דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

דניאל זמיר | דוסיפדיה


זוהר מלאכי 'דוס מיוזיק'.

דניאל זמיר נולד ב-1980 בפתח תקווה למשפחה חילונית ובגיל 12 החל זמיר ללמוד לנגן בסקסופון. זמיר שוחרר מצה"ל עקב סיבות אישיות ונסע לניו יורק, שם החל להתעניין במוזיקה יהודית, חסידית ומזרח אירופאית ולפתח את סגנונו הג'אזי-יהודי.

בניו יורק הוא התגלה על ידי הסקסופוניסט והמלחין הג'ון זורן,שהחתים אותו בחברת ההקלטות שלו TZADIK. תחת הלייבל TZADIK הקליט זמיר שלושה אלבומים יחד עם הרכבו Satlah בהשתתפותו של זורן עצמו, שניים מהם אלבומי אולפן "Children of Israel" ו-"Satlah"- אלבום אחד בהופעה חיה "Exodus". ב-"Satlah" ובאלבום ההופעה "Exodus" מופיעים חומרים מקוריים שנכתבו על ידי זמיר בעצמו. האלבום "Children of Israel" מכיל עיבודי ג'אז מקוריים של זמיר והרכבו ללחנים ישראלים ויהודים מסורתיים. בכל שלושת האלבומים מופיע זמיר כסולן לצד חטיבת קצב, הכוללת בס ותופים ובליווי אנסמבל כלי נשיפה. בחלק מן הקטעים משתתף גם ג'ון זורן. בתקופת שהותו בניו יורק התקרב לדת והפך לתלמיד חב"ד.

בשנת 2006 חזר לישראל להופיע והוציא תחת הלייבל התו השמיני את אלבומו הרביעי "אמן", בליווי עומר אביטל הבסיסט, דניאל פרידמן,המתופף ועומרי מור על הפסנתר ובהשתתפות אורח של נגן החצוצרה העולמי אבישי כהן.

בשנת 2008 נישא זמיר לחני. בשנה זו גם הוציא את אלבומו הרביעי תחת TZADIK שנקרא "I Believe" כשהוא מלווה בחטיבת קצב הכוללת את יורי קיין אשר מלווה אותו על הפסנתר, גואי בארון אשר מלווה אותו על התופים וגרג כהן על הבס. בשנת 2009 הוציא זמיר אלבום נוסף, "אחד", בליווי ניתאי הרשקוביץ אשר מלווה אותו על הפסנתר, יונתן אלבלק מלווה בגיטרה, נועם ויזנברג מלווה אותו על הקונטרבס, וזמיר מנגן בתופים, וכל זאת בהשתתפותם של זוהר פרסקו וברי סחרוף. באלבום זה כתב זמיר סוויה /אוברטורה /עקיבה בארבעה חלקים אשר כולו הוקדש לשחרורו של החייל החטוף.

באוגוסט 2010 הוציא זמיר סינגל, "שיר געגוע לכאן", בו מתארח אביתר בנאי כזמר ליווי. באלבום החדש "געגוע לכאן" שותפים עומר אביטל אשר אחראי על הקונטרה בס, עומר קליין אשר אחראי על הפסנתר, אביב כהן על התופים, איתמר בורכוב על החצוצרה ואבי לייבוביץ אחראי על הטרומבון. כאשר בד בבד מנהל זמיר את בית הספר למוזיקה מזמור שבגבעת וושינגטון.

המייספיס של דניאל זמיר.
none
made with by DOS MUSIC