דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

שירי ילדות בצלילים מהמזרח והעולם

0
מערכת 'דוס מיוזיק'. 

לראשונה בישראל : שירי הילדות האהובים שכולנו גדלנו עליהם בצלילים של מוסיקת עולם וכלי נגינה אתנים.

דיסק חדש : "בייבי אוריינטל" הוא אוסף מובחר של שירי ילדים מוכרים שלראשונה בישראל מאפשר להאזין להם בלבוש חדש של צלילי מוסיקת עולם וכלי נגינה מרכזיים מהמזרח. יוצרי האלבום : "בייבי אורינטל הוא בשורה פורצת דרך בסביבה התרבותית של ילדים".

פרויקט מוסיקלי ראשון מסוגו יוצא לאור בימים אלה: "בייבי אוריינטל" - מיטב שירי הילדים הקלאסיים שגדלנו עליהם בעיבודים אינסטרומנטליים-מזרחיים מפתיעים ומרגשים.


"כפי שהצלילים הקלאסיים מערביים איפשרו לילדים של היום מפגש עם המוסיקה הקלאסית, האלבום בייבי אוריינטל מאפשר חוויה מוזיקלית אותנטית של צלילים וכלי נגינה מרכזיים מהמזרח" אומרת יעל אופנבך ומוסיפה : "המוסיקה הישראלית המוצעת לילדים לא חידשה הרבה שנים והדיסק הזה מביא איתו משהו חדש. אנחנו מקוים שלהורים יהיו יותר מוצרי תרבות כמו הדיסק הזה, זה יבטיח שהחשיפה לצלילים חדשים תעשה כבר בגיל קטן".
בייבי אוריינטל תוכנן והופק במחשבה שישמש כחוויה מוזיקלית רב גילאית מפעוטות ועד לילדים בוגרים להורים המבקשים לגוון את הספריה המוזיקלית של ילדיהם. "לשמחתנו גילינו בגמר המלאכה" אומרים יוצרי הדיסק "שגם חובבי מוסיקה מבוגרים צפויים להיות מופתעים ולהתרגש מחדש כשיאזינו לשירים שהיו חלק מפס הקול של ילדותם".

למחשבה המקורית אחראי המוסיקאי ונגן העוד אילן בן עמי (45), חבר להקת "הברירה הטבעית" ב-20 השנים האחרונות ומוזיקאי ששיתף פעולה בעבר עם אתי אנקרי, דוד ד'אור, ברי סחרוף, אביב גפן ואמנים נוספים. בן עמי אסף סביבו שורה של נגנים ישראלים מתחומי מוזיקת עולם, בינהם אורי מיילס, תוך שהוא משלבם בהקלטות של 11 שירי ילדות המופיעים באלבום החדש. כלי נגינה מזרחיים אותנטיים כגון עוד, כלי הקשה ים תיכוניים, דרבוקה, חליל בדוואי, חליל טורקי, חמת חלילים בשילוב קונטרה בס ואקורדיון..

סדר רשימת השירים כפי שמופיעים באלבום " בייבי אוריינטל " : "לאבא שלי יש סולם", "פרפר נחמד", "אלוהים שלי" (עוזי חיטמן ז"ל), "לכובע שלי שלוש פינות" (לחן עממי), "אמא יקרה לי", "הילדה הכי יפה בגן", "יהונתן הקטן" (לחן עממי), "בובה זהבה", "עוגה, עוגה, עוגה" (לחן עממי), "אלוהים שלי", ויוצא דופן, אך לא במפתיע - "ילדים זה שמחה" של שלמה בר ולהקת 'הברירה הטבעית' שנועל את הדיסק.

יעל אופנבך : מפיקה בפועל. אילן בן עמי – מפיק מוסיקלי
עופר שטרית – מפיק ומוציא לאור

0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC