דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

דוד ישראל מסכם שנה: אנשי השנה במוזיקה היהודית

0
לאחר אין-ספור התלבטויות, שמיעת עשרות שירים, ושמיעת דעה של מוזיקאים אחרים, כתב אתר "דוס מיוזיק" דוד ישראל מסכם שנה במוזיקה היהודית!

מיהו שיר השנה ע"פ דעתו? ומיהו מעבד השנה ע"פ דעתו?! מיהו שדרן השנה ע"פ דעתו, ומיהו יחצ"ן השנה ע"פ דעתו?!

כשהוא מדגיש שמדור זה אינו אלה רק טור דעה של דוד ישראל ואינו נקשר לשער דעתם של כתבי האתר שיגיעו בהמשך, ומצעד אנשי השנה אשר יהיה לבחירתכם שיפורסם בשבועות הקרובים..

הטור המלא לפניכם, בתוספת נימוקים!

שירים רבים שוחררו בשנה החולפת, ועדיין נשארת השאלה הגדולה: איזה שיר הינו שיר השנה של שנת תשע"ב?!

לאחר עשרות התלבטויות, מחשבות, בדיקות, ושמיעת שירים רבים, הוחלט מיהו שיר השנה של שנת תשע"ב?! השיר שמתוך עשרות השירים שיצאו בשנה האחרונה הינו הלהיט הגדול ביותר!

המעמד מחולק לזאנ'רים, ואנוכי אפתח עם הז'אנר המזרחי.

ז'אנר מזרחי

אפשר לומר שהזאנ'ר המזרחי זכה בתקופה האחרונה לשידרוג משמעותי, זכינו לראות תגליות חדשות, מעבדים חדשים, שירים חדשים.

בזאנ'ר הזה הייתה ההתלבטות קשה מכל, אך לאחר התייעצות עם מוסיקאים ושמיעת השירים שוב ושוב, הגעתי למסקנה כי שיר השנה של שנת תשע"ב במוזיקה המזרחית הוא לא אחר מאשר:

אבישי אשל - אהבת חינם, 

אם אודה על האמת, היה לי קשה לתת לאבישי את התואר, גם בשנה הקודמת זכה שירו של אבישי: השם אחד לתואר שיר השנה במוזיקה המזרחית.. ואכן, אבישי שפרץ רק לפני שנה כבש את התואר שנה אחר שנה. השיר השני שלאחר שיר השנה שאנו ניתן לו את התואר:



שיר השנה מקום 2, הוא לא אחר מאשר:

חיים ישראל - להאמין



השיר השלישי שיקבל את התואר: שיר השנה מקום 3, הוא של האח השלישי ממשפחת אשואל:

איציק אשל - ועד שתשאני



הבחירה הייתה קשה מאד, ועוד יותר היה קשה לתת למשפחה אחת את התואר אח אחר אח מעל ל10 שנים! לפני שנמשיך למקומות הבאים בזאנ'ר המזרחי אביא נימוקים לשלושת בחירות אלה:  

אבישי אשל, פרץ לעולם המוזיקה בשנה הקודמת עם הלהיט 'השם אחד' שזכה להיבחר כשיר השנה במוזיקה המזרחית, בחשוון בשנת תשע"ב הוציא סינגל שני בשם: אהבת חינם, הסינגל זכה אף הוא לא לזוז מהמקום הראשון במצעדים השונים, הסינגל משלב בתוכו יכולות ווקאליות מדהימות, עיבוד מדהים, טונים מדהימים, כשהמילים מלאות תוכן. ללא ספק מגיע לשיר לזכות כשיר השנה במוזיקה המזרחית.

הזוכה השני חיים ישראל הוא אחיו של אבישי, זמר בחסד עליון, מופיע כבר מעל עשור בבמות רבות ברחבי הארץ והעולם, שיר זה הינו שיר מאלבומו ה12 של חיים, שיר עם עיבוד מרענן, לחן מדהים, מילים עם תוכן, שיר מקפיץ שזכה במשך שבועות שלמים להיות השיר המושמע ביותר בתחנות הרדיו, אין ספק שמגיע לו את התואר!

והזוכה השלישי איציק אשל עם השיר 'ועד שתשאני' כבר אין צורך להרבות במילים, חידוש לשירו של אייל גולן, ביצוע מדהים, שיר שזכה להכנס לתחנות הרדיו בצורה יוצאת מן הכלל, וסחף אחריו עשרות מעריצים, 'ועד שתשאני', שיר ענק!

כעת אעבור לשיר השנה מספר 4, גדול הזמר המזרחי יניב בן משיח עם השיר:

יניב בן משיח - תודה לך אלי



שיר מדהים, כיף לשמוע אותו, משלב בתוכו קטעים מקפיצים לצד קטעים שקטים.. אין צורך להרבות במילים! פשוט שמגיע לו לזכות בתואר שיר השנה!

והשיר האחרון דווקא שיר שקט, שיר חתונה, שמש לא מזמן הגיע לעולם המוזיקה, מזמר?! ממש לא.. בדחן ושדרן רדיו! שנהפך בחודש אחד להיות זמר, ולא סתם זמר, זמר שזוכה ששירו הראשון יזכה בתוך חודש לתואר שיר השנה במקום החמישי:

יהודה שוקרון - קול ששון



שיר שקט ומדהים.. מילים מדהימות, עיבוד יוצא מן הכלל של יניב בלאס, ממש לשמוע ולהתרגש..מלבד הקול המדהים שיש ליהודה, איפה הוא היה עד עכשו?

ז'אנר חסידי.
 
עד כה לזאנ'ר המזרחי, כעת נעבור לזאנ'ר החסידי, זאנ'ר בו לא החלטתי למי לתת את תואר שיר השנה, שני שירים פשוט מדהימים יצאו בשנה האחרונה והם 'קח את שלי' של פריד, ו'יחד כל שבטי ישראל' של מ.ב.ד, לאחר הרבה התלבטויות החלטתי לחלק, את תואר שיר השנה במוזיקה החסידית לתת למרדכי בן דוד עם:

מרדכי בן דוד - יחד שבטי ישראל



השיר שכ20 אלף איש רקדו איתו בסיום הש"ס העולמי באצטדיון טדי בהשתתפות מרן הרשל"צ הרב עובדיה יוסף שליט"א, השיר שזכה להיות הגינגל של סיומי הש"ס ללא ספק מגיע לו תואר זה! ואת תואר שיר השנה בחתונות לתת לגדול הזמר החסידי אברהם פריד עם:

אברהם פריד - קח את שלי



השיר שכיום נהפך ללהיט חתונות שעשרות זמרים חסידיים שרים אותו בחתונות ובקעמפים, מגיע לו תואר זה ללא ספק!

מעבד השנה.
את תואר מעבד השנה נתתי למלך המעבדים והקלידנים: דוד ביתן המעבד שחולל מהפכה בעולם המוזיקה היהודי עם עיבודיו המופלאים!

תכנית השנה ברדיו.
את תכנית השנה החלטתי לתת לעמירם בן לולו עם התכנית: המבוקשים עם עמירן בן לולו
שדרן השנה.
ואת שדרן השנה החלטתי לתת לאחד וליחד: דוד חכם שניהם חולל מהפכה בעולם המוזיקה היהודי, עמירם בן לולו עם תכנית השנה 'המבוקשים' התכנית שחוללה מהפכה בעולם המוזיקה היהודי, ודוד חכם השדרן שחולל מהפכה בעולם הרדיו ואף בעולם המוזיקה החסידית.

דואט השנה.
את דואט השנה נתנו לדואט 'מול אלי וגודלו' של איציק אשל ויניב בן משיח, הדואט שכבש את תחנות הרדיו ואיחד מגזרים!



יחצ"ן השנה.
את התואר יחצן השנה נתתי ליחצ"ן: אביאל יאיר נחום היחצ"ן שמאחוריו שורה ארוכה של אומנים, בניהם גדולי הזמר המזרחי כחיים ישראל, יניב בן משיח, איציק אשל, מידד טסה, ועוד שורה ארוכה ללא ספק מגיע לו תואר זה! כשאת תואר יחצן השנה מקום 2 נתתי ליחצ"ן: תומר כהן יחצן אף הוא לשורה ארוכה של אומנים, בן אדם יקר.

מפיק השנה.
כשאת טורנו חותם מפיק השנה במוזיקה המזרחית הוא: אבירם גרפי גרפי מפיקו של הזמר אלעד שער, ומפיק שידורי החוץ ואירועים מיוחדים ברדיו 'קול ברמה', שילוב מיוחד, בן אדם מוכשר, מלבד הלב הטוב שיש לו! 

עד כאן לאנשי השנה במוזיקה היהודית! עוד שנה של עשייה חלפה לה! שלכם 'דוד ישראל'.
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC