דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

פסטיבל זמן פיוט 3 טקסטים עתיקים בביצועים עכשוויים

פסטיבל זמן פיוט 3 טקסטים עתיקים בביצועים עכשוויים
0


פסטיבל זמן פיוט 3 טקסטים עתיקים בביצועים עכשוויים

מערכת 'דוס מיוזיק'.

פסטיבל זמן פיוט הוא פסטיבל ראשון מסוגו בעיר ת"א-יפו פרי יוזמה והפקה של מרכז ברודט לתרבות יהודית והוא מתקיים זו השנה השלישית בהמשך להצלחה הגדולה בשנתיים האחרונות.

נאמן למסורת שהציב לעצמו מרכז ברודט לתרבות יהודית עם ייסודו של הפסטיבל, גם השנה יוצגו במסגרתו צדדים חדשים ושילובים מפתיעים.

כחלק ממגמה זו, יוקדש השנה המופע המרכזי שהופק במיוחד לרגל הפסטיבל, לפיוט ולניגון האשכנזי, שמקומם נפקד ברנסאנס התרבותי של הפיוט.

השנה הורחב גם היקף הפסטיבל, ולצד המופע המרכזי אשר יתקיים במוזיאון ת"א לאמנות, יתקיימו 4 מופעים נוספים באודיטוריום מרכז ברודט, אשר יאירו פנים שונות של הנושא.

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 4.3, 6.3, 7.3, 9.3 ו – 11.3.


המופע המרכזי:
ניגון מכוון – מחווה לפיוט ולניגון האשכנזי
דניאל זמיר מארח את ברי סחרוף, יונתן רזאל וקובי אפללו

יום רביעי, כ"ד אדר, 6.3.13 בשעה 21:30
אולם רקנאטי, מוזיאון תל-אביב

המופע המרכזי של פסטיבל זמן פיוט התל אביבי השנה מנער את האבק מעל הפיוט והניגון האשכנזי הנשכח ומעניק לו פרשנות חדשה, בועטת ועכשווית.

למשימה גויסו מיטב הכוחות מקרב עולם התרבות והמוסיקה הישראלי בהם דניאל זמיר, ברי סחרוף, יונתן רזאל ואפילו קובי אפללו שמיטיב לבצע פיוטים אשכנזיים.

טקסטים עתיקים אלו, שמקורם בארצות אשכנז, הצטמצמו בעיקר בינות לדפי סידור התפילה או במסגרת זמירות השבת, ולא הצליחו לפרוץ לתודעה הציבורית כמו אחיהם- הפיוטים מקהילות המזרח, אשר השתלבו בכל מעגלי החיים ואשר הצליחו בשנים האחרונות להכות שורש גם בתרבות הישראלית הרחבה.
עיקר תפארתה של המסורת המוסיקאלית האשכנזית, הוא בעיקר בניגונים שהתפתחו בחצרות החסידיות, אשר יצרו עושר של ניגונים עם דגש מועט על הטקסט.

אולם, הגורל הועיד לשניהם גורל משותף ומהפיכת הפיוט, שפקדה את ארצנו בעשור האחרון, פסחה על שניהם והותירה את הפיוט והניגון האשכנזי מאחור.

דניאל זמיר, מי שהופקד על הניהול המוסיקאלי של המופע המרכזי של הפסטיבל השנה, יצר מופע אשר יונק ממסורות מוסיקליות אלו ומעניק להם עיבודים חדשים ומרעננים. המופע משלב פיוטים אשכנזיים מקוריים, דוגמת צמאה לך נפשי וי-ה אכסוף, שהם מהטקסטים הקלאסיים של הפיוט האשכנזי לבין ניגונים חסידיים, שמקורם בחסידויות מזרח אירופה, בהם חב"ד ומודז'יץ, הידועים בסגולתם הרוחנית המיוחדת ואשר מכונים גם "ניגונים מכוונים".

במופע שהופק במיוחד לרגל הפסטיבל יארח דניאל זמיר את ברי סחרוף, קובי אפללו ויונתן רזאל, אשר יביאו את עולמם הרוחני והמוסיקאלי אל הניגונים והפיוטים היפהפיים הללו, במטרה להביא להם את ההכרה הציבורית וההערכה שהם ראויים לה.
על הבמה:
דניאל זמיר – סקסופון, שירה
ברי סחרוף, גיטרה ושירה
יונתן רזאל- פסנתר ושירה
קובי אפללו- שירה
ניתאי הרשקוביץ – פסנתר
אמיר ברסלר – תופים
גלעד אברו - קונטרבס

מחיר כרטיס 90 ₪/ לסטודנטים 70 ₪ (בהצגת כרטיס סטודנט)
רכישת כרטיסים בקסטל *8965 או במרכז ברודט 03-6954522

"קול ביער"
שי צברי מארח את אהובה עוזרי
מוצ"ש, כ"ז אדר, 9.3.13 בשעה 21:30
אודיטוריום מרכז ברודט

קהל רב נחשף בשנים האחרונות לקולו הייחודי ולאישיותו הסוחפת של שי צברי, דרך ההופעות של ברי סחרוף, אנסמבל "אדומי השפתות" ואלבומו האחרון של עידן רייכל.
בימים אלו הוא יוצא במופע חדש שמביא אל קדמת הבמה את התפילה ואת הפיוט ונותן מקום של כבוד לצעקה הבוקעת מעומק הנשמה.

על הבמה: שי צברי: שירה, כפיים/ אסף תלמודי: אקורדיון, פסנתר, קלידים/ אליהו דגמי: סאז וגיטרה חשמלית / איתמר דוארי: כלי הקשה.

מחיר כרטיס 60 ₪/ לסטודנטים 50 ₪ (בהצגת כרטיס סטודנט)
רכישת כרטיסים בקסטל *8965 או במרכז ברודט 03-6954522


הלב, הרוח והנשמה
להקת המדרגות עם ארז לב ארי
מחווה לרבי אברהם אבן עזרא
יום חמישי, כ"ה אדר, 7.3.13 בשעה 21:00
אודיטוריום מרכז ברודט

מופע מחווה למשורר, הפילוסוף, הבלשן ופרשן המקרא רבי אברהם בן מאיר אִבּן עזרא (1089–1164), בן תור הזהב של יהדות ספרד.
אבן עזרא – אשר כונה גם ראב"ע ואברהם השר – חיבר שירי חולין, שבח וידידות, המעידים עד היום על שנינותו ועל ההומור החריף שלו.

לאחר שמלאו לו חמישים החל לנדוד במדינות אירופה ולהפיץ את חוכמת יהדות ספרד וצפון אפריקה. בתקופה זו החל לעסוק גם באריתמטיקה, באסטרולוגיה ובאסטרונומיה; כיום קרוי על שמו מכתש בירח.

במופע יבוצע מבחר משירתו של אבן עזרא בפרשנות מיוחדת של להקת המדרגות, ממייסדות זרם הרוק היהודי בישראל. אל חברי הלהקה יצטרף ארז לב ארי.

משתתפים: הוד דיין גיטרה וקולות, אילן דמרי שירה, אלון יופה תופים , עידו גונן בס , נאור דיין גיטרה , ארז לב ארי גיטרה ושירה

מחיר כרטיס 60 ₪/ לסטודנטים 50 ₪ (בהצגת כרטיס סטודנט)
רכישת כרטיסים בקסטל *8965, או במרכז ברודט 03-6954522

"סערות תימן"
דביר כהן ו"מיתרי דוד" מארחים את רביד כחלני (יאמאן בלוז)
יום שני, כ"ט אדר, 11.3.13 בשעה 21:00
אודיטוריום מרכז ברודט

אחת האיכויות הבולטות של העדה התימנית היא יכולתה לספק במשך השנים זמרים עם יכולות ווקאליות נדירות, ולא רק למוזיקה התימנית המסורתית, או למוזיקה המזרחית, אלא אף ללב ליבה של היצירה הישראלית המקורית- משושנה דמארי ועד עופרה חזה, מאחינועם ניני, ומיגאל בשן (בשארי) ועד בועז שרעבי.
אין ספק שיש משהו קסום בחיבור שבין ישראלים ממוצא תימני ובין יכולות מוזיקאליות נדירות. יש גרסא שסוברת שמכיוון שיהודי תימן גזרו על עצמם שבועה שלא לנגן בכלי נגן בעקבות חורבן הבית, התרכזה המוזיקה בעיקר בשירה ובנשמה.

בערב המיוחד הזה נפגיש בין 2 זמרים בעלי איכויות ווקאליות נדירות: רביד כחלני (יאמאן בלוז) ודביר כהן (דיוואן הלב), שניהם אמנים בינלאומיים המופיעים הרבה בארץ ובעולם, אשר גדלו על ברכיה של השירה היהודית תימנית המסורתית ופיתחו ממנה, כל אחד סגנון המיוחד לו.

המפגש ביניהם מוליד אירוע שאיננו עוד מופע, אלא מסע מרתק מן השורש והבית התימני החוצה אל העולם הגדול ורשמיו על המנגינה הפנימית.

את הערב ילוו חברי ההרכב "מיתרי דוד", המשלבים בסגנונם המוסיקלי אלמנטים מן העולם המזרחי והמערבי וכורכים אותם יחד לניגון אחד.
דביר כהן ורביד כחלני- שירה, עידן ערמוני - גיטרות, אליסף בשארי - בס, גיא טירם - עוד ולאוטה, נמרוד נול - כינור, רועי פרידמן - כלי הקשה.

מחיר כרטיס 60 ₪ / לסטודנטים (בהצגת כרטיס סטודנט) 50 ₪
רכישת כרטיסים בקסטל *8965 או במרכז ברודט 03-6954522


הפיוט שנשכח
פיוטים שלא נס ליחם
יום שני, כ"ב אדר, 4.3.13 בשעה 20:00
אודיטוריום מרכז ברודט
במסורת היהודית נאמרים פיוטים במהלך שבתות מיוחדות וימים טובים במהלך השנה.
בעת האחרונה "הוגלו" פיוטים אלו לסוף המחזור והם אינם מופיעים עוד כחלק אינטגראלי מהתפילה. קונצרט מוסבר זה מנסה להחיות מחדש את מסורת אמירת הפיוטים.

הנחיה, ביאורים וניצוח: החזן נפתלי הרשטיק
בהשתתפות מכון ת"א לחזנות והחזנים האורחים: אברהם ברנהולץ, דניאל כלטוב, יעקב משה סלומון ויעקב רובין.
עיבודים ונגינה בפסנתר: ריימונד גולדשטיין

מחיר כרטיס 50 ₪/ לסטודנטים 40 ₪ (בהצגת כרטיס סטודנט)
רכישת כרטיסים בקסטל *8965, או במרכז ברודט 03-6954522
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC