דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

בלעדי: השיר המקורי והסיפור מאחורי "צור ישראל" מהאלבום האחרון של חממה

0
צור ישראל
לפני כארבע שנים צור קוזיק בן ה 10 נסע עם אביו באיזור היישוב עטרת אשר בבנימין. באיזור הכפר ביר זית ניפתחה עליהם אש וצור ניפגע אנושות. אביו, שלא איבד תקווה לרגע ולא הקשיב לרופאים שניסו לייאשו ולהוריד את רוחו האיתנה, מילמל כל התקופה את המזמור "גם כי אילך בגיא צלמוות...".

עם הזמן נוצר הקשר עם עובדיה חממה שנקרא לדגל כדי לעבוד על שיר לכבוד צור. ולבסוף כתודה לאל על הנס הגדול שאירע ניכתב השיר הזה.

עובדיה איך נוצר השיר הזה?

בקיץ 2007 קיבלתי דוא"ל ובו בקשה יוצאת דופן. פנתה אליי קרובה של ילד בשם צור שנפגע בראשו בפיגוע טרור שנתיים קודם לכן. מנגנון הדיבור שלו במוח שנפגע פחות, בעצם מהווה חלק חשוב מהליך הריפוי והשיקום. הבקשה הייתה שאכתוב לו שיר לבר מצווה.

המצב הזה , בו למעשה השירה מהווה כלי לריפוי ושיקום, היה מאוד סמלי בעיניי, שהרי תמיד ראיתי במוזיקה כלי קודש ושליחות. כתבתי כל מה שיכולתי סביב המילה צור והלחנתי את השיר מבלי לשמוע את הסיפור במדויק.

בהמשך דיברתי עם שרית ואורן הוריו של צור ועדכנתי אותם בענין השיר שאכן מתרקם. בשיחתנו אורן סיפר לי שאחרי הפיגוע צור היה במצב קשה והרופא במקום האירוע לא האמין שיש לו הרבה סיכויים להמשיך לחיות. או אז פרץ אורן בקריאת פרק כ"ג בתהילים המצוטט בשיר וראה בעיני רוחו את צור קם לחייה ומנצח.

כמובן שהוספתי את פרק התהילים המופלא הזה לשיר . המפגש באולפן היה מרגש עד מאוד. צור התקשה לשיר, אך פציעתו צבעה את קולו בגוון בלוז טבעי.

בגירסה המרגשת שלפניכם שרים צור ומשפחתו ובכך יוצרים הרמונייה מרטיטת לב ולא משאירה עין יבשה.

תנו לקדושת השיר לעטוף אתכם.

האזנה עריבה.



0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC