דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

שירים נקשרים לידיעות - קונצרט הסליחות בבת ים

שירים נקשרים לידיעות - קונצרט הסליחות בבת ים
0
ישראל רוזנטור - 'דוס מיוזיק'. 

מכיוון שבשבוע זה לא יצאו שירים, אתמקד במדור זה השני במספר במופע שנערך ביום שני האחרון בהיכל התרבות בת ים לרפואת אבי פלאח הי"ו.

במופע זו ראינו את הפירוש של המילה: אחדות! מאות באו למען אדם אחד.

בהקשר לידעות, בשבוע זה ראינו את המושג שנקרא אחדות בצורה ממשית, כשכל עמך בית ישראל חרדים - דתיים - חילונים לבשו את הכתר: יהודי, ללא חילוק! כשכל עמך בית ישראל הגיעו לבתי הכנסת ביום הכיפורים, שבתו, צמו! וזו הסיבה שישנה סגולה גדולה לברך את בני הבית בערב יום הכיפורים, מכיוון שה' שמח בערב זה כשרואה שכל עם ישראל שובתים, צמים, והולכים להתפלל בבתי הכנסיות.



בהקשר לפרשת השבוע, אף בפרשתנו פרשת 'האזינו' אנו רואים את המושג אחדות, רגע לפני שבני ישראל עושים את דרכם לעבר ארץ הקודש 'ארץ ישראל', הקב"ה מדבר עמם כשלאורך כל הדרך אנו רואים את המושג שבלעדיו לא נוכל להתקיים: אחדות, לאורך כל השיחה הקב"ה אומר לבני ישראל תוכחות שבכדי שנוכל לצאת מכל מכשול אנו צריכים להשתמש עם השרביט שלנו: אחדות!

נסיים עם הדף היומי - בשבת הקרובה נלמד את דף נט' בעז"ה, בעמוד ב' בדף, אומנם בעקיפין, אך העניין שמדובר בגמרא קשור בצורה מסויימת למושג: 'אחדות'. בגמ' שם מדובר על שותפות, אדם שבנה בית חדש וכד'. דברים שהכותרת שלהם היא בעצם: אחדות!

יהי רצון שנזכה לראות אחדות בין עם ישראל, שיהיה לכולם כותרת אחת ויחידה: יהודי! לא ספרדי, לא אשכנזי, לא ליטאי, כולנו יהודים!
שבת שלום ומבורך!
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC