דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

עכשיו בחנויות: היצירה המוסיקלית של קן ברג'ס 'המקום'

0
ארבע שנים אחרי האלבום השלישי מבית היוצר של היוצר, המלחין, המעבד והזמר קן ברג'ס, מופיע האלבום הרביעי במספר המוגדר כיצירת מופת מוסיקלית.

האלבום החדש 'המקום' (ובאנגלית: somewhere to belong) הוא בשורה של ממש לחובבי המוסיקה היהודית באשר היא. זהו אחד האלבומים המושקעים ביותר שנראו במוסיקה היהודית בשנים האחרונות.

ברג'ס, אחראי באלבומו החדש לכל הפן המוסיקלי. הוא הלחין, כתב את המילים, עיבד ואף שר את כל השירים בעצמו.

האלבום, המהווה מסע כיסופים להקב"ה, מהווה יצירה לכל דבר. לא פחות מ-20 רצועות מוסיקליות ממתינות למאזין. עשרה מהם שירים מלאים, תשעה מעברים מוסיקליים, מרגשים לא פחות וקטע סיום סוחף.

באלבום ניתן לשמוע שירים בכמה סגנונות, כאשר אין אף סגנון שחוזר על עצמו וכל אחד יכול להתחבר לסגנון המוסיקלי, למילים ולרבדים שונים בתוכן הטקסט. ייחודו של האלבום החדש, ביכולת לשמוע אותו כיצירה אחת ארוכה, כאשר המעברים המוסיקליים מחברים בין שיר לשיר והופכים אותו ליצירה אחת ארוכה. מאידך, ניתן לשמוע כל שיר בפני עצמו, כולל כל אחד מהמעברים המחולקים באלבום ל-20 רצועות נפרדות.

בחירת השירים, קטעי המעבר וסדרם איננה מקרית. כל צליל, הרמוניה ומילה באלבום הם אמצעי להעברת מסר. האלבום מתאר מסע חיים. מאי הידיעה, הספק, חיבוטי הנפש, שקר הנעורים והפחד, למקום של שקט, ידע, תובנה והכרה באמת היחידה. במקום. שמיעת האלבום גם היא כמסע. המוסיקה כמעוררת תחושות שונות, המילים כמעוררות מחשבות שונות ולבסוף שניהם גם יחד הבאות לעורר חוויה ותחושה של שקט, תקווה, אמונה וחוזק באחד והיחיד.

"זהו האלבום החשוב ביותר שעשיתי אי פעם", מספר ברג'ס בהתרגשות לקראת צאת האלבום. "ראשית, בגלל ההשקעה המוסיקלית. שנתיים של עבודה אינטנסיבית ושעות על גבי שעות על-מנת להגיע לדיוק מקסימאלי ולאיכות שאני לא מתפשר עליה. שנית, האלבום הזה, מבחינתי, הוא תיקון גדול. לפני 30 שנה, עוד בהיותי באנגליה, הוצאתי את האלבום הזה, ועל אף ההצלחה הגדולה שהייתה לו אז, הרגשתי צורך פנימי לכתוב מילים חדשות, מתוקנות ויהודיות, ללחנים ההם".

ברג'ס, אשר למעלה מעשור מקורב לחסידות אשלג ואף לומד בחברותא עם אחד מתלמידיו של כ"ק האדמו"ר מאשלג, בנו של בעל הסולם זצ"ל, הקפיד על כל אחת ממילות השיר.

השיר הפותח של האלבום, (רצועה מס' 2 אחרי פתיח מוסיקלי שובה אוזן) הנקרא "קורא לי" (Calling), מסמל יותר מכל את המסע הארוך הנגלה למאזין. השיר הוא למעשה תפילה מיוחדת על הרצון להיות מחובר להקב"ה ולמקום שבו הוא נמצא, קרי, בכל מקום. בשיר מודה ברג'ס על הלידה המחודשת, כגר צדק, שבו שמע את הקב"ה קורא לו ומאיר את דרכו שעד אז הייתה חורפית וסגרירית. ברג'ס מדבר בשיר גם על תגובת חבריו לשעבר שהפכו לאויבים כששמעו שהוא מתגייר.

גם שיר הנושא של האלבום "המקום" הוא למעשה כמיהה ותפילה להגיע לתודעה פנימית שהקב"ה רחמן, וכל רגע בחיינו מופקד בידיו. וכשנפנים זאת, לא נחשוש מהסערה שעומדת להגיע, כי הקב"ה הוא המקום אליו כולנו שייכים.

מומלץ להטות אוזן לשיר הכרה במציאות בורא. ברג'ס נע בקוטביות בין העבר להווה. מחד, הוא כותב, איך יכולתי לחיות חיים חסרי משמעות ומוזר שהאדם והנשמה היו כבולים לחומריות. מאידך, למרות שזנחתי את דרך הגשמיות, הזיכרונות עדיים שם. במבט אל העבר אני מבין שזה פשע שבזבזתי את הזמן. היום, הוא שר, אני מכיר בבוראי, כמו אברהם אבינו. מאז שקראת בשמי, הכל השתנה.

לאלבום המושר באנגלית, כמו במרבית שיריו של ברג'ס עד כה, מצורפות מילות השירים, כמו גם, תרגום חופשי בקצרה על תוכנו כל שיר.

את האלבום מסיים קטע מוסיקלי סוחף ומרגש שזכה לשם "כתר הניצחון" (The Crown Of Victory). בכך, למעשה, היצירה המונומנטאלית מגיעה אל סיומה במילים: אתה האחד, אתה מלך המלכים, אתה כתר הניצחון, אתה האדון של שירת חיי, עבורי אתה המקום.

את האלבום ניתן להשיג בחנויות גל פז ובחנויות המוסיקה המובחרות.
עוד מהאלבום החדש 'המקום'.
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC