דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

שלום כיתה א', האומנם?

0
טיפ ממאוחדת: כך נסייע לילד העולה לכיתה א'

אם ילדכם עולה לכיתה א' ואתם מתחבטים בשאלות ובדאגות של 'מה', 'כיצד' ו-'איך' ישתלב במסגרת השונה, תוכלו להיעזר בטיפים שימושיים שמביאה גילי דדון רווה, פסיכולוגית קלינית לילדים ונוער במאוחדת מחוז מרכז.

• בימים אלה במיוחד זקוק הילד לתחושת ביטחון ולאמונה אמיתית של ההורים, לכן חשוב לשדר לילד שהוא 'ילד טוב'. שאתם מרשים לו להיות מי שהוא, הבליטו את התכונות החיוביות שלו הדגישו שאתם גאים בו ולא חלילה להפך. היו זהירים ואל תצפו שהילד יהפוך לילד אחר ממה שהוא, אל תשוו אותו לילדים אחרים בתוך או מחוץ למשפחה.
• הימנעו ממשפטים כמו: "אין יותר משחקים", "עכשיו מתחילים החיים האמתיים", "זה כבר לא מה שהיה פעם", משפטים אלו עלולים לגרום לתחושות שליליות כלפי בית הספר ולהגברת החשש מפני הבאות.
• תוכלו להקל על הילד אם תסייעו לו לראות מה מהדברים שלמד בגן או בבית יוכל להמשיך לסייע לו בכיתה א'. בכך תאפשרו לו להפנים כי כיתה א' זה לא סיפור אחר, זה רק הפרק הבא של אותו הסיפור.
• עזרו לילדים לחזור או להיכנס לשגרה שתתאים לביה"ס. אל תעשו זאת בלחץ ואל תאיימו ש"לא תצליח בבי"ס אם לא תלך לישון בזמן". מומלץ להכין תכנית מדורגת בשיתוף עם הילד.
• ילדים שכבר יודעים קרוא וכתוב, עלולים לפתח בעיות התנהגות בכיתה א' ועלולים להשתעמם. ילדים אחרים לא אוהבים את העובדה ש"הם יודעים הכל" ודברים עלולים להסתבך. במצב כזה כדאי להתייעץ עם המורה, לשוחח עם הילד ולוודא שהוא מבין שעליו למלא את המטלות בכיתה ("גם את המשעממות ביותר"), כדאי להכין לו מראש חוברות עבודה או פעילויות כדי שלא יסתובב בחוסר מעש ויפריע.

גילי משמיעה צפירת הרגעה להורים החדשים - רוב הילדים מגיבים בחיוב ומסתגלים לשינוי בקלות. "כיום", מסבירה גילי דדון רווה, "רוב בתיה"ס מודעים מאוד לקשיים במעבר ומשתדלים ליצור לילדים סוג של רצף המשך בין ביה"ס והגן".

0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC