאלבום התפילות ולמרות שאינו דתי ואינו מתפלל שחרית כך הוא מרגיש ולו במעט כאילו התפלל, מרגיש שייך, הכוח נובע מהתפילות עצמן אשר להרגשתי כוחן לגעת בעם קיים בכל תקופה.


שמעתי שחזרת מסבב הופעות ארוך בחו"ל, ברוך שובך!, מתי נוכל לראות אותך עם הפרויקט הזה בהופעות ברחבי הארץ?


אכן חזרתי ממסע הופעות מפרך אך ב"ה מהנה מאד, עדיין לא ממש הספקתי לנוח, תקופת החגים כידוע מאופיינת בהכנות רבות ובנוסף יש את כל עניין יחסי הציבור לאלבום, אך כשהלב בשמחה ב"ה הדברים נעשים קלים יותר, עובדים על-זה בימים אלו וניתן להתעדכן על-כך דרך האתר הרשמי ובעיתונות.


נו, יש כבר מחשבות על אלבום נוסף בסגנון הזה?

יש בפרוש מחשבות על אלבום נוסף מן המקורות, מדובר במעיין נובע של חומרים שמבחינתי זו זכות גדולה לשיר אותם, לעיתים כדי להתקדם צריך לחזור אחורה לשורשים שלנו ואני שמח כי התופעה של חזרה לשורשים רק הולכת וגדלה.


דוד ד'אור נעמת לי מאוד, תודה רבה לך ובהצלחה.

תודה רבה לכם חג שמח ושתהיה שנה נפלאה לעם ישראל אמן.
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC