דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

קרוב ל-70,000 איש פקדו את קבר רחל

קרוב ל-70,000 איש פקדו את קבר רחל
0
מספר שיא של כ-70 אלף איש פקדו את קבר רחל ב-4 ימי ההילולה

במוצאי שבת הורתה המשטרה על הפסקת התחבורה למשך כשעה וחצי, נוכח הרבבות שפקדו את מתחם הקבר * צי האוטובוסים של אגד ביצע כ-400 נסיעות (!) ממוקדי היציאה ועל צירי הנסיעה

השנה נרשמה כמות שיא של מתפללים שפקדו את קבר רחל בארבעת ימי ההילולה, החל מיום חמישי ועד יום ראשון, השבוע.  העובדה, לפיה חל יום פטירתה, י"א חשון, בשבת קודש (לראשונה מזה 14 שנה), הביאה לכך שמוצאי שבת הפך מוקד עליה רבתי למתחם הקבר, כאשר קרוב ל-40 אלף איש הגיעו מצאת השבת ועד חצות הלילה.

אגד העמידה לרשות המבצע עשרות רבות של אוטובוסים בקו העירוני לקבר רחל, והפעילה גם שאטלים מחניון טדי במסלול סיבובי. אלה פעלו בצורה רציפה החל מיום חמישי בשעת הבוקר המוקדמות, עבור ביום שישי, דרך מוצאי שבת העמוס, וכלה ביום ראשון – בו פקדו שוב, קרוב ל-20 אלף איש את מתחם הקבר.

"ביום חמישי וביום שישי", מתאר חגי יציב – מנהל תנועה אגד בירושלים, "הגיעו למתחם הקבר כ-20 אלף איש. הכניסה והיציאה ממתחם הקבר התנהלה בצורה חלקה, כולל שמירת הסדר הקפדנית שנעשתה על ידי משטרת התנועה, ואפשרה את זרימת האוטובוסים בצורה מיטבית". במוצאי שבת החל השירות בצורה טובה, כאשר שיירות האוטובוסים עושות את דרכן ביעילות למתחם הקבר וממנו. "סמוך לשעה 21:30", מתאר יציב, "החל להיווצר גודש רב במתחם הקבר. כמות האנשים שהגיעה, בטווח של שעתיים לערך, הייתה עצומה. המשטרה הורתה לנו לעצור את תנועת האוטובוסים מן העיר ומחניון טדי, כדי לאפשר פינוי של האלפים שנמצאים במתחם".
במשך כשעה וחצי, התירה המשטרה לאגד להכניס אוטובוסים ריקים בלבד אל מתחם הקבר; במטרה לפנות את הנמצאים, ולא להוסיף על הגודש הקיים. ניידת משטרה הוצבה כנגד מחסנית האוטובוסים בחניון טדי, ומנעה את יציאתם אל הקבר.

רק בשעה 23:00 לערך, נוצרה רווחה מסוימת במתחם הקבר, וניתן היה לשוב ולהכניס אוטובוסים מלאים אל המתחם. "לאורך כל הדרך פעלנו על פי הנחיות המשטרה", מסכם מנהל התנועה באגד. "ברגע שניתן האישור, חזרנו לפעילות מלאה בכל תחנות המוצא".

ביום ראשון, המשיכה תנועת הרבבות להגיע אל המתחם, כאשר במהלך היום, כבר ניתן היה לחזור לפעילות רגועה יחסית, בדומה לימי חמישי ושישי. אין ספק, כי מגוון הסיבות: החל ממחיר הנסיעה עירוני הרגיל, דרך השירות בתחנות האיסוף, עבור בשירות המיוחד מהשכונות, וכלה כמובן בעובדה כי מדובר במוצאי שבת הביאו את ציבור המתפללים הגדול  למתחם הקבר.
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC