דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

"זה אני נטו": ראיון עם אבי בניון

15
זוהר מלאכי 'דוס מיוזיק'.

הקריירה המוזיקלית של אבי בניון ממשיכה ללבוש צורות חדשות, וכלי המדיה השונים מתחילים להפסיק להתייחס אליו כאל "אח של" אלא כאומן ייחודי ומעניין בפני עצמו. את הפרומו לאלבום החדש מלווים ראיונות ואירוחים ב-Ynet, ערוץ 10, מגזין "רייטינג", ערוץ הידברות, רשת ג', תחנות הרדיו האזוריות, עיתון "בשבע", העלון "עולם קטן" ועוד. בנוסף מעניין לגלות שהקריירה של בניון דואלית בנקודות שונות: מצד אחד האמונה שלו מתבטאת יותר ויותר ביצירה, אולם מצד שני המעטפת המוזיקלית נשארת מערבית-חילונית. מצד אחד הוא וירטואוז גיטרה כפי שניתן לשמוע באלבום ובהופעות, ומצד שני העצמאות המוזיקלית חשובה לו, ולכן הוא מעדיף להמשיך להתפרנס מעבודת השיפוצים ביחד עם אביו.

עם צאת אלבומו השלישי "חלום חדש", מרגיש בניון בצורך להתחבר עם הקהל גם דרך הבמה. עד היום שני אלבומיו "לא אוותר" (2003) ו"אברהם" (2007) נמכרו באלפי עותקים כל אחד, ואילו עכשיו מרגיש בניון בצורך להרחיב את המעגל ולגעת בלב מאזיניו גם דרך ההופעות. במופע "חלום חדש" יבצע בניון שירים מתוך שלושת אלבומיו, כולל "דרך לעבור", "יהודה", "קצרה וארוכה", "כל נשימה", "שבר גדול", "אבא", "החיים", וכמובן הסינגל החדש והנוקב "בשם החופש".

הופעת הבכורה תיערך בצוותא תל אביב, ב-5 בינואר (יום רביעי), 21:00.

"אני מרגיש שהאלבום יותר אישי ממה שעשיתי עד היום", מספר בניון על "חלום חדש", אלבומו השלישי. "זה אני נטו. עבדתי כאן בצורה שונה - את רוב המבנים של השירים יצרתי בבית, למדתי לעבוד קצת על מחשב, והגעתי מכוון מאוד לעבודה עצמה. יש באלבום הרבה כלים חיים, והוא פונה יותר לכיוון הרוק היהודי. כשזה משתלב עם שירה כמו שלי, פלוס גיטרות חשמליות וצלילים אוריינטליים, יוצא משהו מעניין שקצת קשה לי להגדיר. המופע מרגש מבחינתי אפילו יותר מיציאת האלבום. הרי כבר הוצאתי כמה אלבומים, אבל זה סיבוב ההופעות הארצי הראשון שלי. כמעט כל הנגנים גדלו איתי בבאר שבע, חלקם עוד מילדות. אני מקווה שזה יתורגם גם לאווירה ביתית וסוחפת על הבמה".

"לו רק היה לי פה לדבר/ אני הייתי צועק לך את הכל / אני בנך הגדול אני הקודש בחול / אני כמעט לא יכול אני עברתי הכל / אני עזבתי הכל / אני חזרתי למרות הכל" ["החיים"]

"בתוך התופת אני עומד ולא יכול עוד לתפוס את עצמי/ הלב נשבר לי רוצה לצעוק אבל אתה עומד מרחוק" ["בשם החופש"]

בשיר "החיים" אתה שר "לו רק היה לי פה לדבר/אני הייתי צועק לך את הכל" ובשיר "בשם החופש" "הלב נשבר לי רוצה לצעוק" - מה הצעקה שלך?
"השיר 'החיים' מדבר על מה שעברנו במשך השנים האחרונות. גם מהצד הכללי - שואה, רדיפות וגלות - וגם ברמה הפרטית של כל אדם. הכוונה היא אם היה לי פה לדבר, הייתי צועק את כל הדבר הזה, את כל הכאב הזה. בשיר 'בשם החופש' אני יותר מדבר על צעקה של הדברים המעוותים במציאות. הרבה פעמים אין מי שיצעק את הצעקה הזאת. את הקושי. יש הרבה סתירות, הרבה 'אחד בפה אחד בלב'. לא רק אנשים נוהגים כך - יש ממש שיטות כאלה. יש אנשים שדואגים לבעלי חיים לפני שדואגים לבני אדם, ויש אנשים שדואגים לעובדים זרים לפני שהם דואגים לאחים שלהם. ומילא שהם לא דואגים, אלא מנסים גם להתנגח בכל דרך".


"אבא תן לי יד איך אוכל לבד / לחפש אותך בתוך החשכה / אבא תן לי יד איך אוכל לבד/לבקש אותך בתוך ההפכה מתוך החשכה" ["אבא"]

בשיר "אבא" אתה פונה לקב"ה שיציל אותך מהשיגעון/דיכאון - למה דיכאון? למה שיגעון?
"השיגעון והדיכאון הם משהו שאנחנו בוחרים הרבה פעמים לשקוע בו. שוקעים בתוך איזה מעגל כדי לא להקשיב לעצמנו - מדליקים טלוויזיה, רואים סרט, קוראים עיתון. כלומר, אם אתה רוצה לברוח מהדיכאון - מוכרים לך דיכאון אחר. אתה רוצה לצאת מההתמכרות - אומרים לך 'בוא תתמכר למשהו אחר'. זה גלגל שצריכים לנפץ. בסופו של דבר קשה לצאת מזה. זה בעצם השיגעון שעליו אני מדבר".

"ואין דבר ללא תכלית ויש שכר באחרית / עמדו זקוף עד בוא האור כי יש עוד דרך לעבור" ["דרך לעבור"]


בשיר "דרך לעבור" אתה מתייחס לדרך שצריך לעבור. אם כן, איזה דרך?
"השיר מדבר על זה שאנשים רוצים לקבל את הכל כאן ועכשיו. גם אנשים מאמינים נוטים הרבה פעמים לחכות לאיזה נס שיבוא במכה. השיר מדבר על הצורך להבין שיש דרך שצריך לעבור. ואם אנחנו לא נעשה את זה - אף אחד לא יעשה את זה בשבילנו. כמובן שצריך עזרה, ובלי הכוונה מלמעלה זה לא יעזור, אבל צריך להבין שאתה חלק מהמשחק וחלק מהגאולה, ובשביל זה צריך לעבור דרך מסוימת - כל אחד לפי הנתונים שקיבל בחייו ובמציאות".

"אני נוסע עכשיו התמונה לא ברורה לי / לא יודע מה בא לי לא ידעתי שרע לי/ אני נוסע לשווא נוסע במעגלים..." ["נוסע"]

כששמעתי את השיר "נוסע" הדבר הראשון שעלה לי לראש זה השיר של שלמה ארצי "לאן לאן לאן" ששר על בחורה. אך בניגוד אליו אתה שר שיר לבורא עולם "אני נוסע...לא יודע...אני נוסע לשווא נוסע במעגלים." האם זה היה כוונתך?
"האמת היא שלא חשבתי על שלמה ארצי כשכתבתי את השיר (צוחק) אבל כן, הכוונה הייתה על שלב בחיים שבו אתה מבין שאתה נוסע במקום או במעגלים. אתה לא מגיע לשום מקום, ולא באמת יודע לאן אתה רוצה להגיע. זה מדבר על תקופה כזו שאתה מתחיל לקלוט שלא שמת לב שאתה לא בדרך הנכונה".

"לא אצטער אם יבוא היום ואצטרך לפנות מקום/ כי אני הקטן כמו אבק מול עולם / שרוצה בסוף יום לחפש לו חלום" ["חלום חדש"]

בשיר הנושא, "חלום חדש", אתה שר "אני הקטן כמו אבק מול עולם / שרוצה בסוף יום לחפש לו חלום." - מהו החלום? מהו החלום החדש?
"החלום החדש הוא לא שלי אלא של העולם שמחפש לו חלומות חדשים, והרבה פעמים אנחנו מתפתים לשחק את הכוכב החדש שעולה, ושוכחים שמחר יעלה כוכב חדש ואנחנו נתרסק עם המציאות הזאת. השיר פונה לכל הכוכבים החדשים ומעביר מסר שיקחו את הכל בפרופורציה הנכונה. היום זה אתה ומחר זה יהיה מישהו אחר, אז צריכים להימנע מהמשחק הזה. העולם הרי תמיד ישאף לגלות כוכבים חדשים".

לאיזה שיר אתה הכי מתחבר בדיסק החדש, ולמה?
"אם היו דברים שלא הייתי מתחבר אליהם - כנראה שלא הייתי מכניס אותם לדיסק. זה בא בתקופות. לכל תקופה יש את המסר שלה".

ובתקופה הנוכחית?
"השיר 'רק אתה יכול' תופס אותי במיוחד עכשיו. זה איזשהו עניין של הפנמה שאף אחד לא יקים אותך. הרבה פעמים אנחנו קצת שוקעים ומחכים למשהו או מישהו שירים אותנו. אבל כמו שהקב"ה אמר למשה 'לך עלה אל ההר', כל אחד מאיתנו צריך לעלות להר סיני שאותו הוא קיבל בחיים. כמו שאומר ר' זושא: 'אף אחד לא יבוא אליי אחרי 120 וישאל למה לא הייתי משה רבינו. יבואו אליי וישאלו למה לא הייתי זושא'".

כמה זמן לקח לך ליצור את הדיסק "חלום חדש"?
"הכתיבה לקחה שנתיים או שלוש, אבל העשייה עצמה לקחה משהו כמו שמונה חודשים. יכולתי לעשות את זה יותר מהר, אבל העדפתי לפרוש את זה ליותר זמן כדי שיהיה לי זמן לביקורת עצמית, לחזור הביתה, לשמוע את הדברים. כשאתה בתוך עשייה מהירה אין לך לפעמים זמן לקחת בחשבון את כל הפרטים הקטנים".

ראיתי שבתודות רשמת ציטוט מנשמת כל חי. חשבת לקחת ציטוטים מהמקורות ולהלחינם? (למרות שזה לא הכרחי, היות ואתה כותב יפה מאוד)
"לא יודע, עוד לא הרגשתי צורך. אני אישית חושב שבאיזשהו שלב צריך לעשות יצירות חדשות. מספיק מלחינים היום שירים מהמקורות. אבל כמובן, אולי נגיע גם לזה".

ולסיום, מתי האלבום הבא?
"נראה איך מתפתחים עם האלבום הזה. קודם אנחנו מתחילים בסיבוב ההופעות, כשהבכורה תהיה בצוותא תל אביב ב-5 בינואר. אבל אני כבר עובד על דברים חדשים, כבר מתחיל לאסוף חומר. נקווה שלא נחכה יותר מדי".
15
( Hide )
  1. Very good! I love Abi he is real man!

    השבמחק
  2. אני אוהב את כל השירים של אבי. שיהיה בהצלחה‏!

    השבמחק
  3. כתבה בלי להזכיר את עמיר בניון! כבוד!

    השבמחק
  4. דיסק שווה!!!!

    השבמחק
  5. כתבה מעולה! תמשיך לראיין! יש עתיד!

    השבמחק
  6. אבי בניון הרבה הצלחה בהמשך...

    השבמחק
  7. משפחת בנאי תזהרו הבניונים לפניכם
    :-)

    השבמחק
  8. אין על אבי בניון! מלך!

    השבמחק
  9. הפסיד מי שלא הגיע!

    השבמחק
  10. מתי הדיסק החדש?

    השבמחק

none
made with by DOS MUSIC