דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

מחזה מרגש שלא נראה כמותו מאז חורבן בית המקדש // וידיאו

0

עם ישראל כולו התאחד בתפילת סליחות ברחבת הכותל המערבי, את אירוע הסליחות הזה לא יישכחו משתתפיו עוד שנים רבות.


תפילת הסליחות שהנהיג ברחבת הכותל המערבי מרן הרב מרדכי אליהו זצוק"ל, הפכה הלילה (אור ליום ג') למפגן אחדות עצום שהרעיד את ירושלים. רבבות בני אדם מכל החוגים, מכל הסוגים וגם יהודים שאינם שומרי מצוות הגיעו בחצות לרחבת הכותל המערבי לעצרת סליחות המונית שהוביל רבה של צפת, הגאון הרב שמואל אליהו ועמו רבני קהילות על קהילותיהם במאות אוטובוסים מכל קצות הארץ. כל הדרכים והסמטאות בעיר העתיקה בואכה למקום שריד בית המקדש, המו אדם. כלי תקשורת שונים העבירו בשידור חי את המראות והקולות.





 בתפילת הסליחות ההמונית השתתפו גם רבי המקובל חכם ישועה בן שושן, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ', הרב דוד חי הכהן, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, סגן שר החינוך אבי וורצמן וח"כ יוני שטבון מהבית היהודי. במהלך התפילה התקיימה "תקיעה גדולה" בהשתתפות לא פחות מאלף שופרות וחצוצרות שקרעו את השמיים בתחינה וזעקה לשנה טובה וגזירות טובות.

לתפילה בחצות הליל קדמה תכונה לוגיסטית מרשימה: קהילות רבות מכל רחבי הארץ עלו כבר בשעות אחר הצהריים אל מאות האוטובוסים שהביאו אותם לבירה, לסיורים מודרכים בעיר העתיקה. כך למשל מאילת, הנקודה הדרומית ביותר - הגיעו מספר אוטובוסים בראשות רבני הקהילות בעיר ומאידך מהצפון הרחוק הגיעה קהילת 'מטולה' מלווה ברבם. בסיום התפילה, בסביבות השעה שתיים, החל מבצע הפיזור הגדול שהחזיר את רבבות הבאים לעריהם.

הרב שמואל אליהו, קרא לנוכחים להודות להקב"ה על הניסים הגדולים בימי המלחמה, בסיום התפלה ביקש מרבבות המתפללים שכל אחד יניח את ידו על ראש חברו, ואישה תניח את ידה על ראש חברתה ויחד ברכו כולם והתברכו בברכת מי שברך לשנה טובה, הצלחה ובשורות טובות.

באיגוד רבני הקהילות הביעו סיפוק רב מהשתתפות ערה של רבדים שונים בציבור הישראלי. "עם ישראל, עם כיפה ובלי, ספרדים ואשכנזים, חרדים ומסורתיים, כולם כולם בלי יוצא מהכלל באו לכאן הלילה לומר לריבונו של עולם, אנחנו יודעים כמה חשובה לך האחדות שלנו", אומר הרב עמיחי אליהו, מנכ"ל איגוד רבני הקהילות. "באנו לכאן לכבודך מעיירות פיתוח, מהשכונות, מהערים הגדולות ומהפריפריה להגיד שאחדות זה לא רק כשיש אסונות ומלחמות. המסורתיות, מצפון, מדרום, מהמרכז, מיש"ע וגם מהערים המכונות חילוניות – כולם רוצים להגיע להראות לריבונו של עולם את עם ישראל בתפארתו", "ויחן ישראל כנגד ההר, בדורנו - זה כאן".

0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC