דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

OUTSTANDING מציגה מערכות לגינה

0
אם פעם היה מדובר בריהוט מרובע, לבן ופשוט, נראה כי בשנים האחרונות ריהוט החוץ קופץ מדרגה ומציג קולקציות רחבות הנשענות על הטרנדים המובילים בעולם העיצוב; ריהוט מודולארי, קווים מעוגלים, וינטאג' בסגנון שנות ה-50' וה-60' ושבירת מוסכמות במערכות הישיבה המוכרות.

בעבר, השינויים העיצוביים היו מאוד סטאטיים, אך בשנים האחרונות אנו עדים למגמת שינוי והתפתחות בתחום עיצוב החוץ, שהפך לחלק אינטגראלי ובלתי נפרד מעיצוב הפנים בבית. עיצוב החוץ משתנה באופן דינאמי מאוד, גם בזכות השינוי שחל שבתרבות הישראלית ובמיוחד בתקופת החגים, בה לרוב מזג האוויר הנעים מאפשר את הישיבה בחוץ, אנו מארחים או מתארחים, אחד מהשניים.

לקראת תקופת החגים, קבלו את הטרנדים הבולטים בריהוט החוץ על-פי איבון יהב, מבעלי גלריית OUTstandin  המתמחה בריהוט חוץ מעוצב:

ריהוט מודולארי
בדומה לעיצוב פנים הבית, השימוש בריהוט מודולארי בגינה או במרפסת מאפשר אירוח ואחסון פראקטי גם בחללים קטנים. כך למשל, מערכת ה-Long Beach שאף תצנן את הבירות בעצמה בעודנו יושבים בגינה עם חברים, הינה סט ישיבה בקווים עגולים הנפתח לשני ספסלים רחבים בצורת חצי-ירח ומכיל גם שולחן עם אפשרות לאחסון ומותאם לקירור. סט הישיבה עשוי ראטן מסוג e-fiber המכיל הגנת UV ברמה הגבוהה ביותר, המעניק לחלקי הסט השונים עמידות לאורך שנים מפני דהייה באקלים הישראלי.

ולא רק במערכות הישיבה, בתקופת החגים מזג האוויר אמנם משתפר, אך לא ניתן להימנע מקרניה החזקות של המש הישראלית ולכן רצוי להצטייד בשמשייה להגנה מפני השמש. בהתאם לכך, מוצעת סדרת שמשיות מודולאריות המעוצבת כפרחים ענקיים במראה "תלוי" ובקוטר רחב במיוחד של 3.95 מטר, כך שגם אירוח של אנשים רבים יוכל להתבצע בגינה. היתרון הגדול של השמשיות נעוץ בכך שניתן לכוננן על-פי תזוזת השמש מבלי להזיז את בסיסן, הודות לכך שהוא מסתובב. השמשיות המודולאריות מוצעות בקשת רחבה של צבעים וניתנות להזזה בקלות ולפתיחה מהירה ופשוטה, כאשר בסיסן עוצב בצורת חצי ירח המדמה גבעול ארוך.

גינה ויטאג'ית
סגנון עיצוב הפנים שנכנס לחיינו בסערה בשנים האחרונות חודר כעת גם לתחום עיצוב החוץ, כאשר יותר ויותר גינות ומרפסות מתהדרות במראה "וינטאג'י" המאופיין במגוון צבעים מונוכרומאטיים ובקווים גיאומטריים. לדוגמא, סדרת הריהוט Vintage Garden לגינה ולמרפסת עוצבה ברוח הסגנון שאפיין את שנות ה-50' וה-60', עם טאצ' מודרני על-ידי שילוב גימורים מעוגלים. בסדרה, מערכות ישיבה מעוצבות, מיטות שיזוף ופריטים נלווים העשויים ראטן עם סיבי VIRO 100% HDPE (פוליאתילן בעל צפיפות גבוהה). בין הפריטים הבולטים, מערכת הישיבה המודולארית מדגם "קוסטלו" הכוללת שני שולחנות קפה, שלוש ספות ושש יחידות אישיות, מתאימה לאירוח של עד 15 אנשים וניתנת לשינויים עיצוביים – בהתאם לצורך. המערכת עוצבה על-ידי שילוב בין קווים ישרים וגיאומטריים לבין גימורים מעוגלים, המשווים לה מראה מודרני יותר. כמו כן, פריט בולט נוסף הוא סט האירוח מדגם "בוסתן" הכולל שלוש כורסאות ושולחן קפה, שנדמה ונלקח מהסלון הישן של סבתא והוסב להיות ריהוט חוץ. לכורסאות בסט רגליים אלכסוניות, המאפיינות את עיצוב חללי האירוח בשנות ה-50', וקימורים מעוגלים המשלימים את המראה התקופתי.


שבירת מוסכמות
ריהוט החוץ המוכר כולל בעיקר שולחנות וכסאות, אך לאחרונה הסטנדרט הזה נשבר עקב הצגת קולקציות רחבות של אקססוריז נלווה לעיצוב החוץ, כמו מערכות שיזוף או ברים. נדמה כי כניסתם של הפריטים החדשים אל חלל החוץ נבעה מהשינוי בהרגלי האירוח של הישראליים – שיצאו החוצה. כך למשל, קולקציית caves and rocks של מערכות שיזוף מעוצבות בהשראת מערות וסלעים, כוללת מיטות רביצה אישיות וזוגיות, ואף מערכות שיזוף המותאמות לאירוח של עד 8 אנשים (!). בין הפריטים הבולטים בקולקציה, "המערה"- מיטת שיזוף שעוצבה כמערה עם גג, ומתאימה במיוחד למנוחה מקרניה הלוהטות של השמש, למנוחה לאחר רחצה בבריכה או סתם למנוחת צהרים נעימה בגינה. פריט ייחודי נוסף הינו סט הרביצה "קסטלו" הדו-שימושי, שמתאים גם לאירוח וגם לשיזוף על מיטות מפנקות במיוחד.

אם בראשית שנות ה-2000 אחד הטרנדים החמים בעיצוב הפנים היה מיקומו של בר מפנק בחלל האירוח, כיום, לאחר שהאירוח יצא החוצה, אחד הטרנדים הבולטים בעיצוב המרפסת או הגינה הינו שילובו של הבר בחלל החוץ. לקראת עונת החגים, מוצגת קולקציית ברים אטרקטיבית וייחודית, בקווים עגולים או גיאומטריים, לפי בחירה. בקולקציה, ברים מוגבהים לאירוח של עד 8 (!) חברים, כאשר הטוויסט העיצובי והפרקטי הינו מרכז הבר השקוע, המאפשר להניח את בקבוקי האלכוהול והחטיפים כך שלא יפריעו אם ימוקמו על הבר.

חיפויי חוץ
גם בבתים במקומות אורבאניים כמו מרכזי הערים הגדולות בארץ, מקומות שהטבע רחוק מהם מאוד, ניתן ליצור פינה אינטימית, ירוקה ומלאת חיים. האפשרויות העיצוביות רחבות יותר מבעבר ומותאמות לכלל עונות השנה, כך למשל, השנה הושקה קולקציית WALL GARDEN של חיפויי חוץ מלאכותיים בעלי מראה טבעי המדמה צמחים שונים. אם בעבר הוספת צבע וחיות לקירות וגדרות החצר נעשתה בעיקר בעזרת צמחים מטפסים, הרי שכיום שימוש בחיפויי החוץ הינו פתרון ירוק ואקולוגי במיוחד. חיפויי החוץ החדשים יכולים לשמש כפריט דקורטיבי למרפסת, ניתן לשלבם על קירות הבית או בגדר התוחמת את החצר, על עמודים ואף על קורות עץ למיניהן המוצבות בגינה, ובכך לשוות לה מראה ירוק ועשיר, המעניק אווירה פסטורלית. החיפויים עשויים פלסטיק המדמה צמחייה טבעית, כך שהיתרון הגדול שלהם הוא שהם עמידים, אינם צורכים השקיה, אינם דורשים תחזוקה שוטפת, וגווניה הירוקים של הגינה ישמרו במשך כל עונות השנה. יתרה מכך, ניתן לרענן ולשנות את מראה הגינה בקלות, כיוון שמדובר בחיפויים בשלל צבעים וצורות בעלי הרכבה פשוטה במיוחד.




0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC