דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

עולם הפיוט מתעטף באבל על ר' ניסים שמחוני

6

אלעד חדד - 'דוס מיוזיק'.

עם ישראל בארץ ובעולם ובפרט עולם השירה והפיוט התעטפו הבוקר {ב'} בצער רב עם היודע על פטירתו של אחד מהפייטנים המשובחים ר' ניסים שמחוני .

ר' ניסים שמחוני מחשובי האברכים בכולל "הרן" . שימש כחזן בבתי הכנסת "נצח ישראל" "מצפה אריה" ועוד ... הוא ניחן בקול ערב ומיוחד ואף הספיק להוציא מספר דיסקים שכבשו את עולם הפיוט .. בין היתר החזן שמחוני נחשב כאחד מנגני "העוד" המקצועיים והוא הרבה להופיע בהרכבים שונים .

החזן ר' ניסים שמחוני שימש כאחד מהסלונים הבולטים בלהקת "שחרית" המנחילה את מסורת הפיוט לעם ישראל . הוא היה אהוב מאוד על מרן הרשל"צ ר' עובדיה יוסף שליט"א אשר לא וויתר על תפילתו וקריאתו בתורה .

בשנים האחרונות נאבק במחלה קשה אשר הכריעה אותו הבוקר .. הלוויתו יצאה מגבעת שאול בירושלים לכיוון הר המנוחות ומשתתפים בו מאות אנשים בינהם רבנים . אישי ציבור . ועשרות חזנים ופיטנים שבא ללותו בדרכו האחרונה .
6
( Hide )
  1. וגם שימש חזן בשבע עשרה שנה האחרונות בבית הכנסת ברכת חיים ברמות ב' ירושלים היה אהוב על כולם ממש אדם מיוחד. ובמיוחד בשנים האחרונות זכינו גם שישמש כש''ץ בימים נוראים ..... חבל על דאבדין ולא משתכחין

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום עליכם; אני עזרא
      כהן טלגם, זכיתי לקרא ספר תורה ברמות ב' איתו חצי פרשה כל אחד הרבה הרבה שבתות.. לימד אותי חזנות.. איזה אדם מיוחד, איזה דייקנות.. היום שמעתי תקסים, נזכרתי ממנו.. שמתי תמונתו בפייסבוק, כתבתי עליו.. ואחר כך חיפשתי תאריך פטירתו… וזה הי-ה בדיוק תאריך היום.…… .ב' תמוז. . בכלל לא ידעתי התאריך… ולא התקופה.. אני מהומם..
      זכר צדיק לברכה… הפייסבוק שלי: javier cohen talgam

      ברכה
      מארגנטינא

      מחק
  2. וגם שימש חזן בשבע עשרה שנה האחרונות בבית הכנסת ברכת חיים ברמות ב' ירושלים היה אהוב על כולם ממש אדם מיוחד. ובמיוחד בשנים האחרונות זכינו גם שישמש כש''ץ בימים נוראים ..... חבל על דאבדין ולא משתכחין

    השבמחק
  3. היה כש''ץ שבע עשרה שנה בבית הכנסת ברכת חיים רמות ב' ירושלים ובשנים האחרונות גם בימים נוראים ממש זכינו רק להיזכר בקדיש של ערב כיפור עובר בגופי צמרמורת מה שבטוח שאבדנו אדם יקר מאוד ירא שמים מדקדק בהלכות שירבו כמהו בישראל אבל מתוך בריאות איתנה אמן

    השבמחק
  4. אוי מה היה לנו!
    בהילקחו של שכיננו היקר הרב ניסים זצ"ל איש נעים הליכות ורודף חסד, נקי כפיים תם וישר, אהוב על הבריות, יראתו קודמת לחכמתו, מי יתן לנו תמורתו. ויה"ר שלא נדע עוד צער ושבר בקרבינו ומה ה' דמעה מעל כל פנים אמן.
    השכנים ממירסקי 23

    השבמחק
  5. שמעתי שמרן היתבטה "חסר לי חכם שימחוני" איפה אפשר לשמוע קיטעי שירה וקריאה בתורה שלו? תודה רבה

    השבמחק

none
made with by DOS MUSIC