דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

סנטורים וחברי קונגרס יהודיים כתבו אותיות בספר התורה של אל על בגבעת הקפיטול בוושינגטון

0
לראשונה בגבעת הקפיטול:
סנטורים וחברי קונגרס יהודיים כתבו אותיות בספר התורה של אל על
מנכ"ל אל על: ספר התורה מאחד כל יהודי בעולם @ התמיכה לה זוכה ישראל בארה"ב מעניקה לנו כוח גם כשנלחמים לבד

חברי סנט וקונגרס אמריקאים, מבכירי שתי המפלגות, השתתפו באירוע הדלקת נרות חנוכה וכתיבת אותיות בספר התורה של אל על לאחדות ישראל. האירוע בהשתתפותו של אליעזר שקדי מנכ"ל אל על, התקיים באולם מייק מנספילד, הסמוך לאולם הסנט, בגבעת הקפיטול.  בין המשתתפים באירוע וכותבי האותיות  היו חברי הקונגרס היהודיים אריק קנטור מבכירי הרפובליקנים, דבי ווסרמן- שולץ יו"ר סיעת הדמוקרטים בקונגרס, הסנטור הבכיר ג'ו ליברמן, סנטור בן קרדין, אליוט אנגל בכיר הדמוקרטים בועדת החוץ של הקונגרס, חברת הקונגרס שלי ברקלי ובעלי תפקידים בכירים בצוות הסנט ובית הנבחרים. האירוע התקיים בהנחייתו של הרב לוי שם-טוב, שליח חב"ד בוושינגטון.

בדבריו בפני כ-150 איש, שנטלו חלק באירוע, אמר אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, כי התורה מאחדת כל יהודי בכל מקום שהוא. "כמפקד חיל אוויר לשעבר וכמנכ"ל אל על אני רואה זכות מיוחדת לשרת את מדינתי ועמי. במקום המיוחד הזה, בגבעת הקפיטול, אני מרגיש אהבה גדולה ותמיכה בישראל המעניקים לנו יכולת עמידה גם כשאנחנו נלחמים לבד. משמעותו של חג החנוכה שאנחנו לא לבד, שנצח ישראל לא ישקר ויעמוד באתגרים שלפנינו". בהמשך דבריו גולל את המניע לכתיבת ספר תורה שיבטא את אחדות עם ישראל. בכתיבת האותיות נטלו חלק אישי תורה, מנהיגים יהודיים בארץ ובעולם, חתני פרס נובל יהודיים ואלפים מחברי מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על. בסיום דבריו העניק תנ"ך לנבחרי העם האמריקאי, שעל כריכתו  חרוט הפסוק מספר הושע בו מוזכר אל על ובחזית תחריט של חומות ירושלים.  "אני לוקח לישראל את ספר התורה שבו כתבתם אותיות ומשאיר לכם כאן את התנ"ך המשמש בסיס לערכים המנחים את שני העמים. אני מקווה שספר התנ"ך שהבאתי מישראל ישמש את הנבחרים בבואם להצהיר אמונים". 

באירוע, שנפתח בדבריו של  הרב לוי שם-טוב, שעמד  על משמעות חג החנוכה, השמיעו דברים דבי ווסרמן-שולץ יושבת ראש סיעת הדמוקרטים, אריק קנטור מבכירי הרפובליקנים, חבר הסנט הוותיק שומר המצוות ג'ו ליברמן, וחברי הקונגרס אליוט אנגל ושעלי ברקלי. הדוברים ציינו בדבריהם את משמעותו של חג החנוכה, כחג הנוטע תקווה של יכולת התגברות מעטים מול רבים. הסנאטור ג'ו ליברמן (יוסף בן שמואל), שזו הייתה הופעתו הציבורית האחרונה בקפיטול עם פרישתו השבוע לאחר 22 שנות חברות בסנט, שיבח את יוזמתה של אל על לכתיבת ספר תורה לאחדות ישראל. "אל על עושה מעשה גדול" – חזר והדגיש בדבריו. חברי הקונגרס והסנט  הביעו הערכה רבה לפועלו הציבורי של ג'ו ליברמן כיהודי גאה וכתומך נאמן של ישראל בכל מערכותיה.
 לאחר השמעת הברכות מפי הרב לוי שם-טוב, הוזמן להדלקת הנר הראשון מחמשת נרות החנוכה מנכ"ל אל על אליעזר שקדי כאשר את יתר הנרות מדליקים  בכירי הסנטורים וחברי הקונגרס. ליד החנוכיה עמדו זה לצד זה דבי ווסרמן-שולץ יו"ר המפלגה הדמוקרטית המקורבת מאוד לנשיא אובמה  ואריק קנטור מנהיג הרפובליקנים בקונגרס, תמונה נדירה למדי. פרשנים מקומיים  ציינו, כי ספר התורה של אל על ונרות החנוכה הצליחו לאחד בין שני יריבים פוליטיים. 

האולם בו התקיים האירוע, אולם מייק מנספילד, מצוי בקומה שהכניסה אליה מותרת לסנטורים בלבד, סמוך מאוד לאולם הסינט. האולם משמש להתכנסות בלתי פורמאלית של חברי הסינט לתיאום עמדות ואופן הצבעה. על הקיר מתנוססת תמונתו של הנשיא ג'ורג' וושינגטון. על מלאכת כתיבת האותיות ניצח סופר הסת"ם הרב משה קליין, מסופרי הסת"ם המקובלים בניו-יורק, כאשר ברקע מנגינות יהודיות וחסידיות, שנוגנו ע"י כליזמרים. הכיבוד שהוגש היה על טהרת הגלאט בפיקוחו של  הרב שם-טוב.
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC