דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

'הגורל' התזמורת הסימפונית הישראלית תארח את הזמר יונתן רזאל

0
הגורל התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון תארח בקונצרט הרביעי לעונה את המנצח אנדרס מוסטונן ואת הזמר יונתן רזאל,

בקונצרט עם יצירות מאת בטהובן והנדל. בנוסף תבצע התזמורת בבכורה ארצית את יצירתו של יואב שמש, "רצוא ושוב", פנטזיה לתזמורת זמר ושופר, אותה בצעה התזמורת לפני כחודשיים בסיור הבכורה שלה בסין

התזמורת הסימפונית ראשון לציון תקיים את הקונצרט הרביעי שלה לעונה בסדרה הסימפונית בתאריכים ה-27, ה-28, ה-29 וה-31 בינואר בתל אביב, רחובות ובראשון לציון.
בקונצרט "הגורל", בניצוחו של אנדרס מוסטונן, תארח התזמורת את הזמר יונתן רזאל.
[post_ad]
בתכנית הקונצרט, סימפוניה מספר 1 של בטהובן, סימפוניה מספר 5 של בטהובן, "זיקוקין דינור מלכותיים" של הנדל ויצירתו של יואב שמש "רצוא ושוב", פנטזיה לתזמורת סימפונית, זמר ושופר (בכורה ארצית)

את היצירה "רצוא ושוב - פנטזיה לתזמורת זמר ושופר", בצעה התזמורת בבכורה סינית בנובמבר שעבר, במהלך סיור ההופעות שלה בסין, בצ'ינדאו ובקונצרט נוסף בבייג'ין בנוכחות שגריר ישראל, מתן וילנאי, סיור שזכה לביקורות נלהבות.
"בשנות מגורי בנחלאות, ירושלים", אומר יואב שמש, "נחשפתי למסורות מוסיקליות רבות ומגוונות. הניגון החב״די ״צמאה לך נפשי״, נגע בי באופן מיוחד, בלחן המסתורי שלו ובטקסט החזק שלו. היצירה "רצוא ושוב" היא פנטזיה מוסיקלית הבנויה סביב ניגון זה, המושר בלחנו המקורי. הטקסט לקוח מתוך ספר תהלים, פרק ס"ג: ״צָמְאָה לְךָ נַפְשִׁי, כָּמַהּ לְךָ בְשָׂרִי, בְּאֶרֶץ צִיָּה וְעָיֵף בְּלִי מָיִם כֵּן בַּקודֶשׁ חֲזִיתִיךָ, לִרְאוֹת עֻזְּךָ וּכְבוֹדֶךָ״.
ביצירה ניסיתי ליצור אנרגיה מוסיקלית של שני כוחות מנוגדים, מעין "רצוא ושוב" בין האמונה, התעופה לשמים, ההשגחה הפרטית ותחושת הקרבה הפנימית, לבין תחושת הריקנות הקיומית, החזרה לארץ, לחומר, השאלות המיותמות והצעקה שאין לה כתובת - "בארץ ציה ועייף, בלי מים”.

הזמר הנודע יונתן רזאל, שגדל והתגורר שנים רבות בנחלאות, הוא הזמר בביצוע "רצוא ושוב". רזאל צמח מן המוסיקה הקלאסית, ניגן פסנתר וצ'לו, למד ניצוח אצל מנדי רודן, שהיה מנהלה המוסיקלי של התזמורת, וקומפוזיציה אצל אנדרה היידו. החיבור בין רזאל לתזמורת וליצירה של יואב שמש הוא חווייה מקורית, ייחודית ומרתקת.

תוכנית הקונצרט שונה ומיוחדת אף היא, אומר מנכ"ל התזמורת, אריאל כהן. "תוכנית שכולה, למעט היצירה הישראלית, יצירות מתקופת הבארוק ומהתקופה הקלאסית, היא חידוש שיש בכוונתנו למסד. נגני התזמורת חזרו והביעו את רצונם לנגן יותר מיצירות באך, הנדל, היידן, מוצארט ובטהובן, וגם קהל המנויים שלנו התלהב מהשינוי."

אנדרס מוסטונן, כנר ומנצח
למוסיקאי האסטוני אנדרס מוסטונן נוכחות אישיות וייחודית על במת הקונצרטים. אישיותו הייחודית מוצאת את ביטויה בכל הופעותיו ככנר וכמנצח, בין אם מדובר בניצוח על סימפוניות של מאהלר ושוסטקוביץ' או הובלת תזמורת ביצירות של הקלאסיקונים הווינאיים, או בנגינה של מוסיקה מוקדמת או עכשווית. כמנצח הוא עוקב אחר מהלך התקדמות ההיסטוריה המוסיקלית ומתמקד באורטוריות, בפסיונים, ביצירות סימפוניות וביצירות דרמטיות. הוא מאד פעיל בביצוע יצירות בנות זמננו, בעיקר ביצירות של מלחינים שעימם יש לו קשרי עבודה בהם גוביידולינה, פנדרצקי, קנצ'לי, סילבסטרוב, נייפל, טיר פארת וטרטריאן.
מוסטונן הוא בוגר האקדמיה למוסיקה בטאלין, שם כבר כסטודנט עסק בעיקר במוסיקה אוונגארדית, הלחין ויצר מופעים ובשנת 1972 הקים את ההרכב "הורטוס מוסיקוס" (הגן המוסיקלי) ומשמש מאז מנהלו האמנותי של ההרכב. עם קבוצה זו הוא עושה "מוסיקה ללא גבולות" ובתכניותיהם כלולים פרקי מוסיקה מסורתיים של יהודים, ערבים ומוסיקה הודית, לצד פרקי מוסיקה חדישה.

מוסטונן נהנה לבצע מוסיקה קאמרית עם חברים וקולגות והקים לפני כעשור את רביעיית הארט-ג'ז. מבסיסו באסטוניה, לטביה, רוסיה ופינלנד הוא יוצא לסיורים ברחבי העולם. הוא מרחיק עד ברזיל, מכסיקו וישראל. הוא מרבה להופיע בכל רחבי אירופה עם תזמורות מקומיות כמנצח אורח, כסולן או בהופעות עם האנסמבל שלו "הורטוס מוסיקוס". הוא גם מנהל את "מוסטונן פסט" פסטיבל חורפי בטאלין ובו הוא מארח את טובי המוסיקאים מרחבי העולם והחל מפברואר 2014 גם את "פסטיבל טאלין-תל" אביב בתל אביב.

יונתן רזאל, זמר
יונתן רזאל נולד בניו יורק ולמד בתיכון שליד האקדמיה למוסיקה. לימודי פסנתר עשה בהדרכתה של פנינה זלצמן ולימודי קומפוזיציה בהדרכת לב בוגוסלבסקי ואנדרי היידו. בן שבע-עשרה החל בלימודים לקראת תואר ראשון בניצוח בהדרכתו של מנדי רודן. בצה"ל שירת כמוסיקאי מצטיין. בתום שירותו הצבאי השלים את התואר בניצוח והתחיל לעבוד כמנצח ומעבד בתזמורת "סימפונט רעננה" ובתזמורת הקאמרית הישראלית. באותן שנים הוזמן לחבר יצירות סימפוניות ולקח חלק במופעים המשלבים עיבודים סימפוניים ומוסיקה פופולארית - בין השאר לצדם של יוני רכטר, שלמה גרוניך, ארקדי דוכין, שלמה ארצי, אביתר בנאי ואחרים . בשנת 2007 ראה אור "סך הכל" אלבום הבכורה של יונתן רזאל כזמר, שהפיק אביתר בנאי, אלבום שזכה להצלחה מרובה והיה ל"אלבום זהב" ובעקבותיו יצא רזאל למסע הופעות בישראל ובארצות העולם. בשנת 2008 פרסם רזאל גרסה מחודשת לשיר "והיא שעמדה", אותו הלחין עיבד וביצע בדואט עם הזמר החסידי יעקב שוואקי, דואט אשר זכה להצלחה גדולה , הוקלט בגרסאות כיסוי רבות והפך להמנון בעולם.
בשנת 2011 זכה בפרס היצירה מטעם אקו"ם. בחנוכה 2012 הוציא את אלבומו השני "בין הצלילים" שהפך להיות אלבום זהב תוך מספר חודשים. האלבום זוכה מאז להצלחה גדולה בארץ ובעולם. בשנת 2013 יונתן היה שירו "קטנתי" לשיר השנה של אקו"ם. רזאל מרבה להופיע כזמר בכל רחבי העולם, בהופעות סולו ועם הרכב וממשיך בעבודות הניצוח והעיבוד.יונתן נשוי, אב לחמישה ילדים, מחלק את יומו בין לימוד תורה לכתיבה ויצירה מוסיקלית.

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון נוסדה בשנת 1988 ובתוך זמן קצר התמקמה בקצה העליון של הפירמידה האמנותית, כגוף מוסיקלי מוביל ומחדש בישראל. משנת 1989 משמשת התזמורת בהצלחה רבה כתזמורת הבית של האופרה הישראלית. על עשייתה יוצאת דופן והצטיינותה בביצועה של היצירה הישראלית המקורית, בהפצתה ובקידומה זכתה התזמורת בפרס אקו"ם לשנת 1991 (תשנ"א). התזמורת הינה הראשונה שביצעה בישראל בקונצרטים פומביים יצירותיהם מאת ריכרד שטראוס ואלכסנדר זמלינסקי. והשתתפה בפסטיבלים בינלאומיים יוקרתיים. החל משנת 2010 לוקחת התזמורת חלק חשוב ומרכזי בהפקות האופרה במצדה בשיתוף האופרה הישראלית, עד כה עלו האופרות "נבוקו" (בשנת 2010), "אאידה" (בשנת 2011), "כרמן" (בשנת 2012) ו"לאה טרוויאטה" (בשנת 2014). החל בעונת הקונצרטים 2014-2015 מונה ג'יימס ג'אד למנהל המוסיקלי החדש של התזמורת והחליף את דן אטינגר אשר כיהן בתפקיד 7 שנים ומונה כעת למנצח אורח ראשי.

תכנית:
בטהובן - סימפוניה מס' 1 בדו מז'ור, אופ' 21,
יואב שמש (נ' 1981)- רצוא ושוב , פנטזיה לתזמורת סימפונית, זמר ושופר
הנדל - זיקוקין דינור מלכותיים
בטהובן- סימפוניה מס' 5 בדו מינור, אופ' 67

מועדי הקונצרט:
תל אביב, המשכן לאמנויות הבמה, בית האופרה
יום שלישי, 27 בינואר 2015, בשעה 20:00

רחובות, בית העם, היכל התרבות
יום רביעי, 28 בינואר 2015, בשעה 20:30

ראשון לציון, היכל מאיר ניצן לאמנויות הבמה
יום חמישי, 29 בינואר 2015, בשעה 20:30
מוצאי שבת, 31 בינואר 2014, בשעה 20:30

מחיר כרטיס: 90-205 ₪ . המחירים בהתאם למקום הישיבה. הנחות למנויים, גמלאים וסטודנטים
טל' להזמנות כרטיסים: 03-9484840 או דרך אתר התזמורת.
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC