דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

משחק הכיסאות, כל מה שחשוב לדעת על כיסאות ואירוח

0
לקראת מסכת אירועי החגים ההולכת וקרבה, במקום לאסוף את כיסאות הפלסטיק הסטנדרטיים מהמרפסת או מהשכנים שגרים בדירה ממול, כדאי לדעת כיצד יש להיערך לאירוח ולהצטייד בכיסאות של ממש, מעוצבים ונוחים

הוא לכאורה רהיט פשוט בעל ארבע רגליים, משענת ומושב, אך מאחורי כל כיסא וכיסא, חבויה השקעה ניכרת בכל הקשור לעיצובו הארגונומי ולנושא הנוחות, שהופך למשמעותי במיוחד כשמארחים את המשפחה והחברים. לקראת החגים, ימים שבהם רבים מאיתנו מבלים לא מעט זמן סביב השולחן, מיטב היצרנים והחברות מציגים קולקציות כיסאות עשויים מגוון חומרים ומעוצבים במגוון סגנונות.

רגע לפני שגם אתם מצטיידים בכיסאות חדשים, אדריכלית הפנים איריס שמיר מצביעה על מספר נקודות שכדאי לשים לב אליהן בבחירת הכיסאות, על מנת שיהיו לא רק יפים ומעוצבים אלא גם נוחים.

"לאור העובדה שבדרך כלל הישיבה סביב השולחן בארוחות בכלל ובארוחת חג בפרט, הינה ממושכת, ישנה חשיבות רבה לבחירת הכיסאות הממוקמים בפינת האוכל או במרפסת. באופן כללי, מומלץ לבחור בכיסא רחב ומרופד כולו כולל המשענת, שרצוי שתהיה לא גבוהה - אלא להיפך: בינונית עד נמוכה, כלומר מינימום 80 ס"מ ומקסימום 95 ס"מ. המשענת הנמוכה מאד נוחה ומתחברת לקו המינימליסטי המאפיין את סגנון ענף העיצוב של ימינו. על מנת שהכסא יראה יפה ומטופח לאורך זמן ולא רק בימיו הראשונים, הריפוד המומלץ הוא ריפוד עור או דמוי עור או לחילופין סוגים שונים של בדי וניל", מסבירה שמיר.

לדברי שמיר: "קריטריונים נוספים שיש לקחת בחשבון בבחירת הכיסאות, הם מבחן הבזק לבחינת התמיכה לגב, ההתאמה לשולחן האוכל ונושא האחסון".

התאמת הכיסא לשולחן- חשוב ליצור איזון ויזואלי ופרקטי בין השולחן לכיסאות, איזון שישמור על מרחב נוח, מרווח ואסתטיקה, כאשר השניים לא חייבים להיות עשויים מאותם החומרים. כך למשל, במידה והשולחן מאסיבי וכבד מומלץ לשלב סביבו כסאות בעיצוב קליל ואוורירי, ולהיפך. ניתן ליצור מגוון שילובי חומרים מקוריים כמו שולחן זכוכית לצד כיסאות ראטן ומתכת או שולחן עץ עם כיסאות עור ועוד. בנוסף, למען נוחות מקסימאלית חשוב לשמור על מרווח של 50-80 ס"מ בין כיסא לכיסא.

מבחן המשענת- על אף שנושא הנוחות הוא אינדיבידואלי, ישנו כלל מפתח: מבחן בזק שיכול לבדוק את הנושא. על המשענת להעניק תמיכה לגב ובישיבה זקופה, רגלי היושב צריכות לגעת ברצפה כאשר כף הרגל כולה נושקת לקרקע.

כיסא נייד- על מנת שתוכלו לנייד את הכיסאות בקלות ובנוחות, קחו בחשבון גם את נושא המשקל והעדיפו כיסאות שבאופן יחסי אינם כבדים. באם קיימת האפשרות לכיסאות מעוצבים שנערמים זה על זה, זו עשויה להיות בחירה אידיאלית.





0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC