דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

חיליק פרנק באלבום חדש "שמחה לארצך"

0
החשיבות של המוסיקה והנגינה לנפש בפרט ולעבודת ה' בכלל ברורה כיום לכל. היסוד המשפיע ביותר על תרבויות בני אנוש היא נגינה ומוסיקה הנותנים את השראתם לטב ולמוטב בעולם. מובן מאליו שכח הלחנים ורמתם הרוחנית תלויה במהות אישיותו של המלחין ולא פחות מכך במהותם של המנגנים והשרים.

נגן הכלייזמר הנודע חיליק פרנק, מפורסם בציבור הרחב גם בזכות אלבומיו הקודמים 'שימו לב אל הנשמה', 'תיקון חצות', 'חסדי השם' ו'ניגוני מירון' ועוד, אך בעיקר נצרב בתודעת הציבור המושג "חיליק פרנק" בזכות מתנת השמיים של כח נגינתו, עמה הוא מצליח להרעיד (ולהקפיץ...) את נפשות השומעים את צלילי הקלרינט בעיקר במירון אצל ציון הרשב"י בהילולת ל"ג בעומר, בחתונות, בחצרות האדמו"רים וכן בשמחת בית השואבה מידי חג הסוכות בירושלים, כשאנשי הישוב הישן המופנמים בדרך כלל יוצאים מכליהם בכח נגינתו הסוחפת של חיליק בשמחת החג, עם רבבות האורחים הבאים לשם כך מחוץ לעיר ומחו"ל.

באלבום החדש שלפניכם "שמחה לארצך" קובצו יחדיו לחנים של חסידים בעלי לב טהור בתוספת מתי מעט מנגינותיהם ולחניהם של צדיקי הדורות הקודמים אותם יצרו לא בחיל של ידע מוסיקלי ולא בכח של שנות לימוד באקדמיות גבוהות, כי אם ברוחם אשר דבק בעולמות עליונים שבחללם שומעים את שירת המלאכים ובחזרתם משם הביאו לנו מתנות שמיים בעלי כח חזק ואמיץ אשר מסוגלים גם אחרי דורות לנער את הישות החומרית של האדם ולו לזמן מה. הם נאספו מכל מיני חצרות חסידים בגולה. ואלו החסידויות מהם נלקטו המחרוזות באלבום הנוכחי: ויז'ניץ, חב"ד, קרלין, סקולען, ברסלב, טאלנא, באיאן, סאטמר, סקיוורא, בעלזא ותולדות אהרון.

מאידך נעשו כאן שילובים חדשניים ומעמיקים של גיטרות, תופים וכלי נשיפה ומיתר, בעיבודים מעמיקים, והתוצאה היא יין ישן ונפלא בקנקן חדש ואיכותי. לפני שמיעת האלבום מומלץ לפנות בבית רחבת ריקודים ואוסף רגשות שיבואו לידי ביטוי בהמשך עד שהשכנים יבקשו מכם להנמיך...

הפצה: הינדיק הפקות ודברי שיר.
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC