דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

אלבום חדש לזמר והיוצר רמי קלינשטיין

0
אלבום חדש לזמר והיוצר רמי קלינשטיין | זוהר מלאכי

"לא צריך לחפש מלאכים בשמיים / הם מתהלכים בינינו, על פני האדמה / נוגעים בקצה העצב, מסתירים את הכנפיים / נושאים על גביהם תרמילים של נחמה / הם יודעים להגיע בדיוק-בדיוק בזמן / לרדת בזהירות במדרגות האפלות / להרים שם את המתג, לצבוע בלבן / לפתוח במבט את הדלתות הנעולות / אנשים טובים, נשארו עוד אנשים טובים / גם כשהשמיים עניים בכוכבים / הם ישלחו אליך יד, הם יגיעו במיוחד / להזכיר לך שיש עוד טוב בעולם / הם יגיעו אם רק תאמין שהם שם / לא צריך לחפש מלאכים בשמיים / הם מתהלכים בינינו, ביני ובינך / הם יודעים איך לרפא גם בכוח העיניים / להוביל את הכאב אל שדות השכחה / אנשים טובים, נשארו עוד אנשים טובים / גם כשהשמיים עניים בכוכבים / הם ישלחו אליך יד, הם יגיעו במיוחד / להזכיר לך שיש עוד טוב בעולם / הם יגיעו אם רק תאמין שהם שם / תזכור שיש עוד טוב בעולם / הם יגיעו אם רק תאמין שהם שם / ואם אלוהים נגע לך בראש / ואם הלב הזה שלך עוד לא התעוור / ברגע הנכון, תדע מבלי לחשוש להיות מלאך כזה בשביל מישהו אחר".


"אנשים טובים" הינו הסינגל הראשון שיצא לתחנות לרגל צאת אלבומו ה-11 במספר של הזמר והיוצר רמי קלינשטיין ואף נושא את שמו של האלבום החדש. "אנשים טובים" הינו שיר שכתב נועם חורב והלחין רמי קלינשטיין וכבר הפך ללהיט. בעולם שבו "כל דאלים גבר" ו"איש הישר בעיניו יעשה" כיף תמיד לשמוע שיר אופטימי ומחזק גם אם הוא נדוש מקצת. בתורה כבר נאמר בספר בראשית, פרק ח', פס' כא: "יצא האדם רע מנעוריו". הרש"ר הירש ראה במשפט זה את הטעם להחלטה החדשה: לא, אין זה נכון, האדם איננו מושחת, יצר לב האדם איננו רע מנעוריו, לא מנעוריו ישאף האדם אל הרע. הרב קוק באורות התורה פי"א אמר שהאדם הישר צריך להאמין בחייו, כלומר שיאמין בחיי עצמו והרגשותיו ההולכות בדרך ישרה מיסוד נפשו, שהם טובים וישרים ושהם מוליכים בדרך ישרה. האדם מחוייב להאמין, שנשמה אלוהית שרויה בקרבו, שעצמותו כולה היא אות אחת מן התורה. האדם פועל מרגע היווצרו לפי חוקי האבולוציה, בה החזק שורד ומשבח את התאמת מינו לתנאי הסביבה. חוקי האבולוציה הם קשים מאוד, והמלחמה על אזור מחיה, מקורות חיים, וזכות רביה מביאה לאלימות גדולה. רוע כזה טבוע בבני האדם עוד לפני היולדם. במקרה שלנו לא מדובר על הרוע האבולוציוני, אלא על הרע שמתפתח בהמשך. כאשר התינוק גדל לנער, ולמרות חוקי החברה הידועים לו, הוא מנסה לשפר את מצבו על חשבון זולתו באלימות ורשעות. הרוב פועל לפי החוק, אבל תמיד קיימים יחידים המחפשים הזדמנויות בהסתר או בגלוי לעבור על החוק החברתי ולהשתמש בחוק האבולוציוני כדי לשפר את חייהם. אלוהים מכיר בעובדה שרוע האדם טבוע ביצרו, אבל זה לא פוטר אותו מעונש. העונש הינו עונש אישי ולא קבוצתי.

"אנשים טובים, היום אני שולח את האלבום החוצה ממני אליכם. אני מרגיש שאתם חלק מהאלבום הזה, וכך גם עטיפת האלבום שבנויה מתמונות שלכם", אומר רמי קלינשטיין, "זהו יום מרגש עבורי ואני שמח שב-30 שנות קריירה אני מצליח ליצור משהו משותף על הקהל שלי". ללא ספק האלבום "אנשים טובים" הינו טקסט המצליח לבטא ולהמחיש את הטוב שבחברה הישראלית. בהזדמנות זו אתם מוזמנים להסכית לשירים: "יום שלא יחזור", "מכולם" ו"לוחם". אני אהבתי. מה איתך?

0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC