דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

עידו פורטל: "שמעה בקולי"

0
עידו פורטל, 20, נולד בנצרים שבגוש קטיף, עבר כילד לקיבוץ מירב שבצפון ומתגורר שם עד היום, עד לא מכבר למד במכינה בעלי וכיום חייל בצה"ל. לאחר שני סינגלים, שני אלבומים מחתרתיים וכמות לא מבוטלת של להקות שהקים, משיק כעת פורטל את אלבומו הרשמי, המלא והחדש.

את החלום המוסיקלי מימש פורטל כבר בגיל צעיר מאד, כשהלחין, עיבד ויצר עם בת דודתו שירים מקוריים. בהמשך, כבר החל לנגן עם להקות מאולתרות שהורכבו מנגנים צעירים שאפתנים וכישרוניים. כשמו כן הוא, פורט עידו על גיטרה באומנות רבה ומביא את עצמו וקולו, כמו גם את אמירתו האישית והבועטת אל תוך המוסיקה.

הטקסטים של פורטל מגיעים מן המקורות, לעיתים חולפים ליד ובכל מקרה מדובר במילים ואותיות הספוגות אמונה שנבחרו בקפידה כמילים אמוניות ('אין ערוך לך', 'לירושלים עירך', 'לדוד ה', 'אחת שאלתי') ומכוונות את המאזין לתפילה ואמונה, כל אדם ומידת התקרבותו להשם. לא תמיד המוסיקה שיצאה תחת ידו היתה יהודית ומסורתית: בצעירותו הופיע עם שירים שכתב במועדונים בת"א, הטקסטים היו רחוקים, בלשון המעטה, ממסורת ויהדות. ככל שהתבגר זנח את המוסיקה 'ההיא' והתמקד במוסיקה 'דתית'. "זה שימח אותי הרבה יותר, מה גם שהתפרסתי לכיוונים שונים והתחלתי ליהנות באמת מן היצירה", מסביר פורטל.

האלבום הנוכחי "שמעה בקולי", נוצר תוך כדי החלמה ארוכה משבר מעיק ביד, פציעה שאירעה במהלך קורס בצה"ל. הנגינה על גיטרה למרות הכאבים והמוגבלות סייעה בתהליך שיקום היד לאחר הפציעה. בדיעבד, יסביר פורטל כי האלבום היה טיפול הפיזיותרפיה היעיל והמוכח ביותר. במקביל לצאת האלבום, יוצאים פורטל וחבריו במופע מושקע שנושא את השם "בין קודש לחול", בו הם מבצעים שירים מקוריים וחידושים לשירים ידועים של ר' שלמה קרליבך.



הפצה: הינדיק הפקות.
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC