דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

מופע ההשקה: יצחק מאיר וחברים - "נשמות חדשות"

0
מערכת 'דוס מיוזיק'.

שירי השבת מהווים מרכיב מרכזי בעולמו הרוחני של יצחק מאיר (28). הוא קשור לניגונים העתיקים וגם לאלה החדשים. "אלו הרגעים הנעלים ביותר בשבוע", הוא אומר, "כשהנשמה היתרה של השבת נכנסת אל האדם, דרך היכל הנגינה". הוא מספר שניגונים אלו ליוו אותו תמיד, משולחן השבת בבית הוריו ובישיבת "מיר" עם מאות בחורים חרדים, ועד לקרב בוואדי סאלוקי במלחמת לבנון השנייה, קרב קשה שנערך בליל שבת, ובמהלכו שרו כל המחלקה ביחד בקול דממה דקה, את הניגונים הללו.

לפני כמה שנים החל לארגן ערבים ששמם "עושים שבת ביום חמישי": יחד עם קבוצת חברים הוא מנחה קבוצות של חילונים ודתיים ברחבי הארץ, שמתכנסים מדי יום חמישי בערב לשיר את שירי השבת. חלקם כבר מכירים אותם אבל נהנים להבין מחדש את המילים והמשמעות, וחלקם שומעים אותם לראשונה בחייהם.

מתוך המפגשים האלה נולד הדיסק "נשמות חדשות", שהוקלט באווירה חיה וזורמת באולפן, כמעין מפגש חברים המכניסים אותנו לאווירת השבת: מקטעי התפילה בבית הכנסת, אל "שלום עליכם" (בנוסח קרליבך), "ריבון כל העולמים" (רופשיץ), "אשת חיל" (ר' בן ציון שנקר), "לכה דודי" (מודז'יץ), "מה ידידות" (בעלז), "יה ריבון" (פיטסבורג), "למקדשך" (קרליבך), "מנוחה ושמחה” (קרליבך) ו"י-ה אכסוף" (קרלין). יצוין כי לראשונה הניגונים החסידיים העתיקים מוגשים בלשון עברית (ולא "עיבריס") ובעיבוד חסידי אותנטי. מאז יצא האלבום לפני פחות משישה חודשים, זכה להצלחה מסחררת ונמכר בלמעלה מ10,000 עותקים, ועוד היד נטויה.

במופע ישתתף אמן אורח מיוחד: הזמר קובי אפללו שישיר בדואט עם יצחק את "י-ה אכסוף" וכן ישיר משיריו של ר' שלמה קרליבך זצ"ל. העיתונאי ידידיה מאיר, אחיו הגדול של יצחק ושותף מלא להפקת האלבום, יספר את סיפור האלבום והמופע הבא בעקבותיו.

מופע ההשקה יתקיים אי"ה ביום ראשון ח' תמוז תש"ע, בשעה 20:30 בבית אבי חי – רח' המלך גורג' 44 ירושלים. להזמנת כרטיסים: 02.6251186.

המופע בחסות: הינדיק הפקות ומרכז שורשים ירושלים.

0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC