דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

שועת עניים קובי אוז עם בסינגל שני מתוך "מזמורי נבוכים"

0
קובי אוז שוועת ענייםמאת: בנימין בן הרוש - דוס מיוזיק
קובי : " במפגשי עם הכתובים מתגלה לי מדי פעם העוצמה החברתית הטמונה בהם, למשל בכל שבת אומרים בבית הכנסת את הפסוקים הללו, המלל מרגש אותי עמוקות. הוא מרגש אותי כי הוא לא מציב מול העני את העשיר כפי שנוהגין לעשות בדת הפופוליזם. "מַצִּיל עָנִי מֵחָזָק מִמֶּנּוּ" מציב מול העני את בעל הכוח, את ה"חָזָק".

אח"כ מול האביון הוא מלהק את "גּוֹזְלוֹ", את הגונב ממנו. מי שגוזל מהרש את כבשתו יכול להיות עשיר חמדן, עני נואש, בירוקרטיה עיוורת, תאגיד חזירי או מבחר נטולי בושה אחרים. אל הפסוק מתהילים מוסיפים בסידור התפילה שני משפטים: הראשון "שַׁוְעַת עֲנִיִּים אַתָּה תִשְׁמַע" שמיעה בלבד, ולעומתו "צַעֲקַת הַדַּל תַּקְשִׁיב וְתוֹשִיעַ" מחלץ את הישועה מתוך ההקשבה. כמו אומר "אל תשמע על המצב בחצי אוזן ותנסה לפטור עצמך באמצעות מעשה אוטומטי כמו העברת כסף כלשהו מכאן לכאן, הקשב לצעקת הדל ורק אז כשתבין לליבו, כשבאמת הקשבת, רק אז תוכל באמת להושיע."



כך כותב קובי על הסינגל השני "שוועת עניים" שמשתחרר בימים אלו לתחנות הרדיו ברחבי הארץ. עיבוד מקסים מלא בחן ואושר. קובי נותן השראה חמה ומעביר לקהל את ההתרגשות שהוא בעצעו חווה בשירת המיזמור המרומם הזה.









הופעות קרובות:
30/10/09 "מזמורי נבוכים" במופע צהריים ב"צוותא" ת"א בשעה 13:30
8/11/09 "מזמורי נבוכים" בטורונטו Mod Club Theatre The
16/11/09 "מזמורי נבוכים" ב"זאפה" הרצליה
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC