דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

ראיון עם לני סולומון לרגל צאת אלבומו "שבת בליברפול‏"

9

'זוהר מלאכי 'דוס מיוזיק'. 

"אין כאלוקינו / אין כאדוננו / אין כמלכנו /אין כמושיענו / מי כאלוקינו/ מי כאדוננו /מי כמלכנו /מי כמושיענו / נודה לאלוקינו / נודה לאדוננו /נודה למלכנו / נודה למושיענו" [תפילת מוסף לשבת, Let It Be]

את השיר Let it be‎ של "הביטלס‎" אשר זכתה להצלחה רבה בשנות השישים ואף מילאה תפקיד מרכזי בתרבות של אותה תקופה בוודאי רובכם מכירים. היום לאחר מספר עשורים משיק לני סולומון את אלבומו ה-32 ביחד עם להקת "שלוק רוק" אוסף תפילות וזמירות לשבת בלחנים של להקת "הביטלס" האגדית.‏ היום את פול מקרטני, רינגו סטאר, ג'ורג האריסון, ג'ון לנון, סטיוארט סאטקליף ופיט בסט לא תשמעו אבל מוזיקה מוכשרת [תרתי משמע] בוודאי תשמעו. לרגל המאורע תפסתי מספר דקות עם לני סולומון לראיון קצר:

מה שונה אלבום הנוכחי משאר הדיסקים שהוצאת עד כה?
בדיסק זה אני לקחתי את כל שירי "הביטלס‏"‏ ,‎27 שירי "הביטלס‏"‏. ושמתי אותם כשירי שבת ושירי זמירות בעברית. הדיסקים שלפני היו 13 דיסקים באנגלית, שאני לקחתי מנגינות בלועזית ושמתי מילים באנגלית. ופה זה פעם ראשונה שלקחתי זמירות בעברית. זה מיוחד מאוד כי למדתי שהרבנים אומרים שכל
המנגינות שבאות לעולם יש ניצוץ קטן של קדושה וכשאתה מחבר את המנגינות הללו לתפילה זה מקרב אותנו לבורא עולם, ליהדות. בנוסף שזה דיסק מיסטי"‏‏.


ציינת כי אלבום זה מוקדש לעילוי נשמת ג'י ג'י גרינברג זכרונו לברכה האם תוכל לספר לנו אודותיו ועד כמה היה לו תפקיד בחייך?
ג'י ג'י גרינברג היה בלהקה שלי והוא היה עוסק בהיפ הופ‏. הוא בא לארץ ישראל לפני 8 שנים לבקר את המשפחה ולצערי הרב הוא נהרג בתאונת דרכים. הוא היה באופנים ומשאית פגעה בו והרגה אותו. אני הקדשתי לו את הדיסק כי הוא חבר טוב שלי. בן אדם שחשב תמיד מחוץ לקופסא. אנחנו חושבים עליו המון‏‏"‏.

באלבום הנוכחי צירפת את להקת "שלוק רוק‏"‏ - האם יש רצון לשתף פעולה עם אומנים נוספים‏?‏
‏"‏שיתוף פעולה אני חושב אולי בדיסק הבא‏"‏.

ב‏"ה מתי יצא אלבום הבא‏?‏
‏"‏עכשיו אני לא חושב על אלבום הבא. יש זמן ב"ה. בינתיים אני אצא לסיבוב הופעות פה בארץ: רעננה , זכרון יעקב, מודיעין ,בית שמש וירושלים‏‏"‏.

לפני מספר ימים חגגנו לבוב דילן יום הולדת 70 - האם חשבת לעשות דיסק המתבסס על שיריו‏?‏
‏"‏כן, יש המון אפשרות. כל הזמן. אני עשיתי בעבר קאבר שלו שזה עסק על ארץ ישראל...אני חושב שפתחתי קופסא גדולה שאני יכול להשתמש בכל מיני קבוצות. אבל ב"ה יהיה זמן לזה. עכשיו השתמשתי בפעם הראשונה ב‏"הביטלס‏"‏ כי הם הכי טובים‏"‏.

לסיום מה אפשר לאחל לך‏?‏
‏"‏הצלחה בדיסק הזה בארץ‏"‏.

אמן‏
‏"תודה רבה‏"‏

9
( Hide )
  1. איזה רעיון מגניב!

    השבמחק
  2. דיסק מעולה! בהצלחה!

    השבמחק
  3. מה עם הופעות בתל אביב?

    השבמחק
  4. מה עם פתח תקווה?

    השבמחק
  5. חשבתי שזה ראיון מוקלט.

    השבמחק
  6. יש אפשרות למחוק את השיר זה מבלבל גם אני חשבתי שזה ראיון.

    השבמחק
  7. פעם ראשונה שאני שומע את לני והוא נשמע ממש ממש ממש טוב!

    השבמחק
  8. אין על זוהר!

    השבמחק

none
made with by DOS MUSIC