דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

דודו דרעי ואריק איינשטיין בחופה!

0

מערכת 'דוס מיוזיק'. 

תופעה מרעננת ומרנינה: טקס החופה בליל החתונה עובר שדרוג אומנותי. לחנים של שירים פופולריים בני זמננו מושרים על ברכות החופה הרב והזמר דודו דרעי (39), רב בהסמכה רבנית ומוסמך בחיתון נחשב כיום ממובילי המגמה. בשמחות שהוא עורך, לחנים כמו "תפוחים ותמרים" של רמי קליינשטיין ו-I WILL ALWAYS LOVE YOU של וויטני יוסטון מושרים על ברכות החופה לבקשת הכלה והחתן.

אם עמדתם בזמן האחרון במעמד המרגש של טקס חופה ומשהו בתפילות של הרב המחתן הזכיר לכם מאוד מאוד שיר מוכר של רמי קליינשטיין, חווה אלברשטיין, אייל גולן או סלין דיון - תהיו בטוחים שהאוזניים שלכם לא הטעו אתכם. מדובר בתופעה שכובשת את החופה היהודית. הדרישה אגב מגיעה מהחתן והכלה אשר מבקשים לעצמם חופה אומנותית מוסיקלית, לעיתים עבור האורחים, תוך מתן דגש מיוחד לשירים ישראלים מצליחים ואהובים. יאמר מיד: המלים של המזמורים ושל הפיוטים הן אותן מלים עתיקות וקדושות שבטכס החופה, ללא שינוי קל שבקלים, רק ש"הולבשו" עליהם לחנים מוכרים וקליטים בני זמננו.

לתופעה המרנינה הזו שני שותפים: בצד אחד, חזנים בעלי פתיחות תרבותית ומוזיקלית המכירים את מיטב הזמר הישראלי והבינלאומי, מתחברים אליו ומפרגנים ליוצריו. ובצד השני החתן והכלה ולפעמים גם ההורים שרוצים להפוך את מעמד החופה למשהו ייחודי.

החזן והזמר הבינלאומי הידוע הרב דודו דרעי (39), רב חופות מבוקש הנחשב לאחד מראשוני ומובילי התופעה, יודע לספר כי את "התפריט המוזיקלי" החדש ניתן למצוא כיום בהרבה חתונות יוקרתיות ועממיות כאחד. לרוב מדובר בהחלטה משפחתית אשר מייחסת לחופה מעמד מיוחד בתוך האירוע כולו.

"מדובר במגמה חדשה שמאומצת על ידי יותר ויותר חתנים וכלות אשר מבקשים חופה יהודית המחברת בין עתיק לחדש, אך לא נהוגה אצל הציבור החרדי", מחדד הרב דרעי את הנקודה. כשציבור גדול של אורחים מקיף את החופה ומכיר את הלחן החדש שהתמזג בברכה, מתקבלת מקהלה אדירה ומאוד מאוד מרגשת".

הרפרטואר של תפילות עתיקות המושרות בלחנים מוכרים הולך וגדל כל הזמן, והוא כולל היום עשרות אם לא מאות מזמורים ופיוטים, בהם "תפוחים ותמרים" של רמי קליינשטיין, "ערב של שושנים" של צמד הדודאים, "עוף גוזל" של אריק איינשטיין, I WILL ALWAYS LOVE YOU של וויטני יוסטון, ועוד ועוד אמנים מקומיים ובינלאומיים כמו ריטה, אנריקו מסיאס, שאב חאלד ואתניקס.

הרב דרעי עצמו נוהג ללוות את החתן והכלה בשירת "הללויה" של איל גולן מ"התיקון הכללי".

בחו"ל תמצאו קהילות יהודיות-ספרדיות באירופה ובאמריקה שזה כבר טבעי להן, בעיקר בגלל שציבור המתפללים שם מקיים דיאלוג תרבותי שוטף עם המוזיקה המערבית-לועזית, מכיר אמנים כמו סלין דיון או פאבארוטי ואף הולך למופעים שלהם. הרב דרעי עצמו, המשמש מזה יותר מ-20 שנה כחזן של בית הכנסת "נצח" של יוצאי איראן בלוס אנג'לס, נוהג בכל טקס שהוא עורך - חופה, ברית, פדיון הבן או זבד הבת - לשלב כמה וכמה מוטיבים של מוזיקה מערבית וישראלית - למרבה העונג של בעלי השמחה ואורחיהם.

"הניסיון הראשון שלי לפני כמה שנים היה בחופה שערכתי בלוס אנג'לס, כשהלבשתי על המזמור 'עוד ישמע בהרי יהודה וחוצות ירושלים' את הלחן של TIME TO SAY GOODBYE של אנדריאה בוטיצ'לי", נזכר הרב דרעי. "ולפתע כל הקהל, משהו כמו 800 אורחים שרובם בכלל חילוניים, הצטרף כאיש אחד לשירה. העיניים של החתן והכלה ממש נצצו מרוב התרגשות. זה הרי מן הידועות שהשירה 'פותחת' את הנשמה ואין כמוה לקרב אנשים - הן לאלה המתפללים או שרים לצדם, והן אל העולם היהודי".

דודו דרעי החל את הקריירה המוסיקלית בגיל עשר, בתחילת שנות העשרים לחייו הקליט את אלבומו הראשון ובהמשך כ 12 אלבומים נוספים לצד פרויקט ייחודי של המחזה מוסיקלית של ספר תהילים שכלל 7 דיסקים. בנוסף הוציא שתי מהדורות של "התיקון הכללי" ו 6 מהדורות של "סליחות" לראש השנה ויום הכיפורים.

בברנז'ה של המוסיקאים הדתיים הוא נחשב לפורץ הדרך של המוסיקה מזרחית יהודית.

כיום מקדיש דודו דרעי את זמנו ומרצו לקיום חופה יהודית. כרב בהסמכה רבנית ובעל הסמכה בחיתון הוא רותם את כישוריו המוסיקליים כזמר, פייטן, חזן ומנחה חופות עבור זוגות המעוניינים בקיום חופה יהודית כשרה בעלת מאפיינים אומנותיים ומוסיקליים. טקס החופה מושר במגוון מלודיות, החל משירה עתיקה ועד ללחנים עכשויים במגוון סגנונות של מלחינים מפורסמים מהארץ ומהעולם כשברכות החופה מושרות כפי שהן במקור וכמתחייב במעמד הקדוש של חופה יהודית. אל טכס החופה מתלווה קבלת פנים מוסיקלית לחתן ולכלה, נגינת שופר, כלי נגינה חיים והנחיית החופה בלבוש מיוחד של הרב ובסגנון הרצוי לכלה ולחתן.
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC