דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

כעת בחנויות - האלבום החדש של קובי אוז "מזמורי נבוכים"

0
כך כותב קובי אוז על אלבומו החדש "מזמורי נבוכים" שרואה אור בימים אלו: " השנה זכיתי להיות בן ארבעים, זו היתה שנה מכוננת בשבילי, שנה ראשונה ללא טיפקס. שנה ראשונה שבה העזתי לגעת בנושאים יהודיים אותם למדתי בשנים האחרונות. השנה התחילה במפגש מרתק עם שלושה נגנים נפלאים: אדם מדר,ג'וני קורן ונעם שלמה. ביחד התחלנו לגעת בשירים, החזרות התרחשו באופן אקוסטי לגמרי על כוסות קפה שחור כאשר אני ישוב על כיסא המחשב שלי בנעלי בית, אח"כ לוויתי כיסאות מהשכנה והופעתי שלוש פעמים בפני חברים בסלון ביתי. כ"כ שימח אותי הקשב הנדיב שקיבלתי, עד שהרשיתי לעצמי לנסות להופיע עם השירים ברחבי הארץ. להפתעתי על אותו כיסא מחשב פשוט אני מופיע כבר שמונה חודשים, הופעה שנשמרה בה התחושה של המפגש הביתי.

תגובות הקהל נתנו לי אומץ להקליט אלבום. את השירים הקלטנו שלושתנו ביחד על שטיח באולפני "קיצ'ה", ללא אזניות, פשוט פשוט, הכי פשוט שבעולם. לזה העלינו בס-תופים וכלים מקשטים והופ בטבעיות ובזרימה יש אלבום.

את איורי האלבום ציירה רות בן-ישראל, פרופסור למשפטים וכלת פרס ישראל שהחליפה בשנים האחרונות את הקריירה המשפטית לטובת הציור הממוחשב. את הקליגרפיות המיוחדות שחלקן משלבות בשורה אחת גּוֹפָנֵי קודש בסגנון ספרד עם גופנים מאשכנז ביצע אליהו משגב.

כשאני אוחז את "מזמורי נבוכים" בידי, אני יודע שכל מה שעשיתי עד עכשיו היה פתיח, לדבר האמיתי. אני כבר מודה לאל על כך שההופעות מבורכות בקהל חדש ומגוון, שבא לשמוע שירים חדשים ולא כדי להתרפק על נוסטלגיה מוסיקלית.



"מזמורי נבוכים" הוא הדרך שלי לשוחח עם חכמים וגדולים ולהביא רעיונות נשגבים למקום פשוט ויום יומי. "מזמורי נבוכים" מצטרף ללא מעט אלבומי פיוטים וחזרה בתשובה שמפארים את ספריית המוסיקה החדשה שלנו אולם הוא שונה מהם. מצד אחד הוא די אקלקטי – לצד שני פיוטים מולחנים – אחד מתפילת השבת - "שַׁוְעַת עניים" והשני של רבי יהודה הלוי "ידידי די". מופיע בו שיר עם קולו המוקלט של סבי עליו השלום – "אֱלֹהַי", ושיר נוסף המשלב טקסט שלי וטקסט בארמית מתוך הקדיש - "פקק תנועה של ניסים" וגם ביצוע חדש לשיר מתוך אלבום הבכורה של טיפקס – "הרבי ג'ו כפרה" מלבד זאת כולל האלבום שירים חדשים שכתבתי "געגועיי לגעגועים" למשל ונעימת נושא רבת כלים. מצד שני לא יהיה נכון לקטלג את "מזמורי נבוכים" בסוגת ה"מתחזקים המזמרים", אינני "מתחזק" ככל שאני לומד יותר כך אני מרגיש דווקא "מתחלש", ככל שאני חולש על יותר שכיות חמדה תרבותיות כך אני מבין כמה מעט אני יודע. תמיד הייתי מסורתי אך בלתי משתייך לזרם כלשהו ונשארתי כך. אני מאמין שכל אדם נמצא בתהליך של שיפור מוסרי ולא כל אחד חייב "תשובה" כדי להיות טוב יותר.

כמו יצירתי המוקדמת כך אני מקווה שגם "מזמורי נבוכים" יהיה שליח לקירוב לבבות, והפעם בין יהודים למיניהם בארץ ובעולם. אני מרגיש שהמופע והאלבום הזה ילוו אותי ואתכם שנים רבות בעזרת האל וישועתו!



אֱלֹהַי - קובי אוז (עם סבא ניסים מסיקה ז"ל)
שיר מתוך המופע "מזמורי נבוכים".

















0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC