דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

ניצוצות של קדושה מציגים: 'תחרות במדבר' 'היצירה והמצוה'

0
ניצוצות של קדושהתחרות במדבר: פרק שני
עלילת הסדרה מתארת כזכור מוכר ספרים שרוצה להימלט מהתחרותיות הסואנת בעיר הגדולה ועל כן מהגר למקום שקט ונטול מתחרים: המדבר.

אולם, למרבה ההפתעה, מהר מאד נפתחת חנות בסמוך לחנותו, ושכנים חדשים צצים. כשהוציאו את מרכולתם, מגלה מוכר הספרים, שמר וקס, השכן החדש שלו, מתעתד לפתוח חנות ספרים אף הוא, וחששו הגדול עומד להתרחש. כשהתחרות עוברה ממצב שקט לקולני ומעורר כעסים.

בפרק הנוכחי נראה כי המשבר עומד להיפתר. הדיון שהתחיל במריבה עבר לדון בעניינים של "פרנסה משמיים" מול "חובת ההשתדלות". הסרט מנסה להעביר מסר נוסף: עבודה על המידות זוהי התכונה שנדרשת בסיטואציה הזאת והיא שתחלץ אותם מהמצב. פינות נוספות שזורות בעלילה: פינת הסיפור, פינת הרב, פינת הנוסטלגיה, פינת הטבע, ובפינת המוסיקה מתארח הפעם - אבי פיאמנטה.

מחיר הדיסק ברשת חנויות גרינטק: 50 שקלים



היצירה והמצווה - חבלים
לאור הצלחת הפרקים הקודמים בסדרה, מופיע כעת החלק הרביעי בסדרה. הנושאים הקודמים דנו ב"לחם"- בעניין בל תשחית. "נרות" - נר מצווה ותורה אור. "נייר"- בית מלא ספרים. הסדרה מדגישה את המצוות הקשורות לנושא.

אם התעניינתם, ענייני "סביבה ירוקה" לא נעדרים מהמסיבה. הילדים לומדים כיצד לשמור על סביבה נקייה, ואיך להפוך, למחזר ולנצל חומרים שהיו עלולים להיות נזק סביבתי, מחומרים פשוטים לכאורה שהיו יכולים להיות מושלכים לאשפה, להפוך לשמישים לעבודת השם. בסרט הנוכחי נפגשים עם מפעל לייצור חבלים, מבקרים ברכבל צוק מנרה ועוד.

התסריט הרעיוני נשען על המשנה בפרקי אבות שאומרת: "כל מה שברא הקב"ה בעולמו לא בראו אלא לכבודו", על כן לומדים לנצל כל משאב ועניין לטובת האדם ולעבודת השם. לומדים גם על המשמעות המילולית של החבלים כמו: חבלי עבותות אהבה. "יעקב חבל נחלתו". יהודי קשור לקב"ה על ידי תרי"ג חוטים השזורים יחדיו כעבותות, כחבלים.

מחיר הדיסק ברשת חנויות גרינטק: 50 שקלים



לחץ לצפייה בפרומו של הסידרה
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC