דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

זוהר מלאכי מסכמת את שנת תשע"ה במוזיקה

0
שנת תשע"ה הגיעה אל קיצה ואי אפשר לסכם את השנה בלי להזכיר את פטירתו לפני מספר שבועות [יום ראשון, ח' אלול תשע"ה] של אחד מגדולי הגיטריסטים, יוסי פיאמנטה ז"ל, הידוע בכינויו "ג'ימי הנדריקס החסידי". שנה זו גם חלה שנת שמיטה, שבמשך שנים היתה מצווה תיאורטית. העיסוק בהלכות שמיטה התקיים רק בבתי המדרש. השנה חזרה השמיטה לחיינו לא רק במישור החקלאי אלא גם במוזיקה היהודית. שנה שניסו להחרים אותנו אך ידנו היתה על העליונה ראו מקרה מתיסיהו בספרד. אך ללא ספק שנה זו הביאה אלינו מגוון רחב של אומנים היוצרים מוזיקה יהודית איכותית. בכך הוסיפה עוד נדבך להתחזקות המוזיקה היהודית שחודרת אט אט לכלל הציבור הרחב. אז רגע לפני תחילת שנת תשע"ו אתם מוזמנים למסע בזמן עם האלבומים [לפי סדר כרונולוגי] שעשו את השנה.



פרויקט 7 - "שנת השבע" : פרויקט המוסיקלי "7", שהופק במיוחד לכבוד שנת השבע שנת השמיטה. 7 מהקלאסיקות הגדולות של הפסקול הישראלי במתנה בעיבוד ובביצוע חדש של זמרים מן השורה הראשונה: קורין אלאל, ברי סחרוף ודניאל זמיר, שי גבסו, דנה עדיני, דודי לוי, ארקדי דוכין ועידן חביב. הזדמנות להעצמה אישית, לזמן משפחתי, למנוחה מהמרוץ הכלכלי.



עמיר בניון - "סופה" : עמיר בניון הינו מוזיקאי מוכשר בחסד [וגם אחיו, אבי בניון] וכל שיר שהוא יבצע אני אסכית. אז אם אתם מוכנים להתמודד באמת עם עימותים עמוקים ומהותיים. אלבום "סופה" יעשה לכם סופה בלב. פה אין מנצחים פה יש אנשים.
[post_ad]


אפרת רזאל - "תקוותי" : אפרת רזאל לוקחת את ציבור המאזינים למסע בעולמה הפנימי החל משיר אישי לביתה רוני, ועד לשיר פרטי וכללי בו איבדה חברת ילדות קרובה, רות פוגל הי"ד. בשירה היא מספרת על החששות של כל אדם ומזכירה לנו שגם אם אין תקווה מתחת לפני השטח הישועה כבר כאן.


שי צברי ונבחרת הגרוב של המזרח התיכון - "שחרית" : שי צברי ונבחרת הגרוב של המזרח התיכון לוקחים אותנו למסע אישי בתחנות חייה של השירה העברית החל מתקופת ילדותו של שי צברי בה שאב מוסיקה יהודית שורשית וממשיך לשירת ימי הביניים, בהתפתחות השירה עברית המודרנית ועד ימינו אנו.


הפרוייקט של דוד ד'אור ותומר הדדי - "שירת רבים 3-תהילים מזמור לדוד" : דוד ד'אור ותומר הדדי לוקחים אותנו למסע מוזיקלי קסום אל נבכי עולם הרוח היהודי אל תוך התנ"ך לספר הראשון בספרי הכתובים, ספר תהילים, שורש המהות היהודית. אלבום מושלם המעורר רצון לפתוח את הספר תהילים ולהתחבר אל פסוקיו.



מתי שריקי - "אור חדש" : לאחר שזכה מתי שריקי בפרס תמיכה באלבום מאת קרן העידוד ליצירה של אקו"ם, הנפיק מתי שריקי את אלבום הבכורה שלו, "אור חדש" אלבום מקורי המאגד בתוכו מוזיקת רוק יהודי בועט במיוחד המשלב תובנות והגיגים מעוררי מחשבה. "אור חדש" כשמו כן הוא נוסך לנו "אור חדש".


הגבעטרון - "שירים מבית אבא" : להקת "הגבעטרון" הנפיקו השנה אלבום שירי תפילה מקבלות שבת בקיבוץ גבע בשנות ה-30 וה-40. האלבום "שירים מבית אבא" לוקח אותנו לתקופת ההתיישבות העובדת ושל ארץ ישראל היפה.



בית ספר לנבואה - "דרך חדשה הביתה" : "דרך חדשה הביתה" הינו אלבום המחזיר אותנו לדרך חדשה, למקורות. כמו שם האלבום כך גם שם הלהקה "בית ספר לנבואה" אשר לקוח מתוך כתבי הרב קוק המתארת את יכולת לקחת את קדושת חול ולשלבו בקודש. אז אם חשבתם שאהבה, שלום ורוקנרול הינם נחלתם הבלעדית של הציבור החילוני תחשבו שוב כשתשמעו את האלבום.


אהרן רזאל - "האיש בקצה המנהרה" : אלבום הלוקח את ציבור המאזינים למקום של חיפוש וגעגוע ללא רצון לרצות את קהל המאזינים. בתקופה בה ישנה מלחמת "תרבות" התרבות האמיתית של עם ישראל נמצאת בכל בית כנסת שכונתי אלו שאחרי יום עבודה לומדים תורה ובכך משמרים את התרבות של העם היהודי.



עלמה זהר - "פלא" : אחרי שלושה אלבומים מוציאה הזמרת אלבום ילדים שנכתב בהשראת ועבור בנה הבכור הלל. באלבום יש את כל הסיכויים להיכנס עמוק ללב הילדים כמו גם לזה של הוריהם. אלבום מלא סקרנות ושמחה, אהבה לטבע ולכל מה שחי, כבוד לכל אדם באשר הוא אדם, אמונה פשוטה בבורא עולם.



אודי דוידי - "אורות גבוהים" : שם האלבום "אורות גבוהים" אינו מקרי היות ולאורך כל האלבום יש רצון של אודי דוידי להגיע לאור, לגאולה של ישראל ככלל וכפרט. כפי שרובכם יודעים אודי דוידי ידוע כאמן הרוק היהודי אשר זוכה להצלחה רבה במגזר וזמר הבולט מבין האומנים היוצרים במוזיקה היהודית ימשיך ללא ספק להאיר לנו עוד שנים אורות גבוהים, תרתי משמע.


אורן צור - "מקום אישי" : "מקום אישי" כשמו כן הוא, אלבום אישי ושוחה נגד הזרם המאופיין בסגנון פולק יהודי-ייחודי חדש וטוב. חלק מהשירים כתב אורן צור עוד לפני חזרתו בתשובה והתאים אותם מחדש, חלקם אחרי משברים וצמיחה, אחרים מאירים את חיי היום-יום האפרוריים באור חדש. אז רגע לפני שממשיכים במרוץ החיים תסכיתו לעולם של צלילים ומילים.



יוסף חיים שוואקי - "הכל לטובה" : "הכל לטובה" הינו אלבום מגוון שמיועד לכל המאזינים לאלו שאוהבים מוזיקה חסידית ועד לאלו שאוהבים מוזיקה עדכנית. הזמר יוסף חיים שוואקי הינו מגדולי הזמר במגזר החרדי וזאת בזכות יכולות מוזיקליות מרשימות אשר הביאו אותו עד הלום.




צמאה 2 - "אמנים שרים את ניגוני בעל התניא" : בעקבות הצלחת "צמאה - מניגוני הרבי מלובביץ'", יוצא בימים אלה האלבום השני בסדרה ובו ניגוניו האהובים של בעל התניא, מייסד תנועת חב"ד. אלבום זה נעשה בהפקתו של נאור כרמי אליו נוטלים חלק: אהוד בנאי, אביתר בנאי, ברי סחרוף, דוד דא'ור, דניאל זמיר, יונתן רזאל, שי צברי, ישי ריבו ואחרים. אני אהבתי. מה איתך?
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC