דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

אביה כהן סוקרת את תופעת 'ילדי פלא' במוזיקה

36


תופעת "ילדי פלא" במוזיקה

אביה כהן 'דוס מיוזיק'.

תופעת ילדי פלא במוזיקה, אלו ילדים שניחנו בקול מיוחד ויוצא דופן ששירתם משאירה רושם, שגילו אותם עם כישרון אדיר בשירה ולקחו אותם משרד הפקות או זמר אחר שראו בכך השקעה פוטנציאלית וטיפחו את הכישרון שבהם ועשה מאותו ילד פלא שמר יחיד.

אם פעם היו ילדי פלא זה היה ילדים ששרו בלהקות או בליווי של מבוגר, אך כזמרים יחידים הדבר לא היה כמעט נפוץ.

מה שאנחנו הכרנו אלו הם בעיקר להקות או מקהלות שמורכבות בהרבה או במיעוט של ילדים כאשר כל אחד מהם נבחר בקפידה על ידי מנהל הלהקה או המקהלה כדוגמת פרחי מיאמי שגם משם ישנם ילדים שהמשיכו את דרכם במוזיקה כזמרים יחידים כמו יעקב שוואקי ומעט מאוד ילדים שהם שרים כזמרים יחידים כמו עמית ליסטוונד ודודי הרץ.

אך, כיום בשנת 2013 התופעה מאוד נפוצה וישנם הרבה ילדים שנחשבים לילדי פלא במוזיקה הן כזמרים יחידים והן כחברים בלהקה או מקהלה וגם שם כל אחד נחשב לזמר בפני עצמו, משקיעים ומטפחים את הכישרון שבהם וישנם אפילו כאלה שכאשר הם יוצאים מהלהקה הם ממשיכים כזמרים עצמאיים כמו: יונתן שיינפלד ואבישי רוזן שהיו בלהקת הקינדרלך והמשיכו כזמרים יחידים עד כדי כך שאפילו נפתחו בתי ספר לילדים לאימון ולימוד שירה ומוזיקה ויש גם בתי ספר שנפתחו על ידי זמרים או מנהלי להקה כמו בית הספר קינדרלך -
The kindarlach school בניהול דוד פדידה מנהל הלהקה. ולא פעם נערכים תוכניות זמר לגילוי כישרונות צעירים שבהם כל אחד יכול לבוא ולהשתתף כדי לגלות את הכישרון שבו ולטפח אותו ישנם אף תחרויות כמו: הקול הבא, ג'ואיש סטאר, שירה חדשה וכו' שמשם אנחנו מכירים זמרים כגון: מאיר גלבר, אסף שפר ועוד...
והזוכה בהם מקבל הפקה של דיסק/שיר וילדים כאלה שמגלים את הכישרון שבהם ולוקחים אותם כדי לטפח אותו מגיעים רחוק, ו...מצליחים!
36
( Hide )
  1. בהחלט נכון, כיום לילדי פלא יש פוטנציאל אדיר להמשיך כזמרים יחידים,
    בזכות ההשקעה הרבה בהם, כתבה יפה.

    בהצלחה!

    השבמחק
  2. בס"ד

    מבחר מילדי הפלא הבולטים ביותר לאורך השנים:
    חיים אליעזר הרשטיק‏[1] ובנו ישראל, אברהם פריד, אהרן הלוי‏[2], עמית ליסטוונד, מוטי זינגבוים‏[3], אבישי לוי‏[4], רפי ביטון‏[5], נתי שיש‏[6], יהודה מעטוף‏[7], דודי הרץ‏[8], מידד טסה‏[9], אורעד כץ‏[10], ישראל עמר‏[11], יהונתן שינפלד‏[12], אבישי רוזן‏[13], מישל כהן‏[14], מרדכי יעקב גרסטנר‏[15], שלומי בן אבו‏[16], דניאל קרייטנברגר‏[17]‏[18], ארי ו[י]יספיש[19], נריה עוקבי‏[20], אפרים מנת‏[21], יענקי שטרן‏[22], מאיר רובקין‏[23], עילאי אבידני‏[24], שלמה זיכל‏[25], התאומים הזהים יעקב ויוסף בן שבת‏[26], אריה פרטוש‏[27], אביאל שבו[28], דוד שניצר‏[29], ועוד.
    1. היום מגדולי החזנים ואחיו של נפתלי הרשטיק.
    2. מוכר מאז כמוטי ויזל ושמו המלא הוא אהרן מרדכי הלוי ויזל.
    3. הוא ואחיו יעקב הם זמרים חסידיים מוכרים, ונתנאל, בן אחיהם חנניה, היה חבר בקינדרלך.
    4. הסולן הראשי מגיל 7 של "פרחי ירושלים" בשנות ה-80.
    5. היום מנצח על מקהלת "קולות מן השמים" ומנהל בית הספר "מלאכים" לקול ומוזיקה יהודית אומנותית.
    6. זכה בגיל 12 בפסטיבל הזמר החסידי עם השיר "מפי עוללים" ובהמשך הופיעים באירועים רבים ובתוכניות טלוויזיה ורדיו רבות. בגיל 15 שיחק ושר במחזמר "הרוטשילדים" בתיאטרון ביידישפיל וזכה להצלחה רבה. היה סולן ראשי בלהקת הרבנות הצבאית ובהמשך מפקד הלהקה. לאחר שחרורו הקים את הלהקה הווקאלית "מפתח סול" הכוללת חמישה זמרים.
    7. מילדי הפלא הבולטים בשנות ה-90 של המאה ה-20 (תש"ן-תשנ"ט).
    8. הופיע עם גדולי הזמר החסידי וחזנים ובאירועים רבים ובהם קונצרטים של חזנות. היה תחת חסותם של החזן חיים אליעזר הרשטיק שלימדו פיתוח קול ובנו ישראל שלימדו הלחנה ועיבוד, ושימש כסולן במקהלתו של הרשטיק בבית הכנסת "נווה אביבים" בתל אביב שבו הרשטיק שימש כחזן בימים הנוראים. שותף באלבום "מאמינים בני מאמינים" של מרדכי בן דוד ו"חזק" של דוד קאליש
    9. מוציא (בתשע"ג) אלבום שמיני בגיל 18. הקים יחד עם שי ברק את "שייבה הפקות" והם מפיקים את מופעי להקת הבובות הבובה מייסעס.
    10. הופיע פעמים רבות בארץ ובחו"ל עם גדולי החזנים והזמר החסידי והתלווה למקהלת "קולות מן השמים" מגיל 8.
    11. זכה בתחרות הכישרונות היהודית העולמית "a jewish star".
    12. מסולני הקינדרלך מגיל 8 במשך 6 שנים.
    13. מסולני הקינדרלך מגיל 7.5 במשך 4 שנים.
    14. מהסולנים הראשיים של "פרחי ירושלים" ומצטיין העונה הראשונה של התוכנית בית ספר למוסיקה.
    15. סולן ה"ישיבה בויס" ואחיו של אלי גרסטנר.
    16. זכה בתחרויות שירה בארץ ובחו"ל ומתלמידי בית הספר "מלאכים".
    17. מסולני הקינדרלך ולאחר מכן בבית ספר "מלאכים".
    18. שלומי ודניאל הקימו את להקת "חברותא.
    19. מסולני "פרחי ירושלים".
    20. מבית הספר "מלאכים" ומסולני מקהלת בית הספר.
    21. שותף בעשרות אלבומים חסידיים והופיע בעשרות אירועים גדולים ואביו רפי הוא החזן של משטרת ישראל.
    22. מחסידות ויז'ניץ שהופיע באירועים גדולים רבים).
    23. מבית הספר "מלאכים" וסולן מקהלת בית הספר.
    24. מששת המצטיינים של העונה השנייה של התוכנית "בית ספר למוזיקה".
    25. נכדו של החזן נפתלי הרשטיק וממשתתפי העונה השנייה של התוכנית "בית ספר למוזיקה".
    26. ממשתתפי העונה השנייה של התוכנית "בית ספר למוזיקה".
    27. מילדי הפלא הבולטים ביותר בפייטנות המזרחית (שר גם שירים כמו של מידד טסה).
    28. ראו ביוטיוב.
    29. משתתף בקונצרטים גדולים של זמר חסידי וחזנות.


    כמו כן ישנם ביצועים נהדרים ביוטיוב של פחות מוכרים כמו של "דור לוי" ו"מנחם לוי". וכן היה גם את יענקי גרין לתקופה די קצרה.

    השבמחק
  3. ב"ה

    בנוסף לכך ישנם ילדי פלא טובים מלהקת "קינדרלעך" מהיווסדה שלא הוזכרו כאן, וכן ממקהלות "פרחי ירושלים", "פרחי מיאמי" (יש להם גם מקהלה ישראלית בנוסף על זו שבמיאמי עצמה) ו"מלאכים" שלא הוזכרו, וממקהלות ילדים מהעבר כמו "פרחי לונדון", "צליל וזמר" ועוד.

    שלושה שכן אזכיר כן הם ממשפחות מוזיקליות: נתנאל זינגבוים שהיה בקינדרלעך (מובן שם משפחתו הוא "עץ שר/מזמר") והוא אחיינם של מוטי ויעקב זינגבוים (שם אביו הוא חנניה), ובניו של ישראל פרנס: אביאל שהיה בקינדרלעך ואחיו חי.

    השבמחק
  4. ב"ה

    לגבי מקהלות ילדים חשובות נזכרתי שהייתה "פרחי טורונטו" והיום ישנת "ישיבה בויס".

    השבמחק
  5. ב"ה

    אוסיף עוד כמה: שמחה לוינשטיין, יהושע קמפינסקי, פיני גרוס (פיניע[לע] גראס), בערי קרויס, יהושע אריה מ[א]נדל (סולן מקהלת "פרחי לחיים"), גד הלר, יששכר גוטמן (על שני האחרונים אין תוצאות בגוגל).

    השבמחק
  6. ב"ה

    עוד ילד פלא נוסף מהעבר הוא ברק כהן שהיום הוא בן 29 ואחרי שבעה אלבומים.

    השבמחק
  7. ב"ה

    הוזכרו ילדי הפלא מניו-יורק בערי קרויס ויהושע אריה מ[א]נדל. ילדי פלא נוספים משם הם אהר[ו]ן הלוי ומאיר הלוי.
    הם שרים כסולנים בסדרת אלבומי "לחיים טיש" (לא כולם שרים בכל האלבומים) של המוזיקאי הרב משה יוסף כהנא שבהם שרים מקהלות "לחיים" לבוגרים ומקהלת הילדים "פרחי לחיים" בהפקת "לחיים הפקות".

    השבמחק
  8. ב"ה

    ילדי פלא נוספים שמצאתי שהם בנים של מוזיקאי הם נתנאל, אוריה ואיתמר ביננשטוק, בניו של הזמר והמתופף אליקים ביננשטוק.

    השבמחק
  9. ב"ה

    עוד מצאתי שלושה אחים ילדי פלא ממשפחה מוזיקלית: נתנאל, אוריה ואיתמר ביננשטוק, בניו של הזמר והמתופף אליקים ביננשטוק שהחל את הקריירה המוזיקלית כמתופף ועבד עם גדולי הזמר החסידי מרדכי בן-דוד, אברהם פריד, ישי לפידות, אוהד מושקוביץ, ועוד. בתשס"ח (הוציא אלבום בכורה כזמר ובאלבומו השלישי בתשע"ב שיתף את בניו.

    השבמחק
  10. ב"ה

    ילד פלא נוסף מארה"ב השותף לאלבומים של סדרת "חיים טיש" הוא גם אלי שטרייכר.

    השבמחק
  11. ב"ה

    גם יוסלה רוזנבלט, חזן חזני החזנים, היה ילד פלא מופלא, וגם מב"ד, מענקי הזמר החזסידי היה ילד פלא.

    השבמחק
  12. ב"ה

    מה שכתבתי לגבי מב"ד, זה אמנם כשהוא היה צעיר, אך כבר לא ילד. לא יודע אם הוא נחשב ילד פלא כשהיה באמת ילד.

    השבמחק
  13. ב"ה

    שתי מקהלות ילדים חשובות היום הם בארץ "שירה חדשה" של נחמן סלצר, ובארה"ב "פרחי לחיים" שהוזכרה של המוזיקאי, המנצח והמפיק יוסף משה כהנא שהקים בזמנו את "לחיים הפקות" ומפיק את מקהלת המגוגרים "לחיים" ומקהלת הילדים הנ"ל.

    השבמחק
  14. ב"ה

    עוד ילד פלא שמקביל בזמנו לאורעד כץ הוא מוטי לזר. צפיתי ביוטיוב בביצוע משותף שלהם באולפן רדיו לשיר "תניא" שהוא מלהיטיו של אברהם פריד.

    השבמחק
  15. ב"ה

    עוד ילד פלא הראוי לציון הוא יעקב (קובי) אלקובי.
    נולד בתשנ"ד בעיר באר שבע. בוגר ביה"ס "עץ חיים" וכיום לומד בישיבת "אור-עציון" שבמרכז שפירא. יעקב למד וינק את מכמני השירה והפיוט מאביו ציון אלקובי הי"ו. יעקב אלקובי, הוא לדעת רבים תגלית גדולה אשר ניחן בקול מתוק ולעיתים רבות גורם לאנשים להזיל דמעה. יעקב החל לשיר בגיל 5 וכבר בגיל 9 שר קטעי "אלא" במקצבים מורכבים. יעקב הופיע עם התזמורת האנדלוסית בשילוב מיטב הפייטנים וקצר הצלחה מרובה. יעקב מופיע ברחבי הארץ והעולם , מומחיותו בשירה אנדלוסית ובפיוט המרוקאי מאפשרות לו להופיע ולהנעים בשבתות חתן הילולות ובטקסי הכנסת ספר תורה ובעוד מופעים רבים תוך שימוש בסגנונות שונים בשירה ופיוט. בעבר הופיע כסולן במקהלת "פרחי ירושלים" וגם "אנדלוסי צעיר" בתזמורת האנדלוסית. אחד מאלבומיו המפורסמים ואשר יצאו לאור כולל את הלהיט "יום אלחמיש".

    השבמחק
  16. ב"ה

    עוד שני ילדי פלא מהשנים האחרונות שלא כ"כ מוכרים: אושריאל חיים פסח ומתנאל שמואלי.
    לגבי האחרון, ניתן למצוא במרשתת (אינטרנט) רק את הביצוע שלו ל"זכנו לגדל".
    גם לגבי הראשון לא מוצאים הרבה, אך יש יותר.

    השבמחק
  17. ב"ה

    לגבי תגובתי הקודמת: לא מדובר בפסנתר, אלא במשהו כמו אורגן.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה מתייחס לתגובה שנראה שלו נשלחנ על ילד חסידי בן 7 שמנגן ושר שמופיע ביצוע שלו במרשתת.

      מחק
  18. ב"ה

    מצאתי גם את נתנאל דבוש שחגג לפני כחודשיים בר מצווה ושר באירוע. לא יודע אם הוא עוסק בשירה, ופיתוח קול וכו', אך הוא מצוין.

    השבמחק
  19. ב"ה

    מקהלת ילדים נוספת חשובה היא מקהלת "ניצוצות" מצפת בניצוח דני פינקלמן, בעצמו ילד פלא שהיה ב"פרחי מיאמי". הופיעה בטלויזיה הלאומית הרוסית (RTN) בתוכנית לקראת חנוכה תשס"ח.

    עוד ילדי פלא שמצאתי הם כאלו שהופיע כסולנים עם מקהלת המבוגרים "שבתון" באלעזר במוצ"ש פקודי א' דר"ח אדר ב' תשע"א שערב שבההופיעה גם מקהלת הילדים "פרחי עציון" (אלעזר היא בגוש עציון)(קטעים מההופעה נמצאים ביוטיוב ובאתרים אחרים): גדעון קפלן, נתנאל רובין, ועוד ילדים שלא נכתב שמם. בין הסולנים היה גם שלמה זיכל שכבר הבאתי (הוא הופיע עם הילדים שלא הופיע בשמם.

    ילד פלא נוסף שהוא מארה"ב הוא אלכס סטנלי (מופיע רק בתוצאות באנגלית [Alex Stanley]) בהופעה עם United Hebrew Congregation Choir ("המקהלה הקהילתית/הציבורית העברית המאוחדת".

    השבמחק
  20. ב"ה

    תיקון טעות: בתגובתי הראשדונה מופיע השם "מאיר רובקין". שם המשפחה הנכון הוא רונקין.

    השבמחק
  21. ב"ה

    עוד ממקהלות ולהקות של ילדים החשובות היום: בארץ להקת "פרחי ישראל" (יש להם אתר וגם פייסבוק), ומקהלות "פרחי עציון" בניצוחו של דודי לייבוביץ ו"שירת המלאכים" בניצוחו של אבי ברק (יש להם אתר ופייסבוק).

    עוד שמות של ילדי פלא: איתמר קמאי, אריאל קאפח, נבו רוזנברג וינון לוי מ"פרחי ישראל" ונתנאל שרף (היום נער) מ"פרחי מגדל אור" של מוסדות מגדל אור בראשות הגרי"ד גרוסמן שליט"א.

    השבמחק
  22. ב"ה

    עוד ילד פלא שרוצה להופיע בעילום שם שהוקלט עם בר-יוחאי (בריו) חקשור:
    http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%95-%D7%97%D7%A7%D7%A9%D7%95%D7%A8-3.html

    השבמחק
  23. ב"ה

    לגבי מקהלת "שירה חדשה" שכבר הזכרתי: במקהלה כ-65 ילדים (שאינם מופיעים יחד כולם בכל הופעה) במבטא אמריקני, כמו סלצר המייסד והמנהל המוזיקלי והמנצח, ומהם כ-50 בירושלים וכחמישה-עשר בבית שמש ואחד הסולנים (נכון לפחות ללפני שנתיים) בשם יהונתן גולד הוא מעפולה כשסולן נוסף (נכון לפחות ללפני שנתיים) הוא ברוך ויזל, אחיו של אהרן מרדכי הלוי ויזל שנודע כילד פלא בשם אהרן הלוי והיום מוכר כמוטי ויזל. אחד בשם שמואל לנדא שעזב לפני כשנתיים היה סולן ראשי.

    ילדי פלא נוספים מהעבר הם:
    דוד סיטבון שהוא כבר אחרי הסמכה לרבנות וחזר לשיר הוא דוד סיטבון. את דרכו בעולם השירה והזמרה החל כילד פלא קטן שהפליא לשיר לצד אביו שהיה זמר מוכר;
    ציון יעקובי ציון יעקובי שכיכב כילד בתעשיית המוסיקה היהודית לצד עמית ליסטוונד. בגיל 14 נצמד לעמוד התפילה כחזן והחל לכתוב ולהלחין. בקיץ הקודם לפני קרוב לשנה חזר עם שיר שכתב בעצמו בשם "עננו".

    השבמחק
  24. עוד ילדי פלא מהעבר שמצאתי:

    רועי שמעון שהוא כבן 32 שכבר בילדותו נתגלה כילד פלא בעל קול ייחודי. כמו כל ילד תימני הלך למארי ולמד את ההיגוי הנכון והמדויק המיוחד לשירת תימן. בבית הוריו ספג את האהבה לשירה התימנית האותנטית. בנעוריו השתתף במקהלות כסולן וזכה בתחרויות זמר. בשנת תשס"ז זכה במקום הראשון בתחרות זמר תימני הראשונה מסוגה שכונתה "כוכב נולד התימני" בהפקת מר שמעון בסיל נ"י. לפני קצת יותר משנה וחצי בחשוון תשע"ב הוציא את תקליטו השני "נגיל ונשמחה" ובתשס"ח יצא לאור אלבום הביכורים "מי צור בלתך".

    יובל טייב בן ה-37 המכיר את הבמה מגיל 7 כאחד מגדולי ילדי הפלא במוזיקה המזרחית-דתית בפרט ובמוזיקה הים תיכונית בכלל, ובמשך 30 שנה חי ונושם מוזיקה ללא הפסקה, ונחשב לאחד הבקיאים ביותר בתורת המקאמים והפיוטים, מרצה בחוגים אקדמיים את תורת השירה, הפיוט והמקאמים. עד כה הוציא 10 אלבומים שהאחרון שבהם יצא לפני כשנתיים.

    אחיעד חודפי בן ה-24 מרחובות שמאז היותו ילד ניחן בקול נעים ובקליטת שירים מורכבים בערבית וכן בשירה הפיוטית. את כישוריו התחיל עוד בשחר ילדותו בבית הכנסת "חזון יחזקאל" שברחבות החל מנגינת "שיר השירים" בנוסח ספרדי ירושלמי ועד לקטעי חזנות שחלק עם החזן.אחיעד המשיך לפרוח כילד פלא וכפייטן צעיר בשבתות חזנות,פיוט וכן בשירת הבקשות בבתי כנסת בארץ. את לימודיו היסודיים החל בבית הספר "נועם" שברחובות משם המשיך לישיבת נחלים ומשם לישבת הההסדר שבשדרות. שירת בנחל החרדי בגדוד "נצח יהודה". שר בשמחות בסגנון חסידי, מזרחי ותימני בשילוב לימודים אקדמיים במשפטים בקריה האקמית אונו. לפני כשנתיים הוציא תקליטור.

    אחיעד קלמן שנכתב עליו ב"דוס מיוזיק" על השתתפותו בשבת חזנות באדר תש"ע לפני פורים: "בעל קול פעמוני רך ומיוחד שהפתיע עוד יותר לתדהמת כל המתפללים כשביצע את אנעים זמירות במנגינה העממית והמוכרת של "משנכנס אדר", על אף גילו הצעיר הוא הראה אומץ רב וכשרון, במיוחד בהכנסת המילים לשיר".

    אבי בן ישראל שבגיל 12 הפיע ברדיו ובמסגרות מוזיקליות שונות. עליו בהרחבה כאן: http://www.dosmusic.co.il/2009/12/blog-post_228.html.

    בן סנוף שהתפרסם יותר בבגרותו המבוקש בשמחות.


    השבמחק
  25. ב"ה

    גם החזן חיים אדלר שנולד בתל-אביב היה ילד פלא. כבר בגיל 11 עבר לפני התיבה בתפילות קבלת שבת, בהמשך כובד לעבור לפני התיבה כמעט בכל בתי הכנסת האשכנזיים בתל אביב, ושימש כחזן בית הכנסת הגדול בתל אביב שנים רבות. כיום מכהן אדלר כחזן הראשי של בית הכנסת הגדול בירושלים, אך עדיין מתגורר בתל אביב ונחשב לחזן הראשי של העיר.

    השבמחק
  26. ב"ה

    לגבי בן סנוף, הוא הי ילד פלא בזמר החילוני ובבגרותו חזר בתשובה, כך שלמעשה הוא לא שייך לילדי הפלא כאן.

    השבמחק
  27. ב"ה

    מאיר ברמן שהיה סולן ב"רננו חסידים" של חיים בנט.

    השבמחק
  28. ב"ה

    פיני הורוביץ שלפני כשנה וחצי השתתף באלבום שהופק לכבוד מלאות 20 שנות פעילות למוסדות "תפארת משה בצלאל" בירושלים. האלבום חולק בדינר מיוחד שנערך בהשתתפות בוגרי המוסדות לדורותיהם ובנוכחות גדולי ומאורי הדור. מכיוון שהדינר נערך בימי ספירת העומר בהם נהוג שלא לשמוע מוסיקה, הוחלט בהנהלת המוסדות להפיק אלבום ווקאלי מיוחד שיחולק בדינר. לצורך ההפקה גייסו את המעבד והמנצח הנודע יהושע פריד שרתם למלאכת הביצוע מקהלה נכבדה ואת ילד הפלא פיני הורוביץ ששר את "וזכני לגדל בנים".

    השבמחק
  29. ב"ה

    האזינו לילד פלא מירושלים שרוצה בעילום שמו: http://www.shlager.net/article/1777/%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%90%D7%96%D7%A0%D7%94/shlager/%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8-%D7%9E%D7%99-%D7%99%D7%95%D7%93%D7%A2-.html

    השבמחק
  30. עוד ילדי פלא (זכרתי שהוספתים כבר אך התגובה כנראה לא נקלטה משום מה):
    החזן העולמי משה שטרן בן ה-78 שנולד בבודפשט היה גם הוא ילד פלא, אך השואה קטעה את ילדותו (מלה"ע השנייה פרצה כשהיה כבן 4 והונגריה נכבשה בתש"ד בהיותו כבן 9 (אמנם יהודי בודפשט חיו בגטו ולא נלקחו למחנות השמדה אך עדיין תנאי קשים מאוד).

    ד"ר מרדכי סובול שהתחיל לשיר בגיל 5 ובכך המשיך את המסורת המוסיקאלית העוברת במשפחתו מדורי דורות. מוסיקת בית הכנסת שעוד מלפני, סב סבו החזן ר' ארייה לייב סובול מהעיר "אפט" כבר עברה כחוט השני במשפחתו. הוריו היו אלו שהגשימו לו את חלומו הגדול, והפכו חלום למציאות. בילדותו עבר את העולם לאורכו ולרוחבו כחזן צעיר וילד פלא של שנות השישים. ושתה בצמא מתורתם של החזנים שלמה רביץ, יצחק אשל ומנצחו מרטין וויט, שמואל ריבלין, משה קוסביצקי, וגם מרדכי הרשמן שקולו בקע תדיר בביתו מתקליטיו וכל "תנועה" וכל "קרעכץ" וסלסול ידע על בוריו. עליו כאן: http://www.shlager.net/article/2733/%D7%97%D7%96%D7%A0%D7%95%D7%AA/shlager/%D7%9B%D7%A9%D7%93-%D7%A8-%D7%A1%D7%95%D7%91%D7%95%D7%9C-%D7%A4%D7%95%D7%AA%D7%97-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A4%D7%94.html

    הזמר והיוצר חוני גרונבלאט מבואנוס איירס - ארגנטינה. חוני שהחל את דרכו המוזיקלית כילד פלא, הספיק לחלוק במה יחד עם גדולי הזמר החסידי מרדכי בן דוד, אברהם פריד, יואל שרעבי ואחרים. להשתתף בתחרות הג'ואיס סטאר הבכורה בה זכה למספר הצבעות גבוה במיוחד כשביצע באירוע הגמר את 'ישמחו' בלחן מקורי משלו, ובסוף אב או תחילת אלול תשע"ב הוציא את הזמריר "לך ענו שירה" שכתב והלחין בעצמו (איני יודע על התקליטור המלא).

    אלחי נפש שגדל בנווה דקלים וגורש מגוש קטיף כשהיה בן 12.5. היה סולן של "פרחי ירושלים". ראו עליו כאן: http://www.shlager.net/article/883/%D7%9E%D7%95%D7%96%D7%99%D7%A7%D7%94/shlager/-%D7%97%D7%9C%D7%A3-%D7%94%D7%96%D7%9E%D7%9F-%D7%94%D7%A9%D7%99%D7%A8-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%96%D7%9E%D7%99%D7%A8-%D7%9E%D7%92%D7%95%D7%A9-%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%A3-.html

    להקת "שבת אחים של האחים משה ושמעון בל. את הדרך המוסיקלית שלהם הם התחילו ב"קול ברמה" ועברו ל"שירה חדשה" של נחמן סלצר (היום היא בארץ) שזה גם סוג של מקהלה וגם נשמעת בדיוק כמו שאתם חושבים. המלחין והמפיק ארי גולדווג נקלע לאחת הבמות כשהצמד ריגש את הקהל והחליט להפיק לשני ילדי הפלא – אלבום סולו בכורה שבו שני שירים בלחן האחים.

    מאיר ליכטשטטר מארה"ב, ילד פלא נדיר במתיקות קולו, שהשתתף באלבום "החתונה הגדולה" של משה מרדכי (מונה) רוזנבלום שיצא בתשס"ז.

    הוספה לגבי דוד סיטבון: אביו היה זמר מפורסם בצרפת וכתב והלחין להיטים רבים. כילד פלא השתתף סיטבון במקהלת הילדים "אוי רבי" ואף ליווה זמרים באירועים וחתונות. ישיבת חב"ד הייתה פרק משמעותי של חיים בארץ ישראל, אח"כ הגיעה השליחות באיטליה, שם גם עשה הוסמך לרבנות. במהלך השהיה באירופה ארגן אירועים יהודיים לטובת הקהילות היהודיות. הוא שר בהופעות ודינרים בכל הגלובוס. בקיץ תשע"א הופיע עם גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד, ובערב שירים חסידיים לצד יהורם גאון בצרפת. כששב לארץ, שמו הטוב כבר התרוצץ לפניו ודוד סיטבון הפך לשם חזק ופופולארי בעולם החתונות (שי ברק, עובד מוניס, יוסף חיים, לייבל'ה ליפסקר ועוד) במקביל היה שותף לפעילות חב"ד בבסיסי צה"ל בארץ ואפילו שם המשיך לשמח אלפי חיילים. דוד אב לשלושה ילדים, מתגורר בירושלים.
    ראו עוד עליו כאן: http://www.chasidinews.com/10458/

    השבמחק
  31. ב"ה

    מילדי הפלא של ההווה שרק היום נתקלי בשמו הוא איתמר הומינר שבאב תשע"ב השתתף ב"קול השבת", תקליטור שירי שבת ביוזמת חברת "קוקה קולה" ובהפקה מוזיקלית של מנחם טוקר מרדיו "קול חי". התקליטור צורף בקופסה מיוחדת למארז שמינייה של "קוקה קולה" עם אותו צבא וסמלה של החברה (גם על הקופסה וגם על התקליטור. שירי השבת האהובים של כל הזמנים שנבחרו ודורגו ע"י מאזיני רדיו קול חי במסגרת מצעד שירי השבת שהובל במסגרת התכנית "שבת שמחה מאד" בחסות קוקה קולה בהגשת אריאל ברמן ותומר סגיס ברדיו "קול חי" במסגרת התוכנית אף הושמעו השירים לפני ששווק התקליטור הכוול כמה שירים נוספים לשירים המובילים במצעד שירי השבת. במקום הראשון בחרו המאזינים את "אין ערוך", השיר שהומינר שר בתקליטור יחד עם אפרים מנדלסון.
    על התקליטור הייחודי ראו כאן: http://www.93fm.co.il/radio/27891/%D7%A7%D7%95%D7%9C-%D7%94%D7%A9%D7%91%D7%AA-%E2%80%A2-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%A7%D7%9C%D7%99-%D7%97%D7%95%D7%A6%D7%94-%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%9D/
    כמו כן יש ביצוע מרגש של הומינר עם יונתן רזאל כהם שרים את "ליל סדר אחרון" הקשור בשואה (מופיע ביוטיוב). וכן הופיע למשל תפילת סליחות ראשונות (אשכנזיות) עם החזן יחזסקאל קלאנג ומקהלת "רינה ותפילה" בתחילת השנה בביה"כ "שונה הלכות" בפ"ת (http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=2975792&forum_id=14617).

    בנוסף לכאן מצאתי ביצוע של "כאייל תערוג" שמבצע אפרים מנדלסון עם ילד פלא בשם ישראל גוטמן באירוע מסוים מלפני כשנה (מופיע ביוטיוב).
    וכן ביצוע לאותו שיר של ילד פלא בשם מנחם גלבר, בנו של הזמר מאיר גלבר, מלפני כשנה וחצי (גם הוא נמצא ביטויוב).

    השבמחק
  32. ב"ה

    עוד ילד פלא מארה"ב שהשתתף כסולן בתקליטורים בהפקת "לחיים הפקות" (כולל סדרת "לחיים טיש"), נוסף על אלו שכבר הובאו, הוא משה מאייר.

    השבמחק
  33. ב"ה

    עוד ילדי פלא גם מהעבר היותר רחוק וגם מהשנים האחרונות:

    בן ציון שכטר מארה"ב (היום בן 62) שהיה סולן במקהלתו של הנרי ספקטור, המופיע גם כ"בנציון שכטר" (באשכול "בנציון שכטר (ילד פלא?) שר רזא דשבת" בפורום "לשמוע אל הרינה ואל התפילה" עם ציור עטיפת התקליט.

    פנחס בראון (היום בן 63) שהיה מהאחים בראון ששרו עם אביהם במקהלה והיום גם בנו משדמש כחזן, בביה"כ "אהל רבקה" בשכונת קריית שמואל בירושלים. כשהיה בן 13 יצאו שני תקליטים שלו ועליהם הכיתוב "פנחס בראון הילד בן ה-13 שזכה בפרס ראשון בתחרות החזן הצעיר 1963".

    הרשל'ה לייבוביץ שהוציא תקליט בשנת 66' (לא יודע באיזה גיל) ובו שר בין השאר את "ולירושלים עירך", "והוא רחום", "עננו" ועוד.

    אבי ברק גם היה ילד פלא ובין השאר קראתי שביצע בילדותו בין השאר את "מודים" של יעקב רפפורט הידוע בביצועו של הרשמן אך הקישור לא היה פעיל [אמנם האתר כן אך לא הביצוע עצמו] (היום הוא בין השאר מנצח על מקהלות מבוגרים וילדים שמקהלת הילדים העיקרית בניצחו היא "שירת המלאכים" ויש גם "פרחי פתח תקווה" ונדמה לי שגם "פרחי גנים" בניצוחו.

    חיים גרינשטיין שהוא היום חזן, היה ילד פלא שהופיע בקונצרטי חזנות.
    ישראל אריה מנדל מארה"ב שהיום בן 23.

    אלי בייגל מארה"ב שהיה לפחות קטע אחד ביוטיוב (הועלה בתשס"ט) ממנו שכבר לא קיים.

    נתן גולדמן שיש סרטון ביוטיוב שבו הוא שר "צדיק השם" עם כיתוב באנגלית Nathan Goldman Sings Tzadik Hashem (וכן נמצא בפורום הנ"ל).

    עודד ישראלי שיש קטעים שלו ביוטיוב כולל מקונצרט חזנות באפרת ממוצ"ש חנוכה תשס"ט, וביצוע של "גלה כבוד מלכותך" מקונצרט "בית העם" שהועלה בסביבות שבט תש"ע (כתוב 12 בינואר 2010), וכן אשכול בפורום הנ"ל בשם "דיסק של עודד ישראלי (ילד פלא) עם ריימונד גולדשטיין, מכירים?"

    ישראל מילשטיין שמופיע הקלטת אולפן שלו לשיר ו"זכני לגדל" ביוטיוב בכיתוב באנגלית Sruli Milstein.

    מרדכי שפירא, מסולני פרחי מיאמי, שיש בין השאר ביצוע שלו ל"רחם" עם מב"ד ויעקב שוואקי (גם הוא כילד היה בפרחי מיאמי).
    הסולנים והקול השני בארבעת האלבומים האחרונים של "פרחי מיאמי": http://www.tipo.co.il/zone/page.asp?zone=63106334578378&pid=2507943.
    ציון באלו הופעות ואלבומים השתתפו סולני המקהלה: http://www.tipo.co.il/zone/page.asp?zone=63106334578378&pid=2258100.
    מימין על רקע תכלת ישנם גם שמות סולנים שחלקם שאינם בדפים המקושרים הנ"ל, ודרך השמות אפשר להגיע לדפים עליהם.

    השבמחק
  34. ב"ה

    ילד פלא טרי הוא עוזיה צדוק שזמריר ראשון שלו יצא אחרי תשעה באב.

    השבמחק
  35. ב"ה

    תיקון: צ"ל "חדשיר" במילה העברית לסינגל ולא "זמריר" שהוא "ג'ינגל".
    לכן עוזיה צדוק יוציא לאחר תשעה באב חדשיר ראשון, והאחים יעקב ויוסף בן שבת הוציאו לפני כמה שבועות את החדשיר הראשון שלהם בשם "חברים".

    השבמחק

none
made with by DOS MUSIC