דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

עכשיו בחנויות: יהודה גרין – 'געגועים'

0
יהודה גרין, כותב ומלחין מוכשר נמצא בתחום המוסיקה למעלה מעשור שנים, כבר בגיל חמש התוודע לר' שלמה קרליבך ומאז נסחף בקסמו האישי והמוסיקלי ושיתף עמו פעולה בארצות הברית. אחת ההופעות המרגשות הזכורות לרבים, התרחשה שנתיים אחרי פטירתו של ר' שלמה. בקומזיץ שהתקיים בסוכה של ר' שלמה ביצע גרין את השיר "וזוכר". הביצוע המרשים הדהים את הנוכחים ובפרט את גיסת הרב קרליבך שבקשה שימשיך את מורשתו המוסיקלית בבית הכנסת קרליבך המרכזי בניו יורק, "לכאן אתה שייך", הפצירה. ואכן יהודה גרין הפך לאטרקציה מרכזית עבור תיירים יהודיים מכל העולם הבאים לבית הכנסת בניו יורק ע"מ לשמוע את גרין מתפלל שם.

כעת, משהפך להיות אומן פופולארי המזוהה מאוד עם יצירותיו של הרב קרליבך, משיק גרין את אלבומו החדש השני במספר, געגועים, שעשוי להשאיר אתכם פעורי פה ומלאי השראה, שיר הנושא מדבר על ילדותו של יהודה גרין בארץ ישראל. גרין נולד במאה שערים ואת הגעגועים הוא מבטה בכתיבה ושירה על ילדותו בשכונה הירושלמית. ניכר שהוא לא שכח את המקורות שלו, רבי שלמה לא יכול לחכות ליום של המחר.

האלבום הראשון נשמת הניב להיטים רבים, זכורים ביותר הם נשמת כל חי, וניגון מוישל'ה. להיטיו סחפו את כלל המגזרים מסאטמר ועד חב"ד, חסידים וליטאים, מעולם הישיבות דרך בעלי תשובה ועד לאנשי עסקים. בשירתו מצליח גרין לקרב את הרחוקים.

השירה של גרין מקצועית, בוגרת. בשירים מסוימים קולו המתוק מלטף, באחרים הצליל העמוק מתגבר, הוא מצליח לשחזר בקלות את האווירה המוסיקלית שאופפת בדרך כלל את שיריו של הרב שלמה קרליבך, הוא אף כתב על כך שיר "מאי רבע'ס ניגון" – השיר לשלמה, בלחן שלו. 12 שירים מרכיבים את האלבום, מהם 4 שירים חדשים שהלחין גרין בעצמו, שאר השירים הולחנו ע"י הרבי המרקד. האלבום מאכלס בתוכו לחנים נדירים שלראשונה זכו לביצוע מוקלט מסודר.

לחצו להאזנה ל'השיבינו' מתוך האלבום החדש.








יהודה גרין געגועים
יהודה גרין
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC