דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

מיזוג - מה שכל זוג טרי צריך

0

ארגז הכלים שכל זוג צעיר צריך בשנים הראשונות

"כשחיתנתי את בני", מספר אב שחיתן שניים מילדיו בשנה האחרונה, "קניתי לו ולאשתו ארגז כלי עבודה, מקרר, תנור וגז. את אלו יכולתי לרכוש ולהביא, אולם, מה שבאמת רציתי והייתי צריך לקנות להם- זה את היכולת לחיות בשלווה זוגית, ולעשות את הדברים נכון". אבל, לשם ההורים לא נכנסים כי אנחנו לא רוצים להתערב, ואולי אנחנו גם לא יודעים איך. גם לנו ההתחלה הייתה מאתגרת ורצופת דילמות, היו לנו שאלות אך לא תמיד מצאנו כתובת עם תשובות, בדיעבד אנחנו מבינים שהיינו זקוקים להכוונה, לא מתוך משבר אלא מתוך רצון להתפתח.

בעצם, מי באמת מכשיר זוגות לזוגיות? מי מסביר להם ומנחה במעבר המהיר משניים לשניים שהם אחד ? זאת למעשה משוואה חשובה שיש צורך בזמן, סבלנות ומשאבים רגשיים להגיע אליה, שזה טבעו של אדם וטבעה של זוגיות? שזה בסדר לא להצליח מיד, דברים לוקחים זמן, ולעיתים גם יש ללמוד, כמו בכל תחום.

עד החתונה הילדים שלנו עוברים הדרכות, שיחות ומפגשים במסגרות שונות עם אנשי חינוך שונים המלמדים ומכינים אותם לחתונה. רגע אחרי הילדים שלנו יוצאים לחיים המשותפים עם המון כוונות וחלומות אך עם מעט מאוד כלים מעשיים, הכוונה והסברה. איך מתרגמים את הכוונות הטובות גם ברגעים מאתגרים? ובכלל, האם זוג טרי יודע מה נכון לו? האם שוכרים או קונים דירה? איך מתרגלים לשינוי השגרה מיחיד לזוג? מי מעניק הכוונה כלכלית? מי מרגיע כשקשה? עד היכן ההורים יכולים להתערב? מי מלמד אותם איך להסתדר בשבתות וחגים? מי הכתובת ואנשי השיחה לשאלות באינטימיות? או להבדיל מי מסביר מהי החלוקה הנכונה ביניהם במטלות הבית? איך מתקשרים נכון? מי דואג שהם לא ירגישו לבד בהתמודדות הזוגית או חלילה בעייתיים?!

זוגות טריים רבים מוצאים את עצמם אוהבים, אך מבולבלים כל כך, מבלי יכולת הפרדה בין הרצוי למצוי בין הבחירות שלו לשלה (או של ההורים). איך מקבלים החלטות בנועם, בלי שהשמיים יפלו? זה לא רק הילדים של השכנים! כל זוג צעיר מתמודד עם דילמות וממורכבויות. לרוב, ההורים אינם יודעים על זה והם נשארים לבד עם המשא העצום והתחושות של הקושי, ותחושת הלבד. במקום לקבל עצה, תושייה, כיווני חשיבה נוספים, שיעזרו להם להמריא ולהבין שזה קורה לכולם, ושהם לא לבד במסע הזה אל הביחד.

גם אנשים עם מסוגלות חיים גבוהה, אמביציונריים וכישרוניים, מוצאים את עצמם לעיתים חצויים בין רצונות האשה, רצונותיהם העצמיים והמציאות. ברוב הזמן מתביישים לשאול וליטול עצה מן 'הזקנים' בגלל אין ספור מחסומים- (שישפטו אותם, שלא יובנו כראוי, שיתערבו להם, שיחשבו עליהם- ה"מה יגידו"), הם בעצם לא יודעים... שככה זה אצל כולם! אף אחד לא נולד מוכן, אבל עם הכוונה טובה, הם ישיגו הרבה יותר, טוב יותר, ואולי אף מהר יותר ובקלות יותר.

מיזוג היא תכנית לזוגות טריים שרוצים ללמוד איך בונים תא זוגי משפחתי. התכנית עוצבה ופועלת בשיתוף עמותות, ארגונים וגופים ביניהם משרד החינוך, הרואים עין בעין את חשיבות המיזם. בעזרת רבנים, מומחים, פסיכולוגים, אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ומנחי סדנאות, יצרה מיזוג שבת השתלמות של תובנות והכוונות לזוגות בשנים הראשונות לנישואיהם.

במהלך השבת וחמישי שלפניה יועברו סדנאות והרצאות בנושאים שמעסיקים זוגות צעירים.

לשלשה ימים ייסגר המלון לזוגות טריים בלבד, בשנים הראשונות לנישואיהם.
משתתפים: אלישע אזר | שרה אליאש | ערן בר טל | ישראל זעירא | אילן והילה יפרח | הרבנית ענבל מלמד| הרב דני סגל | יונתן ונאווה סגל | מיכל פרינס | מרב ושמואלי שפירא
מתי והיכן: חמישי – שבת, כ"ד- כ"ה סיוון. (30/6 עד 2/7) מלון "חוויה פלאז'ה" נצרת עילית.

עלות מסובסדת: 1490 ₪ לזוג בחדר. להזמנות 6768*
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC