דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

כנגד ארבעה אלבומים דיברה התורה | זוהר מלאכי

0
חג פסח הוא הזדמנות חגיגית להרחיב את האוסף הדיסקים הפרטי [במידה ואתם עדיין רוכשים אלבומים] אז לרגל חג המצות, חג החירות, קבלו ארבעה דיסקים מומלצים לחג ששווה להסכית ולנצור.

אהוד בנאי וברי סחרוף- "היא הופיעה כמו הרוח": באלבום "היא הופיעה כמו הרוח" מביאים אהוד בנאי וברי סחרוף את שירי לאדינו, שירי ילדותם אל ימינו. האלבום או יותר נכון הספר-דיסק נפתח עם מבט היסטורי על יהדות ספרד. כאשר לאורך כל הספר-דיסק ישנו הסבר מפורט על מקור של כל שיר ושיר ועל הקשר של אהוד בנאי וברי סחרוף לשירי הלאדינו [לצד מאמרים של פרופ' אדוין סרוסי, ד"ר שועי רז]. "היא הופיעה כמו הרוח" הינו ספר-דיסק המכיל 12 רצועות השמעה אשר כולם יצירת כבוד לעבר, לשירת הלאדינו, שירי ילדותם של אהוד בנאי וברי סחרוף ויעיד על כך תוכנו של האלבום כדוגמת השירים: "שלוש הן בנות הפלא" [סיפור על בת שלמה הכלואה במגדל], "שיר החייל" [שיר המוקדש לזכרה של אהובה עוזרי], "אמא, לא ראיתי" [סיפור מאת רבי נחמן] ו"פתחי לי את דלתך" [ערגה וכיסופים בהשפעת ציטוטים משיר השירים]. היכולת של אהוד בנאי וברי סחרוף לעשות אינטרפרטציה לשירת הלאדינו ובכך לתת לה גלגול חיים נוסף תוך גילוי מחודש של העבר, לצד מבט קדימה אל ההמשכיות העממית של מורשת התרבות העברית יוצרים אלבום יצירתי במיוחד.

להקת עלמא - "לכבוד המקום": להקת עלמא הינה להקת טריו ישראלית הכוללת את אברהם מוסקל, רעיה מוסקל ואליאב אובל-נאמן אשר מנגנת טקסטים שיונקים מן המקורות, השירה היהודית־ישראלית החדשה ומוסיקה המושפעת מפיוטים וניגונים מסורתיים לצד פולק ומוסיקת עולם. "לכבוד המקום" הינו אלבום חדש, שלישי במספר, המאגד בתוכו 11 רצועות השמעה שאותם כתבו והלחינו אברהם מוסקל ["לכבוד המקום", "אמרי נא" עם האורחת לאה שבת, "דיאלוג" עם האורח אהוד בנאי, "כל האהבה והיופי"] אליאב אובל-נאמן ["זה הזמן", "לראות את הפנים", "בעינייך הטובות"] ורעי'ה מוסקל ["סיפורי חיים", לחן בשיר "מר ונמהר" של יהודה עמיחי ולחן בשיר "המנצח על הגיתית" של דרור דוידוף] פרט לשיר "ידיד נפש" כל זאת בהפקתו המוזיקלית של פטריק סבג. אלבום "לכבוד המקום", כשמו כן הוא, לכבוד המקומות הפנימיים והחיצוניים שאנחנו פוגשים כבני אדם ולכבוד הקב"ה שמכוון אותנו. המנגינות הנעימות עם נגיעות פולק ושילוב הקולות המוצלח של חברי הטריו עושות חשק לעצום עיניים ולהפליג למחוזות אחרים.

דקלון וסגיב כהן - "זה לא חלום": שנה אחרי האלבום המצליח ״דקלון וסגיב כהן מארחים את אהובה עוזרי״ בשיריה של אהובה עוזרי ז״ל. מנפיקים דקלון וסגיב כהן אלבום חדש, "זה לא חלום". "זה לא חלום" הינו אלבום המכיל 16 רצועות השמעה בהפקה מוזיקלית של נדב ביטון [יעקב למאי בשיר "לאן נגיע", דוד טסה וניר מימון בשיר "נפילות מן הסולם"]. שם האלבום "זה לא חלום" אינו מקרי היות כשמו כן הוא, לא חלום היות וניתן להסכית לאסופת שירים המשלבים בין העולמות של אז לימינו אנו וכל זאת בביצועים סוחפים ומרגשים שמעוררים געגועים לתקופות העבר כדוגמת השירים: "בזכרי ימים ימימה", "מחרוזת זכריה" ["זכריה בן עזרא", "בדרך לתבור", "סימונה מדימונה", "הרועה הקטנה מן הגיא", "ברח לו יעקב" ו"נעלה נעלה"], "שלום לבן דודי" של שלמה אבן גבירול, "בואי בשלום" שיר שכתב אביגדור קהלני, "יום שישי הגיע" של אביהו מדינה, ו"מחרוזת איילת חן ואשאל אלוהי". המשך שיתוף הפעולה הפורה בין דקלון לסגיב כהן מבססים את מעמדם כאחד הצמדים המצליחים במוזיקה הישראלית כיום.

אביתר בנאי - "לשונות של אש": "לשונות של אש" של אביתר בנאי הינו אלבום שישי במספר המאגד בתוכו 12 רצועות השמעה שאותם כתב והלחין אביתר בנאי פרט לשירים: "הושענא" הלקוח מתוך מחזור התפילה של חג הסוכות ו"אתה" שכתב רבי לוי יצחק מברדיצ'ב מגדולי האדמו"רים החסידיים. בהפקתם המוסיקלית של תמיר מוסקט ונאור כרמי. "לשונות של אש" הינה אחת היצירות האינטימיות והחשופות של אביתר בנאי עד היום. אביתר בנאי לוקח אותנו למסע לאני האמיתי שלו. יש לו רצון לא להיות תלוי ולעשות באמת את הדברים ממקום נכון, חופשי ומאמין. להכיר ולהוקיר את היופי הפנימי והאוצרות הגדולים הטמונים בו ["אור בצל", "פרגולה" ו"תמיד לפני הגשם"]. במסע זה ישנו כאוס בין הייאוש לאמונה אך זה בוחר באמונה ["עכשיו", "הושענא" ו"עד הצד השני של הנהר"]. במסע זה הוא מחזיק את ידה של אהובתו כדי לדעת שהוא לא לבד ["חוצים את הרחוב" ו"אדם נזרק"]. ואכן, חיים חדשים זורמים בעורקיו ויש הרגשה של חושך וסוף אך גם אור אין סופי ["לשונות של אש", "עומס יתר", "איילת השחר" ו"אתה"]. 


אני אהבתי. ומה איתך?
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC