דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

לכבוד יום פטירתו השני של משה יס Coming Home

לפני שנתיים חווה עולם המוזיקה היהודית אבידה גדולה עם פטירתו של משה יס מוזיקאי אהוב ומחונן שכישרונו ריגש קהלים ברחבי העולם.
0


לפני שנתיים חווה עולם המוזיקה היהודית אבידה גדולה עם פטירתו של משה יס מוזיקאי אהוב ומחונן שכישרונו ריגש קהלים ברחבי העולם.

מערכת 'דוס מיוזיק'.

לפני שנתיים חווה עולם המוזיקה היהודית אבידה גדולה עם פטירתו של משה יס מוזיקאי אהוב ומחונן שכישרונו ריגש קהלים ברחבי העולם.

יס, שידוע בעיקר בגלל השיר שלו "הזיידי שלי" (My zaidy) היה בעל תשובה שגר במונטריאול קנדה, ועבד כאמן ומורה עד פטירתו בטרם עת.

המסע האישי של יס התחיל בשנות השבעים כאשר משה, אז מוריס, גר בהווליוד עד שנת 1978 אז עבר לישראל והשתקע ברחוב אבינועם ילין בירושלים, הוא החל ללמוד בישיבת דבר ירושלים שם הוא פגש את הרב שלום לוין שהפך לרבו בהלכה ובסופו של דבר גם לשותפו המוזיקלי. הם קראו לצמד שלהם "מגמה", המחשבה שלהם הייתה להעביר את היופי והערכים של היהדות יחד עם סגנון מוזיקלי הכולל מוזיקה עממית, אר אנד בי, ורוק.

בגלל שזה היה עשרות שנים לפני כלי השיווק והקידום החדישים כמו דוא"ל, קליפים, המדיה החברתית וכו' יס ולוין נאלצו לסמוך על משהו יותר פנימי כדי להוציא את ה"מותג" שלהם החוצה- הכישרון שלהם...

סגנון ההופעות עם הקסם, הניחוח, והחמימות הידידותית שלהם תורגמו בהצלחה גם על הבמה והביאו לשלש וחצי שנים של הופעות והקלטות כמעט קבועות, אחד מסבבי ההופעות הגדולים שלהם כלל 32 הופעות ב29 ערים תוך 42 ימים.

בשעה שרבים מהשירים שלהם היו פופולרים, זה היה "הזיידי שלי" ששם אותם "על המפה". איש הרדיו האגדי ארט ריימונד מWEVD סיפר פעם שזה היה השיר המבוקש ביותר להשמעה בכמעט שני עשורים של שידוריו בניו יורק, בהתחשב בגודל ובהיקף הקהל שלו, זה כבר אומר הכל...

עם שני אלבומי נמכרים מאוד, חוזה הקלטות עם חברת CBS הבינלאומית ואינספור שירים חינוכיים הקריירה של יס אחרי מגמה הקיפה 20 שנים וחמש יבשות, כשהוא לא הופיע או הלחין ההתמקדות שלו הייתה על התקדמות בלימודי יהדות.

הודות למוניטין המוצלח שהוא רכש כמופיע הוא נקרא לעיתים קרובות להופיע בבמות חשובות ואירועי מוזיקה ביניהם "האסק- עת לשיר" ו"הטלטון" של חב"ד ועוד.

בעוד שאומנים מהסוג שלו היו נהנים מבסיס המעריצים שרכשו, יס המשיך להרחיב את כישרונתיו ע"י עבודה משותפת עם אייבי רוטנברג- הכישרון שהביא לעולם את "דביקות" "ג'ורניס" ועוד קלאסיקות בלתי נשכחות, ביחד שני היוצרים הפיקו את אלבום הילדים "Marvelous Middos Machine ". בחיפושו התמידי אחרי הדבר הבא יס הפך את החומר מהאלבומים הללו לוידיאו האנימציה הראשון המיוחד לקהל היהודי. בין הפרויקטים האחרים שלו שכוונו במיוחד עבור ילדים היה את "רוברג- סיפורי הבעש"ט ואופני התורה המופלאות".

כשנתבקש המלחין העולמי יוסי גרין לדבר על הקריירה של משה יס הוא אמר "באותם ימים היינו שרים ומלחינים, אבל זה היה משה יס שלימד אותנו איך לעשות את זה באופן מקצועי".

אף אחד לא הבין או העריך את גודל ההצלחה שלו וה"כח" של סגנון המוזיקה האישי שלו יותר מיס עצמו הוא הכיר לעולם היהודי את סגנון המוזיקה העמוק שלו שהחדיר לצעירים ומבוגרים אמונה וביטחון בקב"ה, ועודד אותם לקיום מצוות.

בגלל אינספור בעיות רפואיות, יס פרש מהקריירה המוזיקלית שלו לפני כמה שנים. הרבה מהאלבומים האורגינליים שלו נעלמו ורק בודדים נשארו ברדיו ובזיכרון של המעריצים שלו. הרבה מהיצירות הטובות שלו נשכחו אצל רוב האנשים ורק זכורים אצל המעריצים שלו. תודות לכמה מפיקים ומבצעים כל זה הולך להשתנות.

לכבוד יום השנה השני לפטירתו משה יס "שמח מיוזיק" משיקים סינגל מתוך האלבום הכפול- פרויקט ההצדעה "The Yess Legacy – מורשתו של יס". השיר Coming Home -חזרה הביתה נחשב שיר קלאסי של משה יס, עם מילים שמבטאות את הכמיהה לחזור לארץ הקודש ויצירה יחודית כמו משה עצמו. כדי להישאר אמיתי לסגנון המקורי של יס המפיקים גרשון ורובה וירחמיאל זיגלר בחרו את אריה קונצטלר בתור סולן לשיר הזה. "יש לו רגש צעיר לקול שלו וצורת ביטוי שעושים אותו מצוין עבור השיר הזה" אומר ורובה, "הוא מביא חיים חדשים למוזיקה ומעביר את זה לדור החדש שרק עכשיו מגלה את יצירותיו של משה".

הפרויקט "מורשתו של יס" מוכן לצאת לאור ממש בעוד חמישה שבועות, בסביבות פורים. בעוד שבמקור זה היה אמור להיות אלבום בודד רגיל, המפיקים קלטו מהר שכמות החומר של יס הופכת את זה לבלתי אפשרי לתת לו את הכבוד הראוי באלבום אחד. לפיכך גדל הפרויקט לאלבום כפול שיכלול 25 מהקלאסיקות הגדולות שלו, בתוספת האפשרות לרצועות בונוס שיהיו זמינות להורדה. בקיצור, מספיק חומר לאפשר לקהל מעריציו להתחבר מחדש ולדור חדש לגלות אותו.

ה"מורשת של יס" יכלול כוכבים בהם חברים ועוד שעבדו/הופיעו עם משה בשנות השבעים והשמונים לדוגמא: אייבי רוטנברג, הרב ברוך צ'ייט, ירון גרשובסקי, לני סלומון, אברהם רוזנבלום, גרשון ורובה, ויוסי פיאמנטה, בנוסף לשותפו של משה ב"מגמה" שלום לוין. אומנים נוספים שישתתפו באלבום הכפול יכללו בין השאר חלק מהשמות החמים במוזיקה היהודית מסגנונות שונים ביניהם: סולפארם, בני פרידמן, שלמה כץ, סאם גלזר, משה הכט, אריה קונצטלר, נוחי קראון, ירחמיאל זיגלר הראפר הבריטי מנחם ויינשטין ואישיות הרדיו והמוזיקה קאנטרי יוסי.

הם אומרים "מה שישן חדש", אמנם "מורשתו של יס" אפשר לתאר הכי טוב כניצחי- טרי ועדכני כמו שזה היה כשזה יצא לראשונה. למי שזוכר, האלבום הזה יביא חיים חדשים לזכרונות החמים... שרק המוזיקה של משה יכולה.
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC