דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

יום השואה: עובדיה חממה - הבלדה לשריד האחרון

0

מערכת 'דוס מיוזיק'.

יום השואה חל היום ומביא על פתחו זכרונות צפים טקסי זיכרון ומשלחות לפולין, דקת הדומייה גורמת לנו הדתיים למלמל בשקט פרק תהילים לזכר הנספים והנרצחים בשואה האיומה, עובדיה חממה - זכור לנו כאשר לקח את אנא בכוח והפך אותו לעוצמתי עכשיו מייצר חממה בלדת זיכרון לזכרו של חיים פרידמן עלם צעיר ששרד את השואה ומת במלחמה על ארץ ישראל, רבות התלבטנו האם לתת לכם לשמוע את השיר הזה בעומר, בסוף החלטנו לתת לכם לשמוע ומי שירצה ילחץ פלאי על בלדה של 7 דקות זיכרון עם השואה האיומה.
'בתחילת פברואר 2010 קיבלתי פנייה טלפונית מרגשת מגברת אסתר אלט מקיבוץ שער הגולן. היא ביקשה ממני להלחין שיר שכתבה לזכרו של חיים פרידמן ז"ל חבר הקיבוץ שנפל בשנת 1954.

נקשרתי לסיפור מיד, בעיקר בגלל היותו השריד האחרון למשפחתו. רעיונית, התקשיתי לקבל את העובדה שזהו אכן השריד האחרון וחיפשתי את החיים שאחרי...הזיכרון, החזון והשריד, שממשיך לחיות בכל רגב מאדמת הגולן והגלעד ובכל אחד ואחד מאיתנו. הלחנתי את השיר עוד באותו יום.

תוך כדי העבודה התחברו לי מספר פרטים פרוזאים, כביכול, בביוגרפיה של המנוח, שלא הותירו אותי אדיש: המנוח היה יכול להיות היום בגיל של אבי ותאריך יום הולדתו הוא יום ההולדת של אמי.

בישרתי לאסתר שמילותיה זכו לסוג של לחן. מלאכת ההקלטה החלה מידית...ויהי השיר לבלדה.

7 דקות תמימות, .כראוי לדרמת חייו של חיים ז"ל. חשבתי שיהורם גאון צריך לשיר זאת (בשל הבלדה לחובש) או מישהו משער הגולן (בשל האותנטיות) אבל איכשהו זה התלבש עלי ולא עזב אותי יותר.

המוזיקאים הנפלאים שהשתתפו בהקלטות התמזגו לכדי יצירה אחת שלימה שמספרת את הסיפור בדרמטיות אותה אני כל כך אוהב. כל אחד מהם הוא כלי ניגון המדבר ומספר איזה פרט בשפתו.

את הקלטת השיר הספקנו להשלים לפני יום הזיכרון לבקשתם של החברים בשער הגולן השיר יכלל בוודאי בהתאם באחד מאלבומי הבאים" (עובדיה חממה).

מילים ויוזמה:אסתר אלט (מקיבוץ שער הגולן), לחן :עובדיה חממה
תופים:ישראל נחום, בס וטרומבון: מורן בראון, פסנתר: גיל עקיביוב, אקורדיאון: אבי אלבוכר,
כינור: אורן צור, קרן יער: חזי ניר, גיטרה אקוסטית: יוסי פרץ,
שירה,קלידים,הפקה מוזיקלית ועיבודים:עובדיה חממה
שותפים לעיבודים: גיל עקיביוב,מורן בראון, שותף להפקה המוזיקלית, סאונד, מיקס: יוסי פרץ
הוקלט באולפני ביאליק במהלך פברואר-מרץ 2010.








0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC