דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

ראיון עם חיליק פרנק לרגל זכיית אלבום זהב

2
זוהר מלאכי 'דוס מיוזיק'.

לאחר זכיה בפסטיבל באמסטרדם עם הרכב 'הלב והמעיין‏'‏. ולאחר צאת אלבום "פורים בירושלים‏"‏ התבשרנו אתמול, ח‏'‏ אדר ב‏'‏, כי קיבל חיליק פרנק את "אלבום הזהב‏". לרגל המאורע תפסתי מספר דקות עם חיליק פרנק לראיון קצר.

מזל טוב לרגל זכיתך באלבום זהב!
"תודה רבה"

ב‏"ה הוצאת 12 דיסקים מה הסיבה שהדיסק הנוכחי הצליח?
"דבר ראשון זה סיעדתא דישמיא מיוחדת - אין מה לדבר. דבר שני, הדיסקים הקודמים הלכו מאוד מאוד יפה. כל דיסק נמכר למעלה מ-10,000 עותקים. יש דיסקים שמכרו 20,000 אבל זה לקח הרבה שנים. החידוש פה שזה נעשה במכה ראשונה בעוצמה אדירה. לפי דעתי, מה ששכנע את הציבור זה מוזיקה חסידית האיכותית, אותנטית מקורית בטעם וניחוח אמיתי. לעומת כל הדיסקים של פורים הדאנס, פופ שזה לא אמיתי. זה נתן מענה גדול וזה מה שהקהל חיפש ולא קיבל. וכשיצא הדיסק הוא נמכר בהיסטריה בגלל הדבר הזה".

אתה מופתע?
"אני מופתע מאוד כי גם אני חשבתי שאנשים רוצים קצת שינויים, רוצים להתפרק. ופתאום אני מגלה שאנשים רוצים להיות מחוברים ולא מפורקים".

מי השפיע עליך מבחינה מוזיקאלית?
"מבחינה מוזיקאלית מי שהשפיע על המוזיקה שלי זה 3 מורים גדולים: רומן קונצמן ז"ל, נגן ג'אז הכי גדול בארץ לטעמי, מוסא ברלין וגיורא פיידמן אשר השפיע על הנגינה שלי בכללות מלמעלה".

עד כמה הם השפיעו עליך כיוצר?
"הם השפיעו וממשיכים להשפיע. אני עדיין בקשר טוב לפחות עם מי שחי".

מה התוכניות לשנה הקרובה? מתי האלבום הבא?
"האלבום הבא הינו אלבום שיצא בהופעה חיה שהיתה לנו בבית אבי חי על ניגוני ויז'ניץ. אלבום מאוד מאוד מיוחד שהוא לפי דעתי נקודת ערך במוזיקה הויז'ניצית. הם יהיו מופתעים לשמוע מה שיהיה באלבום החדש! אנחנו מביאים את זה לרמה אותנטית הכי הכי גבוה שיכולה להיות ממש מזרח אירופה, צוענים ממש איכותית. בד בבד אני מתכוון להמשיך בהפקה של דיסקים שיתנו מענה לכל החגים בעם ישראל. אם זה התחיל בפורים כמו שנאמר בחסידות: 'כל ההתחלות מפורים' אז התחלנו בפורים וב"ה אני לא אומר שהשנה כבר יצא דיסק לפסח אבל אולי יצא דיסק לסוכות ולאחריו נעשה לפסח, לשמחת תורה ולימים נוראים. יש לנו בתוכנית בע"ה יש לנו תוכניות ארוכות טווח בע"ה".

לסיום, מה אפשר לאחל לך?
"אני מאחל לכולנו, לכל עם ישראל בע"ה נזכה באמת להתאחד בדבר אחד שהוא כל כך טוב שזה מוזיקה. ולהיות מאוחדים כל הזרמים וכל החזקים בציבור הישראלי מתוך איחוד כללי יותר שישפיע לביאת גואל בע"ה כמו שכתוב בזוהר: 'עם ניגון יצאו עם ישראל מהגלות' - אנחנו משתדלים ליישם את זה בפועל".

תודה רבה ושוב מזל טוב‏!‏
‏"תודה רבה‏"‏
2
( Hide )

none
made with by DOS MUSIC