דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

שוהם שימחי בוידוי תימני ל-'י'ג מידות'

0

מערכת 'דוס מיוזיק'.

עם התקרבות הימים הנוראים מגיש לנו הזמר והיוצר שוהם שמחי קטע אותנטי של "תפילת הוידוי" ו"י'ג מידות" בנוסח יהודי תימן.

ליהודי תימן ישנם ניגונים מיוחדים לסליחות אותם הם מכנים "אשמורות" ,על פי המסורת מנגינותיהם נשמרו עוד מימי בית ראשון.

מאחורי המיזם עומדת הכוונה לשמר את תרבות יהודי תימן. קהילה שבמשך שנים שימשה סמל ומופת לבקיאות ודקדקנות ונתקלת באתגרים חדשים הקשורים בהנחלת המסורת לצעירים זו הפעם הראשונה שתפילה תימנית אותנטית מוגשת בהפקה מוסיקלית של ממש עם עיבוד נגנים ומקצב... 

"אצל העדה שלנו שינויים בתפילה אינם מקובלים ,אך מי שמכיר יודע שהתפילה מוגשת ממש כמו החזנים בבית הכנסת" אומר שמחי שלדעתו חשוב לקרב את הצעירים שנחשפים במדיה התקשורתית למוסיקת עולם באינטנסיביות גבוהה והוא מוסיף "המוסיקה סביב התפילה תתן להם תמריץ להאזין".

שמחי מחובר למסורת,סיים זה עתה הפקת אלבום שירי "מוסיקה יהודית ישראלית" לימד בעבר ילדים ומלמד את ילדיו את הקריאה בתורה והשירה התימנית, 

לאור פניות רבות זה רק היה ענין של זמן עד שהוא יתפנה גם להפיק חומרים הקשורים ב"מסורת המפוארת עליה גדל" כהגדרתו.



לצורך העניין חבר שוהם למפיק המוסיקלי שמואל אהרון שצבר ניסיון רב בהפקת קטעי חזנות ומוסיקה אתנית "היה ברור שמה שנעשה יהיה משהו שאיננו סטנדרטי" אומר אהרון "לא עבדתי מעולם עם חזנות תימנית וזה היה חדש ומאתגר עבורי ובהחלט לא פשוט כי סגנון ההקלטות מתנהל בצורה ראנדומלית והסולמות משתנים לא לפי הכללים שאנו רגילים... המוסיקה העשירה שעשינו הופכת את התפילה התימנית המאוד מסוימת לחוויה מוסיקלית שכל אחד יכול להתחבר אליה.

"השתדלתי לעשות דבר שיהיה ערב לאוזן וגאווה לקהילה" אומר שמחי ומסכם "אם נפלה לידי הזכות להוסיף ולו נדבך קטנטן בשימור התרבות של אבותיי אז המאמץ היה שווה..."

0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC