דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

כנס דיני ממונות ה 19 נפתח בירושלים

0
על טעויות של עורכי דין, עסקות קומבינציה במקרקעין ע"פ ההלכה, חיוב דמי תיווך בזכייה במכרז ותשובה לשאלה "האם מחויבים להחזיר את גלעד שליט לאור ההלכה...?"

בירושלים יתכנסו מחר רבנים ומומחים למשפט יהודי לשלושה ימים של כנס דיני ממונות בראשותו של חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של קריית אונו, הרב רצון ערוסי. הכנס השנתי שזוכה להתעניינות רבנית מכל העולם, פותח לדיון הלכתי את הסוגיות הלוהטות ביותר בעולמנו, כיום.

את הכנס מכבדים בנוכחותם גדולי הרבנים: הרב עובדיה יוסף, הראשל"צ - הרב הראשי לשעבר וראש מועצת חכמי התורה, הרב יונה מצגר - הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמר - הראשל"צ והרב הראשי לישראל, הרב ישראל מאיר לאו - רבה של תל אביב והרב הראשי לישראל לשעבר, ראש ישיבת מרכז הרב – הרב יעקב שפירא, רבה של צפת - הרב שמואל אליהו, השופט הרב נתן נחמני – שופט לענייני משפחה ועשרות רבנים חשובים נוספים.

הכנס בשנה שעברה
הסוגיות שידונו בכנס, מגוונות ומקיפות את כל הנושאים הבוערים בתחום דיני הממונות. אחת הסוגיות החשובות שניצבת על סדר היום הציבורי וממתינה להכרעה היא עסקת שליט והמחיר הכבד שנובע ממנה. הרב נחום שיינין - דיין בבית הדין הרבני הגדול, מתכוון להתייחס לעסקה מההיבט ההלכתי במהלך המושב השלישי. הוא יקרא למנהיגים לקבל את העסקה ולשחרר את שליט ויגבה את ההחלטה בפסקים הלכתיים "על אף מחירה היקר".

סוגיות נוספות שיעלו לדיון: מי נושא באחריות לטעות בייעוץ של עורך דין ? – הרב שלמה בן שמעון, דיין בביה"ד הגדול, על עסקות קומבינציה במקרקעין – הרב מאיר יששכר מזוז, חיוב דמי תיווך בזכייה במכרז – הרב משה בצרי, ראש כולל לדיינות בירושלים, בירור בסוגיות ממוניות בנישואים שניים – ד"ר איתמר ורהפטיג, מרצה בבר אילן ורשימה ארוכה ומכובדת של אישים ועניינים מרתקים. במקביל לכנס יתקיים כנס נוסף לנשות הרבנים, שם תעסוקנה הנשים בסוגיות חשובות - את הכנס לנשים מנהלת נשיאה הכנס - הרבנית שרה ערוסי

הכנס יחל מחר יום שני כ' כסלו (7/12/09) במלון רג'נסי בירושלים החל מהשעה 11:00.




0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC