דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

אריאל זילבר שר שמוליק צ'יזיק ז''ל | זוהר מלאכי

0
"לאן פנתה אהבתנו" סינגל חדש לזמר והיוצר, אריאל זילבר, מתוך אלבום חדש אשר נכתב והולחן ע"י חברו שמוליק צ'יזיק ז"ל.


היום אחרי קרוב ל-40 שנה מאז התפרקותה של להקת "תמוז" חוזר אריאל זילבר ליצירותיו של שמוליק צ'יזיק ז"ל. ומנפיק סינגל חדש, "לאן פנתה אהבתנו" שיר חדש מתוך אלבום חדש אשר כתב והלחין שמוליק צ'יזיק ז"ל, עיבד רועי זילבר והפיק מוסיקלי [דני פילוני] קראק המוכשר.


"לאן פנתה אהבתינו, זה שיר חדש, שיר של שמוליק צ'יזיק שמצאתי בעליית הגג על קסטה ישנה, שחזרתי את זה כי זה מצא חן בעיני, החומר נוצר בשנות ה-60, נכתב בשנות ה-60, הוקלט בגישה של שנות ה-60 אבל בטכניקה של היום". אומר אריאל זילבר, "לא כולם מכירים את צ'יזיק, חברי וידידי מהרבה שנים. אהבתי אותו מאד, הוא היה אופטימי, תמיד צוחק, תמיד עליז, אף פעם לא ראיתי איתו בדיכאון, כי הוא היה נעלם".


אריאל זילבר הוא אמן יוצר הכותב, מלחין ומבצע מזה למעלה מארבעה עשורים. חתום על עשרות להיטים, אשר הפכו עם השנים לנכסי צאן ברזל במוסיקה הישראלית. את ראשית דרכו בסוף שנות השישים התחיל בכתיבה עבור אמנים אחרים בארץ ובצרפת. הגשש החיוור, אילנה רובינא, פרנסואז הרדי ועוד. בשנות ה-70 הצטרף ללהקת "תמוז" והיה שותף לכתיבת יצירות רבות ביניהן "ככה את רצית אותי" "סוף עונת התפוזים" יחד עם שלום חנוך ועוד. בשנת 1976 יצא אלבומו הראשון של זילבר "רוצי שמוליק" שזכה להצלחה רבה במצעדים ומאז יצר וביצע אריאל זילבר שירים רבים שהפכו ללהיטי ענק כדוגמת השירים: "ואיך שלא", "אני שוכב לי על הגב", "אגדה יפנית", "בדיעבד", "מסך עשן", "ברוש" ועוד רבים וטובים. במהלך השנים זילבר שיתף פעולה עם מיטב האמנים בארץ והלחין עבורם יצירות רבות, ביניהם הגשש החיוור, גלי עטרי, להקת הנח"ל ועוד. מאידך גיסא, שמוליק צ'יזיק ז"ל הוא פזמונאי, מלחין וזמר ישראלי שבשונה מאריאל זילבר רובכם אינכם אותו מכירים על אף ששיריו היו ללהיטים כדוגמת הלהיטים: "רוצי שמוליק", "אף אחד לא מזיל דמעה", "תני לי מחסה" ועוד רבים וטובים.

באלבום הקרוב מקדיש אריאל זילבר את אלבומו לחברו וידידו מכבר הימים, שמוליק צ'יזיק ז"ל. עד אז אתם מוזמנים להסכית לסינגל החדש, "לאן פנתה אהבתנו". אינני יודעת איזה אלבום מחווה אריאל זילבר ינפיק לנו אבל עצם חזרתו של שמוליק צ'יזיק לתודעה היא יוזמה מבורכת. לפני כ-5 שנים זה היה פיטר רוט כשהנפיק אלבום הנושא לשם "שר צ'יזיק", אלבום שמוקדש כולו לשמוליק צ'יזיק ז"ל. ועכשיו זה אריאל זילבר, חברו של שמוליק צ'יזיק ז"ל. אני אהבתי. מה איתך?

0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC