דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

איקאה ישראל משיקה את שנת 2013 בטקסטורה מרהיבה!

0

איקאה ישראל משיקה את קטלוג 2013: הוזלה של 4% בממוצע במחירי הרשת
ממשיכה בהתחייבותה:  לא להעלות מחירים בשנה הקרובה 
  מסקר שערכה איקאה העולמית ב-16 מדינות באירופה עולה כי 75% חושבים ששימוש בטקסטיל הוא הדרך הטובה ביותר לרענן ולחדש את מראה הבית במינימום הוצאות לעומת רק 63% ישראלים שחושבים כך;  73% רוכשים טקסטיל לבית לפחות פעם אחת בשנה
***
קטלוג 2013 ;2,005 מוצרים מתוך כ- 7,800 מוצרים בחנויות, שינויים בתמהיל ובתכני הקטלוג: פחות עמודים ושימוש בטכנולוגיות ייצור חדשות לשמירה על איכות הסביבה, יותר השראה, טיפים ורעיונות לעיצוב הבית באמצעות טקסטיל
***

שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל: "מאז כניסתה של איקאה לישראל ב-2001 היא פעלה להוריד מחירים לאורך השנים. גם בשנה זו, למרות השינויים בכלכלה ובתנאי השוק בהם ישנה עלייה במחירי הייצור והשינוע בשיעור של כ-7.3%, ולמרות העלייה הצפויה ב-1% במחירי המע"מ, תוזיל איקאה השנה את מחירי המוצרים בממוצע של 4%. יצוין כי מחירי הקטלוג תקפים למשך שנה שלמה".


סיטואציות חיים בעידן המודרני: "אורבניזציה" ומתן פתרונות למבוגרים
מחקר שנעשה לאחרונה באיקאה העולמית מלמד על שינויים בסיטואציות החיים בעידן המודרני; מגמות של צבירת רכוש רב ומגמות "אורבניזציה"; עד שנת 2020, 80% מאוכלוסיית העולם תגור בערים ולפיכך שטח המחיה קטן, דבר המצריך מציאת פתרונות אחסון וריהוט פונקציונאליים וחכמים. עוד עולה מהמחקר, כי העלייה בתוחלת החיים מובילה למציאת פתרונות ריהוט מותאמים לאוכלוסייה המבוגרת. גם בישראל המצב דומה לעולם. האוכלוסייה תגדל ב-18% עד 2020, רובה תתגורר בערים ו-% האוכלוסייה גילאי 65+ יגדל מ-10% ל-15%.


טקסטיל; שינוי גדול במחיר קטן
גבאי הוסיף, כי הבחירה של איקאה להתמקד השנה בקטלוג בתחום עיצוב הטקסטיל היא תולדה של סקר שנערך על-ידי איקאה העולמית ב- 16 מדינות באירופה, אשר מצא כי 75% מהנשאלים חושבים שטקסטיל היא הדרך הטובה ביותר לרענן ולחדש את מראה הבית במינימום הוצאות לעומת רק 63% ישראלים שחושבים כך. 73% השיבו שהם רוכשים טקסטיל לבית לפחות פעם אחת בשנה. בישראל ,בסקרי שוק שהתקיימו בכ-140 בתים בסיטואציות חיים שונות(רווקים, משפחות עם ילדים, וכיו"ב..) למדנו כי הישראלים מוציאים אלפי ₪ בשנה על קניית ריהוט כגון ספה או שולחן  ובאמצעות הוצאה קטנה על טקסטיל כגון וילון כיסוי לספה או טקסטיל מסביב , ניתן לעשות ריענון גדול לבית במחיר קטן. את זה אנו רוצים להראות ולהעביר ללקוחותינו בישראל. נתונים אלו תקפים במיוחד בתקופה בה ישנה אי וודאות כלכלית עולמית ומקומית והצורך בצמצום הוצאות הינו חשוב.  קטלוג איקאה לשנת 2013 מאופיין באופן מיוחד במגוון רחב של פתרונות מעוררי השראה וטיפים לריענון הבית באמצעות טקסטיל בעזרתו ניתן ליצור שינוי גדול מבלי להכביד על הכיס.
לדברי גבאי, "ענף הטקסטיל לבית בישראל מגלגל 850 מליון שקלים בשנה, כשנתח השוק של איקאה עומד על 9% מסך המכירות. לאיקאה מגוון רחב של קטגוריות טקסטיל רחבות כגון: בדי גלילה, וילונות במגוון הדפסים וצבעים, שטיחים, מגבות ושטיחי אמבט, מצעים, כריות נוי במגוון הדפסים וצבעים, אהילים במגוון גדלים, הדפסים וצבעים"

