דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

שר המשפטים לשעבר יוסי ביילין – בעד הקמת בתי דין לממונות

0
כינוס "הליכות עם ישראל" בירושלים: מחזקים את ידי שר המשפטים שר המשפטים לשעבר יוסי ביילין – בעד הקמת בתי דין לממונות

יומו השני של כנס דיני ממונות של "הליכות עם ישראל" בראשות הרב רצון ערוסי עמד בסימן תמיכה בשר המשפטים המותקף. השר פרופ' יעקב נאמן שהתארח במעמד הפתיחה של הכנס, התייחס אמש בדברי הברכה למשפט העברי והביע תמיכה בהקמת בתי דין לממונות שיזכו לאישור מוסדות המשפט במדינה. הוא הציע "להחזיר למדינת ישראל את מורשת האבות, את דברי התורה הראשונים והאחרונים, שבהם יש פיתרון מלא לכל הדברים שאנחנו עוסקים בהם".

בעקבות הסערה שחוללו הדברים, אמר היום יו"ר התנועה ומי שעומד בראש כנס הרבנים בירושלים הרב רצון ערוסי, כי "השר נאמן, כמשפטן דגול וכמי שמצוי במשפט התורה, יודע אל נכון שמשפט התורה אינו נופל, אם לא עולה בהלכותיו מאשר במשפט העותומאני וגם במשפט האירופאי והאמריקאי אשר מזינים את המשפט הישראלי דהיום. ולא בדרכן של מהפכות מתכוון שר המשפטים אלא במשוב מדורג מתוך חיבור מושכל בין ההלכה, החוק והמציאות המודרנית. משמיציו צריכים להתנצל לא רק בפניו, כי אם בפני כבוד עמנו שכאילו אנו בערכינו – פחותים משאר אומות העולם. כל משתתפי הכנס מברכים את שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, אשר הצהיר אמש להחיל את משפט התורה בדיני ממונות, צעד אחר צעד."


דיון פנימי בכנס הרבנים צילום_ לוי משולם


לנוכחים באולם הוצג מכתבו של שר המשפטים לשעבר יוסי ביילין, שהביע תמיכה בעת היותו שר לרעיון הקמת בתי דין לענייני ממונות. "הקמת בתי דין לענייני ממונות הינה דבר מבוקש ומביא שלום בשערינו" כתב. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני ביקש מהרבנים להכין מסמך עמדה לפי דעת תורה לכל הדיונים של וועדת הכספים בראשותו, "אני דווקא רוצה לשמוע בוועדה שלי את עמדת הרבנים!".

ביום הדיונים השני השתתפו עסקו הרבנים בסוגיות כלכליות הלכתיות טהורות בתחום ה"שליחות". על שולחן הדיונים עלתה שאלת בעלות ושותפות באופציות וזכויות עתידיות שיכולות להיווצר בין שותפים, זכויות של שליח ברווחים שגרם, זכויות בנייה בבנין משותף ע"פ ההלכה, ודיני התנהגות של ברוקרים לאור ההלכה. במהלך המושב השישי התייחסו הרבנים לסוגיית 'שליח שנהנה ממבצע' בזכות שליחותו, למי מגיע הפרס מהמבצע? והאם קיימת אחריות לשליח לנזקים שאינם במסגרת שליחותו.

הערב התקיים ערב חגיגי נוסף בו משתתפים הרב ישראל מאיר לאו, רבה של ת"א, הרב אליהו בקשי דורון, הראשל"צ והרב הראשי לשעבר ורבנים, חברי כנסת ואישי ציבור. מחר בשעות הצהריים יינעל הכינוס בהשתתפות רבנים, שרים וגם שופט אחד, השופט הרב נתן נחמני- שופט לענייני משפחה.

יום הדיונים השני צילום_ לוי משולם

ח_כ משה גפני בכנס הרבנים צילום_ לוי משולם

שר המשפטים יוסי ביילין בעד הקמת בתי דין לממונות
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC