דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

נדב גלעד ממליץ על עמית טרבולסי

0

סך הכל דרוש ספונסר שאוהב מוזיקה... \ נדב גלעד

רדיו ורכבים של צעירים מהם בוקעים הצלילים, אלו הגדרות המפתח לפופלאריות של מוזיקה. צעירנו לא מרביצים 'ווליום', לכן מוכרחים רדיו שיתן ביטוי אמיתי למוזיקה הכי מעניינת והכי הלא מושמעת, והאלבום של עמית כמשל.

אלבום: דרך שורשים, עמית טרבולסי לכבוד השנה החדשה קיבלתי במייל מאמר שכתב אחד מאמני סצנת המוזיקה היהודית. הוא טען שמוכרחים תחנה אחת כזאת שתהיה כמו גלגל"צ רק עם מוזיקה יהודית וישראלית רוחנית. שלחתי
לו לינק לתוכנית שלי; שישמע, יפיץ, וירווח לכולנו עוד היום. כי הערוץ המיוחל הנ"ל לא יתמסד כאן בדקות הקרובות אם לא נמצא את הדוד העשיר מארץ הקודש שיאמין ברעיון ויקנה את אחת התחנות המסחריות בכסף מלא ויהפוך אותה לדבר הבא בישראל.

גלגל"צ הוכיחה שתחנת שמשדרת מוזיקה בלבד יכולה להיות מספר אחת בהאזנה, אז קדימה עשירי ישראל המבקרים בבית הכנסת ולוקחים עלונים הביתה, יש לנו כבר כיוון לשם וסלוגן, תתקשרו. בינתיים, צעירי המגזר הסרוג שמשקיעים המוני דינרים על הוצאת אלבומים שמקבלים באזז תקשורתי קצרצר ומיד נטמנים באבק הדוכנים יאלצו להמשיך לעשות את זה ככה; באהבה , ללא מאזינים, וללא דיווחי תנועה בין השירים.

הם צעירים ואפשר להתמודד עם התיסכול, זה בסדר. עמית טרבולסי הוא אחד מהחבר'ה הסרוגים שעושים את המוזיקה הזאת שנופלת במשחק הכיסאות הרדיופוני בבום-טראח שכבר הפסיק לכאוב. אצל טרבולסי תמצאו מקצבי מוזיקת רוק רך עליזים ונעימים לאוזן, טקסטים מתחרזים לגמרי עם נגיעות עזות של תמימות נעורים אמיתית שאומרות אהבת הבורא והארץ בעברית פשוטה, ולעיתים אפילו משעשעת קמעא או קמעתיים.

שומעים היטב שהצעיר הזה על גבול שנת ה-20 שלו שר מהלב, ושומעים מראש שלא יתנו לו עוד צ'אנס. שתי תחנות רדיו חרדיות (קול ברמה וקול חי) מחזיקות בכ-10 אחוז ממאזיני ישראל, כך ע"פ סקר TGI האחרון, ומה שיש לנו כאן באלבום לא ממש יתאים לתחנת רדיו חרדית, אם לא בגלל המוזיקה - בגלל הטקסט, אפעס. זה בערך מה שקרה ל'א גרוייסע מציאה'.

המילה 'טלוויזיה' שכתב טרבולסי באחד השירים בחביבות ייתרה, לא משתלמת מבחינה רדיופונית. מוטב להחליפה במשהו יותר אדוק בטעם פרווה, כי יש מקומות שאחרי המילה הנ"ל עדין נוהגים לציין שמדובר ב'מכשיר הטמא'
(למרות הסדרה ההיא זצ"ל). טיפה מצטער לי לסגור את הפה ליוצרנו הצעירים, אך במצב העכשווי אולי כדאי להחליף מילה אחת במקבילתה, למען האבק שע"ג התקליטור בחנויות הדיסקים. 'ניגון של אביב' - הקטע האינסטרומנטאלי הנושף הפותח את האלבום מדהים לאוזן. שיר הנושא 'דרך שורשים' שבא אחרי זה יכול להחשב כשיר רדיופוני בעליל לכשתמצא התחנה הנחלמת; הומור סיפורי בטעם של עוד ועוד, ו'בריות טובות' לוקח את אוזנכם לכיוון המרגש על גבול המצמרר.

טרבולסי יודע מלאכת ריגוש מהי, ולא הייתי ממליץלשמוע את הקטע בימים הנוראים אם אתם לא מתכוונים לעשות תשובה, למשל. 'ביקשתי ה'' מלא בכיסופים ואפשר ויעורר אתכם לתשובה אמיתית, מה רע? היו כאן ימים נוראים לא מזמן אפשר להמשיך להיות טובים. במשפט וחצי: יופי, הכרנו את הצעיר עמית טרבולסי שעושה מוזיקה מעניינת, אך עדין דרוש יהודי עשיר שיקנה תחנת רדיו שתעשה מוזיקה יהודית שתכיר לנו עוד כמה כאלה.

בואו לשמוע את "סבבת שלום" תוכנית הרדיו של נדב גלעד מבקר המוזיקה היהודית:
www.sababat.co.cc

לתגובות:
gilinada@gmail.com
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC