דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

אביתר בנאי | דוסיפדיה

זוהר מלאכי - 'דוס מיוזיק'.

אביתר בנאי נולד ב-8 בפברואר 1973 הוא זמר-יוצר, פזמונאי, מלחין נצר למשפחת בנאי.
אשר החל את עבודותיו בתום שירותו הצבאי. תחילת עבודתו החל בכתיבת מחזה בו הוא פנה לשחקן רמי הויברגר על מנת שיביים אותו. לצורך העבודה על המחזה, עבר בנאי בשנת 1995 להתגורר בתל אביב אלא שהויברגר ויתר על המחזה, ובנאי נשאר לגור בתל אביב בדירה שכורה. ועל הפסנתר בדירה זו כתב והלחין את שירי אלבומו הראשון.

כמו כן כתב באותה תקופה מוזיקה להצגה "לוקח את הזמן", שהועלתה בתיאטרון הפרינג' בתל אביב. בנאי החל להופיע עם שירי האלבום הראשון במקומות קטנים. כאשר לאחר מכן קיבל הצעה מהמפיק חיים שמש להקליט אלבום בכורה שיהיה מבוסס על המופע. הוא החל להקליט את שיריו עם חבר ילדות שלו, צח דרורי, ולאחר מכן הצטרפו להפקה אסף אמדורסקי וקורין אלאל, שהפיקו כל אחד שלושה שירים. באלבום השתתפו גם הגיטריסט פיטר רוט מלהקת מוניקה סקס, בת זוגו של בנאי דאז, השחקנית אפרת בן צור ,ששרה עמו דואט בשיר "שמתי לי פודרה", ואמו של אביתר, שמחה בנאי ,שהשתלבה בשיר "שן לידי" בשירת קטע מתוך השיר "שכב בני" של עמנואל הרוסי, בלחנו של שלום חריטונוב מחסידות חב"ד.

האלבום "אביתר בנאי" יצא בשנת 1997, ולהפתעת רבים הפך להצלחה מסחרית ומכר כ-50,000 עותקים. לאחר ההצלחה בדיסק הראשון ולאחר כשנתיים של הופעות, החליט בנאי לצאת לטיול ארוך לצורך "הפסקה ומילוי מצברים. באלבומו השני בשנת 1999 "שיר טיול" היה ניתן לראות סימני התחזקות. כאשר השינוי הגדול באמת התרחש דווקא אחרי שחזר לתל אביב. איכשהו התגלגל לידיו עותק של מסילת ישרים. בנאי קרא את הספר בלילות, ואז הבין ש"יש כאן אוצר עמוק-עמוק ששייך לשורש שלי" זה היה קשר אינטואיטיבי לדבריו וזה מה שהוליד את אלבומו השלישי "עומד על נייר" שינוי רוחני שהתבטא בתמונה בה הוא מצולם חבוש כיפה גדולה
.
בשנת 2004 נישא בנאי והוליד בן בכור, ומאוחר יותר נולדו לבני הזוג שלושה ילדים נוספים. הוא עבר אל דירה חדשה בתל אביב, אשר הגדיר כחלק משינוי אשר מצריכים הנפש ותא המשפחה שהקים לאחרונה. באותה שנה הוציא את הסינגל "תחרות כלבים", הראשון לאחר שש שנים של שתיקה יצא האלבום כולו. האלבום זכה לביקורות נלהבות ונכנס למקום הראשון במצעדי המכירות מיד עם צאתו. מספר חודשים לאחר מכן, בנובמבר 2005, הגיע האלבום למעמד אלבום זהב. סינגלים נוספים מהאלבום היו "מתנות", "פקק תנועה" ו"שוב אני לבד". עם צאת האלבום חזר בנאי להופיע, הן במקומות אינטימיים והן במקומות גדולים, עם להקת הליווי שניגנה איתו באלבום.
.
בשנת 2006 היה בנאי אחראי על הפקת השירה באלבומה של סיון שביט "וניל", וכן השתתף באלבום בדואט "יפה יותר מיפה" עם שביט. בנובמבר של אותה שנה יצא בנאי לסיבוב הופעות בשם "תן לשינוי לצמוח", במשותף עם הגיטריסט והמפיק המוזיקלי אמיר צורף. ההופעה הראשונה התקיימה בפסטיבל הפסנתר במרכז סוזן דלל,ולאחריה המשיכו השניים להופיע במועדונים ובאולמות רבים ברחבי ישראל. בשנת 2007 הפיק בנאי את אלבומו של יונתן רזיאל "סך הכל", ואף שר איתו את השיר "ציון". כמו כן הקליט גרסת כיסוי לשיר "חתונה לבנה" עבור האלבום "הדרכים הידועות", אלבום מחווה של אמנים ישראלים שונים לאלבומו של שלום חנוך "חתונה לבנה".

ב-16 במרץ 2009 יוצא לרדיו סינגל ראשון לקראת האלבום, "אותיות פורחות באוויר", אליו צירף בנאי מכתב ובו הוא מתאר את תהליך כתיבת השירים שירכיבו את האלבום. ב-24 במאי יוצא הסינגל השני "עד מחר". שני השירים שלו זכו להשמעות רבות בתחנות הרדיו, והגיעו לראש מצעדי הפזמונים השונים. גם הסינגלים "אבא", "לילה כיום יאיר" ו"מחיאות כפיים" שיצאו לאחר צאת האלבום זכו להצלחה גדולה. ביוני 2009 יוצא לחנויות האלבום הרביעי,"לילה כיום יאיר",בהפקתו של אמיר צורף שכבר זכה לאלבום זהב ובפרס אקו"ם להישג השנה למלחין.

עוד בנושא אביתר בנאי:
none
made with by DOS MUSIC