דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

איך מתכננים חדר ילדים בריא?

0
מה הקשר בין בריאות לחדרי ילדים? מהם צבעים בריאים? מהו עץ מלא?- טיפים לתכנון חדר הילדים ומה כדאי לבדוק בעת הרכישה

ההחלטה על תכנון ורכישת חדר ילדים אינה פשוטה ולעיתים אף עשויה להיות מורכבת, בשל הרצון והמטרה לרכוש ריהוט אשר יוכל "לגדול" עם הילד ולשמש אותו לאורך זמן.

בשנים האחרונות פורח שוק חדרי הילדים המוצעים בטווח רחב של מחירים, עם שלל פתרונות אחסון ובמגוון סגנונות רחב- מודרני, עתיק, אירופאי קלאסי, ריהוט בצבעים ובנושאים ילדותיים ועוד. ההערכות הן כי שוק זה מגלגל כ-650 מיליון שח' בשנה ונחשב לשוק תחרותי, אשר בשנים האחרונות נהנה מפריחה וגידול. עיקר הפעילות בענף מתרכזת בחודשי הקיץ יולי-אוגוסט, שבהם רבים מעברי דירות וקיים הרצון לשדרג את חדרי ילדים לקראת החזרה לבית הספר.

רגע לפני שגם אתם מחליטים על עיצוב מחדש, מילי עשור, מנכ"ל ומבעלי רשת "האוס-אין", מצביעה על מספר נקודות שיש לשים לב אליהן ברכישת חדר ילדים:

הכנה מקדימה- מה חשוב להביא לחנות בשעת הקנייה ?
חשוב להגיע לחנות לאחר שהצטיידתם בסקיצה מלאה של החדר . כדאי למדוד את החדר (רוחב, אורך וגובה התקרה) ולזכור לציין מיקומי דלתות, חלונות, נקודות חשמל וטלפון וכן את גובהם וגודלם.

כיצד מתכננים חדר ילדים?
קיימות שתי דרכים לתכנון חדרי ילדים ונוער ובשתיהן מומלץ וחשוב לשלב את הילדים בתהליך. הראשונה היא לבחור חדר ילדים מעוצב ב- total look. האפשרות האחרת היא לקנות פריטי ריהוט בסיסיים ואליהם להוסיף לאורך השנים פריטים ואביזרים נוספים.

באופן כללי, על מנת לתכנן חדר שיתאים לטווח הארוך, מומלץ לבחור ברהיטים שמראם ועיצובם בסיסי ונקי בצבעים בהירים או בצבעי עץ, אלמנטים שייצרו סביבה שתתאים לצרכי הילד בשלבים שונים בחייו. בכל הקשור לתכנון המרחב, העדיפו פתרונות אחסון מודולאריים שיאפשרו משחק עם מיקומם וגודלם בהתאם לצרכים המשתנים לאורך השנים.



במידה ושני ילדים חולקים חדר אחד, חשוב ליצור לכל אחד מהם פינה משלו על פי העדפותיו, טעמו האישי וצרכיו המיוחדים. הטריטוריה הפרטית בעיקרה כוללת מיטה אישית (ולא נשלפת למשל) ושולחן כתיבה. הצורך לאכלס בחדר אחד שני ילדים על שלל ציודם ועדיין לאפשר תחושת מרחב , הוביל את מיטב החברות והיצרנים השונים ליצירת פתרונות מודולאריים חכמים ויצירתיים כגון מיטות המשתלבות זו בזו ומכילות בתוכן או בצמוד אליהן תאי אחסון ומגירות, כמו גם שולחנות כתיבה המחוברים למיטה כך שהגישה לשולחן מתאפשרת משני צדדיו- ישירות מהמיטה וגם מצד הכסא.

איך לנצל באופן מקסימאלי חלל של חדר ילדים קטן?
רצוי להציב את הריהוט בדופנות החדר, כך שמרכזו יישאר פנוי ויספק תחושת מרחב. בשוק מוצעים מגוון פתרונות פונקציונאליים מעניינים לחדרים קטנים הראויים לבחינה, לאו דווקא מודולאריים אלא גם בעלי מימדים ונפחים קטנים, ובכל זאת פרקטיים. לכן, מומלץ לבצע את הקניה במקום קיימת אפשרות להזמנת ריהוט בעל התאמה מלאה למימדי החדר; לדוגמה, במידה וקיימת גומחה לארון בגודל 2.89 כדאי להתאים מידה מדויקת ולא להסתפק באלו המציעים גודל סטנדרטי העלולים להותיר חללים לא מנוצלים בחדר.

שימו לב לחומרים, לעמידותם ולבטיחותם- החשובים כפליים בכל האמור לגבי ילדים
כאשר מדובר בחדר ילדים, מלבד העיצוב המשחק תפקיד בבחירתו וכן חוזקו ועמידותו, לנושא הבטיחות קיימת חשיבות יתירה. הרי אחרי הכל, השימוש בו הוא יום יומי ומאסיבי. באופן כללי, מומלץ ובייחוד בחדרי הילדים להקפיד על ריהוט העשוי מעץ מלא ולא מחומרים סינתטיים כמו סיבית או MDF שכל מגע עם מים עלול לפגוע באיכותם ובעמידותם ולכן לא ניתן להניחם באופן ישיר על הרצפה. שימו לב גם לדפנות הרהיט- עוביין יעניק קנה מידה לגבי חוזק מבנה הרהיט. בנוסף, כדאי לשים לב שיהיו כמה שפחות ברגים בולטים, אלו עלולים לפצוע את ילדיכם. חשוב ללמוד לגבי חומרי הצביעה בהם השתמשו בתהליך הייצור, כאשר חומרים על בסיס מים עדיפים וכדאי גם לבדוק שהצביעה כוללת ואינה רק


חיצונית. מלבד ברגים בולטים שיש להימנע מהם, למען בטיחות מלאה- שימו לב לפינות חדות , מדפים רופפים וכד'.

טיפים לבחירת מיטה
בבואכם לרכוש מיטה לחדר הילדים, פריט שרצוי שיהיה נוח, פונקציונאלי וגם מעוצב,

מומלץ לשים לב למספר נושאים:
חשוב שהמיטה תהיה עשויה מחומרים טבעיים, מעץ מלא העמיד לאורך שנים, שאינו נהרס במגע עם המים ובו בזמן שומר על סביבה ירוקה ובריאה.



במידה וחלל חדר הילדים קטן יחסית, ניתן לשקול לשלב מיטת קומתיים או לחילופין מיטה עם אפשרות הרחבה, הניתנת לפתיחה במקרה שמתארח בן משפחה או חבר לכיתה. אפשרויות אלו יותירו מקום פנוי לפינת משחקים או לימודים ובמקביל יאפשרו לנצל באופן אפקטיבי ומחושב את החלל הזמין. בנוסף, בייחוד בחדרים קטנים, אבל לא רק, מומלץ לשלב מיטה פרקטית המשלבת מגירות נסתרות, שיאפשרו לאחסן בקלות משחקים ספרים ועוד מבלי לבזבז מקום יקר.

על מנת לשמור על בטיחות ילדיכם, שימו לב שפינות המיטה אינן חדות ושלא צצים ברגים שעלולים לשרוט ולפצוע. כמו כן, בדומה ליתר הרהיטים בחדר העדיפו מיטה הצבועה בצבעים על בסיס מים ללא כימיקלים וללא רעלים, ולא בצביעה בתנור או בצבעים אטומים שבדרך כלל מפרישים רעלים ובכזו שנעשה בייצורה שימוש בדבקים שאינם רעילים.

בכל הקשור לעיצוב, חשוב שתתאים לטעמו של הילד ובו בזמן תהיה תואמת בעיצובה ליתר הרהיטים בחדר. באופן כללי, מומלץ לבחור בעיצובים ובצבעים קלאסיים שיוותרו רלוונטיים לאורך זמן עם גדילתו של הילד . זכרו שאת הצבעוניות והמימד הילדותי, תמיד ניתן להוסיף באמצעות אקססוריז כמו ידיות צבעוניות, כריות נוי ומצעים.

טיפים לבחירת ארון
כאשר בוחרים בארון לחדר הילדים, בראש ובראשונה צריכה להישאל השאלה מה הוא עתיד לאחסן, בגדים בלבד או גם משחקים וספרים? לתשובה חשיבות בבחירת גודל הארון והמבנה שלו שחשוב שיהיה נוח ומנוצל באופן מקסימאלי.

ככלל, הניסיון מלמד שהחללים התחתונים בארון פחות מנוצלים לאחסון בגדים ולכן מומלץ תמיד לבחור בארון שבו מגירות תחתונות, אלו נגישות במיוחד עבור הילדים ונוחות להם לפתיחה. בהן, ניתן לאחסן נעליים שלרוב לא נמצא להן מקום אחר, צעצועים או לבנים.

בנוסף, יש לקחת בחשבון שעם התבגרותו של הילד והפיכתו לנער, המקום שיתפסו בגדיו יהיה גדול יותר. לכן, על מנת שלא תצטרכו להחליף את הארון בארון אחר תוך מספר שנים בודדות, בחרו בארון מספיק גדול שיוכל ללוות אתכם לשנים רבות (העומק המומלץ הוא 60 ס"מ, מאפשר לאחסן בגדים בחלק האחורי של הארון במיוחד של שתי עונות). שימו לב, רבים מאיתנו נוטים לצאת מנקודת הנחה שככל שמספר הדלתות גדול יותר כך גם הארון, אך זוהי טעות. ארון שלוש דלתות לא בהכרח עדיף על ארון שתי דלתות, שכן האחרון לא תמיד קטן יותר, בסופו של דבר לא מספר הדלתות קובע את השטח הפנוי לאחסון אלא גודלם של המדפים ואורכו של הארון. כך למשל מוצעים כיום ארונות שתי דלתות גדולים באופן משמעותי מהגודל הסטנדרטי של 80 ס"מ ומוצעים בגודל 120-140 ס"מ עם דלתות רחבות.

שלא כמו מיטה או ספריה שאותם מחליפים אחת לכמה שנים, את הארון כמעט ולא מחליפים. לכן , העדיפו ארון מעץ מלא שיישאר עמיד וחזק לאורך שנים ושלא יתכלה במגע עם מים. בנוסף, תושבת בתחתיתו, לצד מימד עיצובי, שומרת על יציבותו על הרצפה, באופן בטוח יותר מאשר הגבהה עם רגליות ניקל. בנוסף, מלבד ברגים בולטים שיש להימנע מהם, למען בטיחות מלאה שימו לב לפינות חדות , מדפים רופפים וכד'.

בדקו גם את פנים הארון- מומלץ לבדוק שגב הארון ופנים המגירה עשויים מסנדביץ' שעמיד לאורך זמן ולא ממזונית או חומרים אחרים שסופגים לחות ומתפוררים. כמו כן, חשוב שהפינים הנושאים את המדפים יהיו ניתנים להזזה ושהמדפים מתכווננים, כך שיהיה ניתן לשנות את גובהם בהתאם לצורך בקלות.

ומה בדבר העיצוב? בחרו ארון בצבעים ניטראליים ובעיצוב שיתאים לכל גיל על מנת שגם אם תחליפו את יתר הרהיטים בחדר, הוא עדיין ישתלב בהרמוניה בחלל.

רשת "האוס אין – מעצבים חדרים בריאים"
למידע על נקודות המכירה:
09-7417079
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC