דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

שיר חדש ומרגש לאיתן קלינמן: "קדיש יתום"

0

שיר געגוע לרגל היארצייט: לאהוב ולזכור, שירת היתום
איתן קלינמן - "קדיש יתום"

לפני כשנה נפטר ר' חיים יחיאל קלינמן ז"ל, אביו של יבדל לחיים טובים, הזמר והיוצר איתן קלינמן. במהלך השנה שחלפה, ועם כל געגוע שנוסף מצא את עצמו איתן מחבר מילה למילה, ומשפט לשורה שהפכו בסופו של דבר לסינגל חדש ומרגש, שם הוא משתף את ציבור אוהדיו במחשבות כמוסות המקננות בראשו של יתום, במהלך שנה בה הוא ניגש אל התיבה בבית הכנסת, וגם כשאומר את הקדיש היתום על אביו.
השיר, "קדיש יתום", משקף את החוויה מזווית ראיה של יתום טרי ומוזיקאי ותיק: הנפש והגעגועים הן שמכתיבות את המילים ואת התווים. קלינמן היתום, מציע כאן הספד מעודכן לא על אביו, אלא על תקופה וזיכרונות, שחלפו ולא ישובו בשיר עם מסר, לחן ורגש, עמוק ונוגע. בין היתר מתאר קלינמן את תחושת הפספוס שעוטפת אותו. "כל עוד הנר דולק, בדרך כלל הוא עוד נשאר דולק, גם אם נשאר רק ניצוץ קטנטן. אבל יש פעמים בהן הנר כבה לחלוטין ואז אין תיקון".
"אני עדיין לא קולט שבמשך 11 חודשים אמרתי כל כך הרבה פעמים ביום את המילים הללו כיתום הניגש לפני התיבה", מתאר איתן תקופה. "לא דמיינתי שאמצא את עצמי מלחין את המילים האלמותיות האלה לאחר שתהפוכנה להיות מציאות כל כך חדה, ודאית ובלתי מתפשרת בחיי. ככה, בלי התראה, איבדתי אבא. כל כך הרבה מילים צצות לי בשנה האחרונה, כאלה שרציתי לומר לאבא ז"ל וזה כבר לא יקרה. כל כך הרבה רגעים שהוא כבר לא יחווה יחד איתנו ואנחנו יחד אתו. הזמן הוא המשאב האמיתי והיחיד שלנו. לצערי אנחנו מבזבזים אותו בלי הכרה..".
קלינמן מבקש שננצל כל יום. עם אלה שחשובים לנו. נאמר להם מילים טובות וחמות, לא נפחד לאהוב ולחבק ותמיד נזכור לנצל את הזמן, זה שיש לנו בחברתם של יקירינו.

מילים ולחן: איתן קלינמן
עיבוד והפקה מוזיקלית: עידו גונן

0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC