דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

יזהר שאבי 'לב טהור' | המלצות דיסקים

4
זוהר מלאכי - דוס מיוזיק.
'לב טהור' של יזהר שאבי מסכם עבודה של שמונה שנים של יצירה. שם האלבום 'לב טהור' אינו מקרי היות והדרך שבה עשה יזהר שאבי חזרה לדת נובעת מהלב הפשוט. יזהר שאבי נשען בשיריו הרבה על ספר תהילים וזה מתבטא בשיר 'שיר המעלות בשוב ה'', 'שיר המעלות אליך נשאתי את עיניי' , 'מה אהבתי תורתך' וכו'. כאשר השיר החזק בדיסק הינו 'דור המדבר' אשר נכתב בהשארת הביצוע של ג'ימי הנדריקס לשיר של 'בוב דילן' "לאורך מגדל השמירה", שיר שמתאר את הנקודה של הכאב והשחיתות. מצב שאין דין ואין דיין ואיש הישר בעיניו יעשה. אך מתוך כל השחיתות הזו תבוא הגאולה.

החשש של יזהר שאבי הוא שהגאולה לא תגיע. כמה בתים בסוף השיר הוא מדבר על האמונה בכך ש"הגאולה כן תבוא ותהיה כמו הגאולה הראשונה" ועל רוח הבוקר, רוח הגאולה שבו אנחנו צועקים ודורשים את הישועה. שיר זה מזכיר מאוד את שלום חנוך אשר נשמע כמו גרסה חרדית ל"משיח לא בא" של חנוך. רק שזה ההפך מחנוך, שאצלו משיח לא בא ולא מטלפן. הדיסק חותם עם השיר "דליבא בעי" שהוא הרמוניה של השיר "לב טהור".

אם כן ניתן לסכם ולומר כי האלבום קרוץ מחומרים שעושים חשק לשוב ולשמוע אותו, אולי בגלל המורכבות, התחכום וחדות הצלילים. הכישרון והידע, כמו גם המיומנות של שאבי. העיבוד לוקח את הדיסק לכיוון הפולק רוק הפשוט עם דגש על פסנתר ולחצוצרה. ישנה הקפדה על רמה גבוה של סאונד והפקה מוסיקלית מעולה. בשירתו יש טעם אותנטי, וכל כך נעים להאזנה, מבלי לחפש לרצות, אלא עושה את מה שהוא באמת אוהב. אני מחכה לגאולה - מה איתכם?


4
( Hide )
  1. כרגיל המלצה טובה. ד.א: ממתי התחלת לכתוב בראש יהודי.

    השבמחק
  2. נחום בדקתי לך והיא התחילה מעלון בשלח מצ"ב קישור:
    http://roshy.org/alonim.asp

    השבמחק
  3. סגנון כתיבה איכותית!

    השבמחק

none
made with by DOS MUSIC