דף הבית קליפים צור קשר מפת האתר נגן השירים

Slider

יוצרים ישראלים מציגים את כאב השואה

0
מרכז ברודט לתרבות יהודית בת"א מקיים את טקס יום השואה בערב יום השואה, יום ראשון, כ"ז בניסן, 27.4.14 בשעה 21:00 ברח' צייטלין 22 תל אביב, הכניסה חופשית [מספר המקומות מוגבל].

ערב זה הוא חלק ממסורת שהחלה לפני 9 שנים במרכז ברודט לתרבות יהודית של עיריית ת"א-יפו, להנצחת זכר השואה על ידי שימוש באמנויות הבמה השונות. הערב הינו יוצא דופן חוויתי ומרגש, אשר שם דגש על זכר השואה אך גם על המסרים לעתיד ועל חשיבות הזהות היהודית. אירוע זה עורר עניין רב מראשית דרכו ומגיעים אליו מדי שנה כמה מאות צופים, אחוז ניכר מהם צעירים שבאמצעות האירוע חשים את כאב השואה ומתחברים אליה בצורה שונה וחווייתית. ערב זה הוא חלק ממסורת שהחלה לפני 9 שנים במרכז ברודט לתרבות יהודית של עיריית ת"א-יפו, להנצחת זכר השואה על ידי שימוש באמנויות הבמה השונות. הערב הינו יוצא דופן חוויתי ומרגש, אשר שם דגש על זכר השואה אך גם על המסרים לעתיד ועל חשיבות הזהות היהודית. אירוע זה עורר עניין רב מראשית דרכו ומגיעים אליו מדי שנה כמה מאות צופים, אחוז ניכר מהם צעירים שבאמצעות האירוע חשים את כאב השואה ומתחברים אליה בצורה שונה וחווייתית. הנושא של הטקס השנה הוא השאלה "כיצד עלינו ללמד את השואה?" - שאלה זו עולה ביתר שאת בתקופה הנוכחית בה עולים מגוון קולות וטקסים. בשאלה זו יתחבטו הדוברים והאמנים המשתתפים בטקס בהם אנשי חינוך, כאלו שמדריכים מסעות לפולין ואמנים המנסים ביצירתם להעביר מסר בנושא. המשתתפים ידברו ויבצעו קטעים שונים המשקפים את האמירה האישית שלהם.

באירוע ישתתפו כאמור: יונה אליאן, גלעד שגב, אתי אנקרי, שי גבסו, די גאסן טריו, הרב זאב קרוב, יחזקאל נפשי, , בן לוין ואביחי צור, אסתי זקהיים, אל המשורר חילי טרופר,

ערב יום השואה - זיכרון. כאב. שכחה


ביום ראשון ה-27.04.14 בשעה 21:00 יתקיים בגולה ברחוב שמואל הנגיד 7 פתח תקווה הרצאה של העיתונאי קלמן ליבסקינד בשיחה על הכאב שחולף. ומסע מוזיקלי בעקבות האובדן והכאב בשיריו של יהודה פוליקר.

מנגנים:
בני ווייל - פסנתר ושירה
אוהד דרשן - גיטרה ושירה
איתמר וייס בס
אביחי קצב - תופים

ומיד לאחריו הקרנת הסרט "התליין" (ישראל/2011). סיפורו הייחודי של שלום נגר, התליין במשפט אייכמן.

הכניסה חופשית
0

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

none
made with by DOS MUSIC