דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

יעקב שוואקי - דוסיפדיה

0

מערכת 'דוס מיוזיק'. 

יעקב שוואקה נולד בירושלים בשנת 1977 בשנותיו הראשונות גדל יעקב בשכונת בית-וגן בירושלים, בגיל 8 היגרה משפחתו לארצות הברית למדינת ניו ג'רסי. את דרכו המוזיקלית החל אצל ירחמיאל ביגון בפרחי-מיאמי יחד עם אחיו ישראל-מאיר. בשל הריחוק הרב בין מקום מגוריהם למקום בו התקיימו החזרות עזבו האחים שוואקה את המקהלה. השמועות מספרות שעוד בהיותו נער הוא היה בעל קול מדהים, ובכל זאת לא זכה לאף שיר סולו בפרחי-מיאמי. כמה שנים לאחר נישואיו החל את דרכו המוזיקלית אצל המפיק יוחי בריסקמן מארה"ב. לאחר עבודה מרובה עם מיטב המלחינים המעבדים וכל המומחים בתעשיית המוזיקה החסידית העולמית יצא אלבום הביכורים של שוואקי: "שמעתי" הכולל בתוכו את הלהיט: "רחם", אחד השלאגרים שהפכו אותו לכוכב המוזיקה היהודית העולמית. לקראת צאת האלבום: "שמעתי" שינה יעקב את שם המשפחה שלו מ-"שוואקה" ל- "שוואקי".

לקראת שנת התשס"ג יצא אלבומו השני: "שוואקי 2" עם שירים מעולים כמו: פתאום, אב הרחמים, מי אדיר ועוד. ובשנת תשס"ד הוציא את אלבומו: "בשמחה" וכשנה לאחר מכן את האלבום "ידיד", "בהתעוררות" , "הופעה בפריז". בשנת תשס"ז הוציא שוואקי את אלבומו "לשם שמיים". בחודש אלול ה'תשס"ח עשה שוואקי היסטוריה והגיע לראשונה לאמפי קיסריה בליווי תזמורת סימפונית בת 50 נגנים בניצוחו של יוחי בריסקמן. במהלך ההופעה הפתיע יעקב עם השיר: "והיא שעמדה" של יונתן רזאל שהפך מאותו ערב לאחד מהלהיטים של המוזיקה היהודית ואף זכה לתואר "שיר העשור" של רדיו "קול חי". מה שהביא לו את אלבומו "הופעה בקיסריה 5768".

כיום מתגורר שוואקי בקהילת החלבים בדיל שבניו ג'רסי, אב לשתי בנות ושתי בנים, ולומד בכולל בלייקוד. בקיץ ה'תש"ע סימן שוואקי שתי נקודות חשובות בקרירה, כבש את אמפי קיסריה בשנית, במופע כפול ומושקע במיוחד 200 קולות על במה אחת, תזמורת סימפונית, מקהלת ילדים ומבוגרים בניצוחו של יענקל'ה רוטנר, ודואטים מפתיעים עם חיים ישראל, איצ'ה מאייר הלפגוט, ברוך לוין והאחים שפירא. כמו כן השיק את האלבום המיוחד "עד בלי די". וכשנה לאחר מכן את האלבום "לבי במזרח" שבשונה מקודמיו כולו בסגנון מזרחי "מבית אבא" שהופק בשיתוף גדולי המוזיקאים הים-תיכוניים וזכה לאהדה רבה. לפני כשנה הוציא את אלבומו "שוואקי בקיסריה 5770" ולישראל הוא מגיע מספר פעמים עם נגנים ומוזיקאים מהשורה הראשונה. ובימים אלו עובד על אלבום חדש.
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC