דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

טקס הוקרה ממלכתי לאסירי ציון והרוגי מלכות

0
במעמד שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ יאיר שמיר ומנכ"ל משרד העלייה והקליטה, עודד פורר

טקס הוקרה להנצחת פועלם של אסירי הציון והרוגי המלכות נערך היום (21.10) ביוזמת משרד העלייה והקליטה בבנייני האומה בירושלים, באירוע הוצגו פועליהם של מי ששילמו בגופם או בחייהם למען מדינת ישראל והעם היהודי ולמען הרעיון הציוני.

בטקס השתתפו מאות מאסירי ציון ובני משפחותיהם ובכללם פעילים ציוניים מארצות ערב, מברית המועצות לשעבר, אסירי ציון יוצאי אתיופיה, אשר פעלו למען עליית יהודי אתיופיה, נכלאו או הומתו במחנות בסודן, יוצאי מחתרות ישראל שלחמו להקמת המדינה וכמובן אסירי ציון מארצות האיסלם, אשר עסקו בפעילות מחתרתית בארצותיהם ולקחו חלק במבצעי עלייה להצלת היהודים תחת השלטונות הערביים.
[post_ad]
בין המשתתפים בטקס ההוקרה נכח שברו עזיז יליד עיראק, אשר היה אחד מ- 15 פעילים ציוניים שהבריחו באמצעות רפסודות ארצה יהודים ממיסל, בגדד, זכו ומיתר עיראק. שברו היה בן 17 כשנתפס ביחד עם אחיו אברהם וחבריו כשהניפו על הרפסודה את דגל המדינה, בכלא הוא עונה ונשללו זכויותיו במשך 3.5 שנים. מיד לאחר שחרורו עלה למדינת ישראל והתגייס לצה"ל לחיל השריון.

"גבורתם קנתה להם מקום של נצח בהיסטוריה של מדינת ישראל, פועלם זה ימשיך להיות מונצח ע"י משרדנו למען ידעו הדורות הבאים את תרומתם של אסירי ציון והרוגי מלכות למדינת ישראל ולעם היהודי" ציין מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, עודד פורר.

"הפעילות היהודית בתפוצות שהובילו אסירי ציון בברית המועצות ובתימן, במצרים ובסוריה, בעיראק ובאיראן, באתיופיה ובסודאן, בגבורה ובתוך סיכון חיים אפשרה לשמר את הזהות היהודית בקהילות בקרבם הם פעלו. הם כתבו עיתונים, לימדו עברית, שמרו על מצוות היהדות. עם הנצח חב להם חוב מוסרי עצום. " ציין שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ יאיר שמיר.
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC