דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

ליאור אלמליח במופע לזכרו של גדול הפייטנים ג'ו עמר

1
ליאור אלמליחמאת: דוד ב.ד - דוס מיוזיק
ליאור אלמליח, מי שנחשב לאחד הזמרים המוערכים והמבוקשים ביותר בתחום הפיוטים , החזנות הספרדית והמרוקאית ומי ששיתף פעולה והקליט אלבומי פיוט עם אומנים ישראליים כמו מיכה שטרית ודויד ד'אור ואף הופיע עם אומנים בינלאומיים מובילים בתחום מוסיקת עולם כג'ורדי סאוול ומוריס אלמדיוני, יצא בסיבוב. הופעות "שלום לבן דודי" המהלל ומספר את פועלו ויצירתו של הזמר היוצר יוסף ג'ו עמר ז"ל גדול הזמר הספרדי שהלך לעולמו ביוני השנה - מי שהיה חלוץ ופורץ דרך ושהטמיע את שירת ספרד, הניגון האנדלוסי, שירי הקודש והפיוטים כמעט בכל בית בישראל.

בערב זה, משמיעים מיטב הפייטנים: הרב הפייטן המוערך חיים לוק, נער הפלא ממעלות אליה ינון גבאי תלמידו של ליאור אלמליח, ואיתם ליאור אלמליח שג'ו עמר סימן כממשיך דרכו במכתב מרגש שהותיר לאחר מותו. בערב מבוצעים הלהיטים: "ברצלונה", "ישמח משה", "שלום לבן דודי", "פרח הלימון", "ידידי השכחת", "יעלה יעלה", "שיר השיכור" ועוד.

את הערב מנחה איש התקשורת שאול מייזליש שמתאר את היותו של ג'ו עמר פורץ דרך בהנחלת הזמר המזרחי והמסורתי לקהלים רחבים בארץ. במסגרת ההנחיה מייזליש מציג סרט על פועלו של ג'ו עמר במרוקו ועל פריחתו בארץ ובעולם היהודי כולו.

את המופע מלווה התזמורת האנדלוסית מעלות, בניצוחו של אמן העוד עימאד דלאל והיא מונה כ-20 נגנים שחלקם נגנים אותנטיים וקלאסיים, מיזוג שלך יהודים וערבים ,צעירים ומבוגרים . התזמורת פועלת מאז שנת 2005 והספיקה להופיע במספר רב של אולמות קונצרטים ברחבי הארץ, ובערב זה לוקחת חלק וכבוד בניגון להיטי ג'ו עמר כהצדעה לפועלו התרבותי.

תקופת החגים שחלפה הייתה עמוסה במיוחד עבור אלמליח. כמעט בכל יום הופיע בהיכל תרבות אחר ברחבי הארץ. באחת מההופעות שהתקיימה במהלך החג בהיכל התרבות עפולה, עקב הביקוש הרב מצד הקהל, עשרות זועמים נותרו מחוץ להיכל התרבות למרות שבידיהם היו כרטיסים מה שגרם למהומה גדולה במקום.

"מבחינתי להופיע ולהפיק ערב הצדעה לג'ו עמר ז"ל זאת שליחות. אין ספק שהמוסיקה הפיוטית הפכה לז'אנר ששייך לכולם ולא רק לחברה הדתית והחרדית בישראל". אומר אלמליח." שיר שלוקח את הישן בתהליך התחדשות הוא חיבור של יהדות מסורתית עם מודרנית והוא יסוד חשוב ביהדות."

הזדרזו להזמין:
עפולה: מבוכה בהופעה לזכרו של ג'ו עמר - עשרות תושבים זועמים נותרו מחוץ להופעה שהתקיימה בהיכל התרבות, למרות שבידיהם היו כרטיסים.

עשרות תושבים זועמים מעפולה ומהסביבה נותרו אתמול מחוץ להופעה שהתקיימה בהיכל התרבות וזאת למרות כי היו בידיהם כרטיסים שחולקו בקופות ההיכל. מתברר כי בעת פתיחת השערים נכנסו לאולם אנשים ללא כרטיסים, מה שגרם למהומה גדולה במקום. סמנכ"ל התרבות בעיריית עפולה, ד"ר יעקב אזואלוס, הבטיח כי יהיה מופע נוסף אזואלוס אמר את הדברים בתכניתנו מדברים ברדיו עם עמי כברי. מעיריית עפולה נמסר ל'קול רגע' כי :"ההופעה נחלה הצלחה והאולם התמלא במהירות. הנהלת ההיכל נאלצה לנעול את פתחי הכניסה מכיוון שלא נותרו מקומות ישיבה, אנו מתנצלים על כך ונסיק את המסקנות לאירועים הבאים".

שודר ב(08/10/09 רדיו קול רגע 96FM)

רשימת ההופעות הקרובות:

06/10/09
שלישי היכל התרבות
בת-ים

07/10/09
רביעי היכל התרבות
עפולה

08/10/09
חמישי היכל התרבות
שדרות

26/10/09
שני היכל התרבות
אור עקיבא

27/10/09
שלישי היכל התרבות
בית שאן

12/12/09
שבת היכל התרבות
נתניה

17/12/09
חמישי היכל התרבות
קריית שמונה

26/12/09
שבת היכל התרבות
לוד

1
( Hide )
  1. אחלה מופע מומלץ לכל חובבי הפיוט !
    הפייטנים ליאור אלמליח וחיים לוק נותים שואו גדול וגם יש אחרים כמו הנער ינון אליה גבאי ועוד שהפיוטים שלהם ממש ריגשו אותנו. יש קטעי וידאו מהמופע פה: http://www.piyutim.co.il/shalom.html

    השבמחק

none
made with by DOS MUSIC