דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

אריאל זילבר - דוסיפדיה

אריאל זילבר
זוהר מלאכי 'דוס מיוזיק'.


אריאל זילבר נולד בכ"ב באלול תש"ג בן לזמרת ברכה צפירה ולכנר הפילהרמונית בן עמי זילבר , בנו של אריה זילבר, צייר ממייסדי תל אביב. בנעוריו למד בפנימיית "הדסים".

ב-1967 פצח בקריירה מוזיקלית. הוא נסע לאנגליה ואחר כך לצרפת, שם זכה להצלחה בעיקר ככותב מוזיקה לפרסומות. בראשית שנות ה-70 שהה זילבר לסירוגין בישראל ובצרפת כשהוא כותב למבצעים שונים. בישראל כתב עבור הגשש החיוור, תיקי דיין, אילנה רובינא ואחרים, ובצרפת עבור פרנסואז הרדי.

ב-1971 הקליט תקליטון בכורה בצרפת ובו שני שירי "Movie instead" ו--"When it's time" התקליטון לא זכה לפריצה המיוחלת בחו"ל אך "Movie instead" שהיה רוק פרוע ביחס למה שהיה מקובל בישראל, זכה להצלחה במצעד הפזמונים הלועזיים בישראל. ב-1973 שב לישראל, אחרי שלא השלים הקלטת אלבום דובר אנגלית וב-1974 הצטרף ללהקת תמוז. במסגרת חברותו בלהקה ביצע מספר שירים אותם הלחין כמו "ככה את רצית אותי" ו"הולך בטל" והיה שותף עם שלום חנוך להלחנת "סוף עונת התפוזים".

ב-1976 בעקבות מריבות בין חברי הלהקה והצלחתו הגדולה של להיטו "רוצי שמוליק" מלים ולחן:שמואל צ'יזיק שלדעת שאר חברי הלהקה לא התאים לתמוז, עזב זילבר את הלהקה ויצא למסע הופעות שנפסק כעבור זמן לא רב, במידה רבה בעקבות התנהגותו הקפריזית של זילבר.

באותו זמן יצא לאור אלבומו הראשון, "רוצי שמוליק" שזכה להצלחה רבה והביא לזכייתו בתואר זמר השנה. ב-1978 הקים זילבר את להקת ברוש כלהקת ליווי להופעותיו, איתה הקליט את אלבומו השני "אריאל זילבר ולהקת ברוש.

ב-1983 שב זילבר למרכז הבמה כאשר הקליט את שירו של שמואל צ'יזיק "בחברה להגנת הטבע", שהיה להיט גדול, יחד עם שירים נוספים כמו "הנה אנו המיואשים", "אני שוכב לי על הגב", "התמהוני" ואחרים. למרות הצלחת השירים העדיף זילבר לשוב ולפרוש ועבר לגור במצפה מתת בגליל, כשהוא מגיח לפרקים להופעות, להופעות איחוד תמוז ולכתיבת שירים עבור הגשש החיוור לתוכניתם "בעבור חוקן דולרים" שבה נכלל מערכון מוזיקלי שנכתב על ידי יהונתן גפן וזילבר "פסטיבל שירי דיכאון".

בשנת 1989 הקליט זילבר את האלבום "בה-דה-די-דיאה" שבו נכללו ארבעה שירים מעזבונו של שמואל צ'יזיק וביניהם "סיפור אהבה" ו"לעולם". להיטי התקליט היו: "ואיך שלא" ו"מיליארד סינים" בלט גם כן - "יש לי מילים", אך בין שחרורו לרדיו והופעת האלבום בשוק עבר זמן רב מדי, והמומנטום אבד. באותה השנה נפטרה אימו של זילבר. תוכניות למופע בעקבות התקליט לא עלו יפה. וזילבר המשיך בהלחנת שירים עבור מבצעים אחרים. ב-1990 יצא האוסף "דיסק" הראשון של זילבר בחברת "התקליט חיפה" שהכיל בעיקר שירים מהתקליט השני של זילבר עם להקת ברוש.

בשנת 1991 יצא אלבומו "שבועיים בעיר זרה. בשנת 1992 הצטרף זילבר כנגן אל התוכנית "מסיבת גן". מעט לאחר מכן הכריז זילבר כי אין לו עניין במוזיקת רוק והחל לעבוד על האלבום "מסך עשן". האלבום, שזכה להצלחה ביקורתית, כלל מוזיקה ערבית וישראלית מקורית, ולהיטיו היו "מסך עשן" ו"נינה".

ב-1996 שיחק בסרטו של הבמאי יגאל בורשטיין, "אושר ללא גבול" וגילם את דמותו המודרנית של הפילוסוף ברוך שפינוזה. בשנת 2001 יצא אלבום אוסף השני של זילבר,"ללכת עמך", שכלל שירים נדירים, שירים שהתפרסמו בעבר וכן שני שירים חדשים, "ללכת עמך", ו"אנחנו מכירים אותך" של אהוד מנור שהוקדש לשלושת חיילי צה"ל שנחטפו בגבול לבנון. האוסף לא כלל את להיטיו הגדולים ביותר של זילבר והתקבל בתגובות מעורבות.

באותה שנה פורסם הסינגל הראשון מתוך הפרויקט "תולדות המים - שירים לאחרים" של דני סנדרסון "בדיעבד", שבוצע בידי זילבר והצליח במצעדי הפזמונים.

ב-2008 יצא אלבומו השמיני "פוליטיקלי קורקט", אלבום המכיל את כל שירי המחאה החדשים שלו ביניהם ניתן לשמוע את השירים: "יהודי לא מגרש יהודי", "הגירוש" ו"יש דין ויש דיין". מפיצי התקליטורים סירבו להפיץ את התקליטור בחנויות בגלל תכניו. בעקבות כך, החל זילבר למכור את הדיסק בעצמו, באופן אישי דרך אתר האינטרנט שלו. היום אריאל זילבר משתייך לחסידות חב"ד ועובד על אלבומו החדש.
none
made with by DOS MUSIC