דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

ארז לב ארי | דוסיפדיה


זוהר מלאכי - 'דוס מיוזיק'.

ארז לב ארי נולד ב-16 באוגוסט 1970. דרכו המוזיקאלית החל בשנת 1996 בו הצטרף לב ארי ללהקת "כשניקו תתחיל לדבר" ,זמן קצר לפני שהתפרקה. מאוחר יותר השתתף בנגינה בשני אלבומי הסולו של פטריק סבג, סולן הלהקה. כמו כן ניגן בגיטרה באלבומיו של אייל קופמן, קלידן "כשניקו תתחיל לדבר", וב-2006 היה חבר בהרכב "אייל קופמן והנגרים", שהוציא את האלבום "שנייה אחת לפני". בהופעות ליווה זמרים כלאה שבת, אתי אנקרי, מאיר בנאי ומני בגר. באותה שנה הוציא לב ארי סינגל ראשון לתחנות הרדיו, "מתוך האפלה". השיר הורכב למעשה משני חלקים שונים, כשאת הראשון כתב לב ארי, והשני הוא ארבע שורות מתוך פיוטו של שלמה אלקבץ "לכה דודי". הסינגל השני, "ליבבתיני", יצא יותר משנה לאחר מכן, ביולי 2007. השיר, שכלל ציטוטים מספר שיר השירים, זכה להשמעות רבות בתחנות הרדיו. באוקטובר יצא הסינגל השלישי, "צדק", שהצליח גם הוא [בשיר זה נטלה לאה שבת חלק].

אלבום הבכורה של לב ארי, "שמחת הפרטים הקטנים", יצא ב-4 בדצמבר 2007 בהוצאת NMC. את רוב שירי האלבום כתב והלחין לב ארי בעצמו. בהלחנת השיר "ליבבתיני" השתתף רפאל היצירה, והשיר המסיים את האלבום, "חתונה", הוא קטע אינסטרומנטלי על פי מנגינתו של שלמה קרליבך "שובי נפשי". מוטיב חוזר בשירי האלבום היה שיבוץ ציטוטים מן המקורות; פרט ל"ליבבתיני" ול"מתוך האפלה", ניכר הדבר גם ב"זכה את עמי", ובו השורה "אל יתן למוט רגליך" מתוך שיר למעלות מספר תהלים. את האלבום הפיק מוזיקלית פטריק סבג, שגם השתתף בעיבוד חלק מהשירים.האלבום נמכר ביותר מ-16,000 עותקים. לאחר צאת האלבום יצאו כסינגלים גם השירים "מה אעשה" ו"זכה את עמי". בשנת 2008 כתב, הלחין ושר לב ארי את שיר הפתיחה של סדרת הטלוויזיה "סרוגים", "אנה אפנה". השיר יצא כסינגל, ובעקבות הצלחתו הופץ "שמחת הפרטים הקטנים" במהדורה מחודשת, שכללה את השיר.

ב-17 במאי 2010 יצא אלבומו השני של לב ארי, "ארגמן". קדמו לו הסינגלים "בוקר טוב" ו"בסוף היום". גם באלבום זה כתב והלחין לב ארי את רוב השירים, תוך שילוב ציטוטים מן המקורות, בשירים כ"ביום אקרא" שמילותיו לקוחות מספר תהלים ו"בבוא יומי" שמכיל ציטוטים מתוך הסידור ליום הכיפורים. כמו כן נכלל באלבום השיר "פרימיטיבים" שתרגם דני אמיר על פי שירו של טי-בון ברנט, וכן השיר "מלחמה אבודה", שהלחין לב ארי על פי שיר של דוד אבידן.
none
made with by DOS MUSIC