קטלוג 2013: ירוק יותר ומעורר השראה ורעיונות 
הקטלוג השנה כולל 328 עמודים לעומת 376 בשנה הקודמת. הפיחות במספר העמודים נובע מהרצון לתרום לאיכות הסביבה וזאת לצד שימוש בטכניקות ייצור הצורכות פחות אנרגיה אך מותירות נייר איכותי השומר על הקטלוג לאורך זמן. הקטלוג מציג השנה שינוי בתמהיל התצוגה, כשמחצית מדפי הקטלוג מעניקים השראה ופתרונות. זאת ועוד, הקטלוג נערך במבנה חלוקה חדש הכולל שני חלקים המאפשרים התמצאות קלה יותר: החלק הראשון בנוי משבעה פרקים המציגים פעילויות בחיי היומיום: שינה, מנוחה, בישול, אכילה, רחצה וטיפוח, עבודה, אחסון וארגון, חלק זה של הקטלוג עוסק בפתרונות, השראה ורעיונות. החלק השני מציג את עומק ורוחב מוצרי המגוון בקטגוריות השונות.

דוגמאות למוצרים שמחירם ירד בשנת 2013:
  • ארונות קיר מסדרת  PAX- סך מכירות המשפחה עומד על כ 20 מיליון שקלים בשנה, כ-  10,000 ארונות נמכרו בשנה החולפת. מחיר ממוצע לארון עומד על סך של  2,000 שקלים, שיעור הוזלה בממוצע של 10%.
  • BILLY - ארון ספרים - מכירות המשפחה כ 5 מיליון שקלים מכירות של כ- 14,000 יח' בשנה. מחיר 275 שקלים, לעומת 345 שקלים בשנה שעברה (במידה 80x28x202 ס"מ בצבעים שחור ולבן), הוזלה בשיעור של 25.45%.
  • טקסטיל- מגבות רחצה - מכירות של 7 מיליון ש"ח בשנה, 290,000 יח'. הוזלה בשיעור של 15%.
  • טקסטיל- מגבות רחצה - מכירות של 7 מיליון ש"ח בשנה, 290,000 יח'. הוזלה בשיעור של 15%.
  • כריות נוי- מכירות של 7.5 מיליון ₪ בשנה. 240,000 יח'. הוזלה בשיעור של 8%
  • טקסטיל- שטיחים מסדרת ADUM  מכירות של 3 מיליון ש"ח בשנה, - 7,000 יח' הוזלה בשיעור של 13%.
  • טקסטיל- גלילי בדים מכירות של 1.5 מיליון ש"ח בשנה, 75 ק"מ של בד. הוזלה בשיעור של 10%.
  • ריהוט לאמבט מסדרת GODMORGON ו- LILLANGEN מכירות של 8 מיליון ש"ח בשנה, כ 7,500 מערכות ריהוט לאמבט במחיר ממוצע של 1,100ש"ח. הוזלה בשיעור של 10%.
  • סדרת כלי האוכל  IKEA 365+ מפורצלן מכירות של 1.5 מיליון ש"ח בשנה - 120,000 יח'. קערה בקוטר 16 ס"מ מחיר 15 שקלים, לעומת 19 שקלים בשנה שעברה. צלחת בקוטר 32 ס"מ מחיר  29 שקלים במקום 39 ₪, הוזלה בשיעור של 18% במחיר.
  • נורות חוסכות אנרגיה - מכירות של 7.5 מיליון ש"ח בשנה- 400,000 יח' . SPARSAM  נורה חוסכת אנרגיה 25 ₪ ל-3 יח', לעומת 29 ₪ ל-3 יח' בשנה שעברה. הוזלה בשיעור של 8%.
  • משפחת ספריות / יחידות אחסון EXPEDIT  - סך מכירות של 22 מיליון שקלים בשנה כ 60,000  יח' אחסון. EXPEDIT  היא יחידת מדפים בגודל 185x185‏ ס"מ לבן. 995  שקלים, לעומת 1,100 שקלים בשנה שעברה. הוזלה בשיעור ממוצע של 9%.

דוגמאות למוצרים חדשים
  • LAPPLJUNG - סדרת טקסטיל בניחוח אפריקאי בטווח מחיר   29-495שקלים
  • ROTVIKמנורות במחיר 345 שקלים
  • STRANDMON גרסא מחודשת של כורסא קלאסית משנות ה-50. מחיר: 1695 ₪
  • SODERHAMN- מערכת ישיבה מודולארית המאפשרת ליצור פתרון ישיבה המותאם לצרכי הלקוח. מכורסת יחיד ועד לספה עבור 30 אנשים, מגיעה במגוון צבעים.
  • DUKEN- מיטה הנוחה להישענות כמו ספה בזכות רשת הפלסטיק בלוח הראש המעניקה תמיכה מושלמת ונוחה במיוחד. כוללת ריפודים שונים להחלפה. מחיר: 1295 ₪ למיטה המתאימה למזרון בגודל 140x200 ס"מ.
  • IKEA PS 2012 –ספה תלת מושבית מקולקציית העיצוב החדשה שלנו IKEA PS 2012. מחיר: 3,995 ₪.

תחום ההסעדה:
בניסן תשע"ב הושק גביע גלידה ב- 2 ₪ בשירות עצמי, במזנון האוכל אחרי הקופות- מתחילת ההשקה באפריל 2012 עד סוף יולי 2012 נמכרו למעלה מ- 100 אלף יחידות.
ארוחת בוקר ב-9 ₪ - מתחילת ההשקה בספטמבר 2011 עד סוף יולי 2012 נמכרו 104,063 יח' .
כל המסעדות והמזון בחנויות איקאה בראשון לציון ובנתניה, בכשרות מהודרת של בד"צ בית יוסף.

"איקאה שלי" - 100 חדרי איקאה מעוצבים
עם השקת הקטלוג, איקאה תפנה ללקוחותיה להעלות תמונות של בתים מרוהטים איקאה, גם ריהוט חלקי. בשלב הבא יבחרו 100 בתים שתמונותיהם יהיו בספר "איקאה שלי" (הספר יכיל 200 עמודים, יודפסו 2,000 עותקים, בעל כריכה קשה ועמודי כרומו מבריק) בו ישולבו גם טיפים של מעצבים, השראה וכדומה.

קטלוג בתפוצה 'עולמית'
קטלוג איקאה מודפס השנה ב- 212 מיליון עותקים לעומת 210 בשנה הקודמת, ב- 29 שפות, ב 62 מהדורות המופצות בו זמנית ב- 41 מדינות ברחבי העולם. הקטלוג הינו הכלי השיווקי העיקרי של איקאה ומהווה כמחצית מתקציב השיווק של איקאה ישראל.

אודות איקאה
רשת איקאה העולמית כוללת 337 חנויות ב-41 מדינות. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ -26 מיליארד יורו בשנה שהסתיימה ב- 31.8.2011. בשנה זו ביקרו בסניפי הרשת 734 מיליון צרכנים. אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים – השנה יודפסו 212 מיליון קטלוגים ברחבי העולם, המהווים את הפקת הדפוס השנייה בגודלה בעולם אחרי התנ"ך. בישראל פועלת הרשת מאז אפריל 2001 באמצעות שתי חנויות: במחלף פולג בנתניה, חנות  ששטחה 25,000 מ"ר שנפתחה מחדש ב-6.3.2012. ובמתחם מעוין שורק בראשון-לציון, חנות ששטחה 34,000 מ"ר, אשר נפתחה במרץ 2010. בשתי החנויות יחד מאז פתיחת נתניה ביקרו כ- 27 מיליון מבקרים.

לשימת לבכם, כתובת אתר איקאה לשימושכם: www.ikea.co.il




0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC